Hoofdstuk 16
Het duurde even een paar minuten voordat ze een beetje wakker was.
Liz knipperde met haar ogen en ze zag dat ik opgetild werd.
'Don, wat doe je?' vroeg ze verbaasd.
'Je bent wakker,' merkte hij op.
'Ik til je het logeerbed in. Ik wilde je niet wakker maken, en daarom ben ik maar meteen doorgereden naar mijn appartement.'
Voorzichtig werd ze het bed ingelegd en toegedekt.
'Ga maar lekker slapen, Liz. Je bent moe, dat zie ik aan je.' Donny drukte een kus op haar voorhoofd. 'Er liggen kleren van mij over de stoel die je kunt aandoen voor het geval je je jurk uitdoet.'
Liz stapte uit bed en kleedde zich om, waarna ze terug het bed instapte.
Na een half uur niet de slaap kunnen vatten, verliet ze toch het bed en de slaapkamer.
Op de gang botste ze tegen Donny op doordat er geen licht brandde en viel op de grond.
'Sorry, Don. Ik zag je niet, mijn ogen waren nog niet aan he donker gewend.'
'Het geeft niet,' hij hielp haar omhoog. 'Ik dacht dat jij allang sliep.'
'Ja, het lukt me niet om in slaap te komen. Ik lig de hele tijd maar te woelen,' verzuchtte Liz. 'Daarom wilde wat water gaan drinken.'
'Anders ga je eerst wat water drinken en kom je daarna bij mij in bed liggen,' suggereerde Donny. 'Het hoeft niet, ik laat het aan jou.'
Ze knikte, waarna ze naar de badkamer liep.
Toen Liz Donny's slaapkamer binnenkwam, zat hij enkel gekleed in een voetbalbroekje op bed.
Haar blik gleed meteen naar zijn gespierde bovenlichaam. Ze moest haarzelf herpakken om niet te lang te blijven staren en liep naar hem toe.
'Dus je komt bij me liggen, neem ik aan?'
'Ja,' zei ze.
Donny grijnsde. 'Ik denk: ik zal het licht maar aandoen voor Liz, want ik wil natuurlijk niet dat je tegen de kast aan zou knallen.'
Liz gaf hem lachend een zachte tik tegen zijn bovenarm.
'Laten we gaan slapen, want als dit zo doorgaat, ben ik morgen bont en blauw geslagen,' grapte hij en deed het licht uit.
'Volgens mij kun jij best tegen een stootje,' reageerde ze , toen ze onder dekens kroop en haar hoofd op Donny's borst legde.
'Ik hoop dat je deze keer in slaap kunt vallen,' fluisterde Donny.
'Anders ik wel,' reageerde Liz.
'Welterusten,' wenste ze hem toe.
'Jij ook, Lizje.'
-
'Hoe laat is het?' gaapte Liz. Ze waren al een kleine vijftien minuten wakker, maar geen van hun beiden had de motivatie gevonden om uit bed te gaan.
'Bijna drie uur,' was Donny's antwoord.
'Ik had nooit gedacht dat ik elf uur zou slapen.'
'Volgens mij kon jij het goed gebruiken,' zei Donny. 'Ik had niet het idee dat jij geweldig geslapen hebt de afgelopen weken. Je zag er ook behoorlijk moe uit, dus ik hoop dat deze lange nacht je goed heeft gedaan.'
'Dat sowieso,' knikte ze direct. 'Ik voel me sinds weken redelijk uitgeslapen.'
'Mag ik van de douche gebruik maken? Ik voel me na gisteravond niet erg schoon.'
JE LEEST
Achterhoede
FanfictionToen Liz op haar zestiende zwanger raakte van haar vriendje Morris wist ze niet wat te doen. Nu, vier jaar later, lijkt alles goed te verlopen en zijn ze dolgelukkig met hun zoontje Sem totdat een tragisch ongeluk ervoor zorgt dat Liz alleen voor de...