Hoofdstuk 25
'Hey, Mor,' zei ze schor, terwijl de zijn hand vastpakte.
Nadat ze gisteren met Donny en de hele groep de middag aan het strand hadden gelegen, waren ze met zijn allen uitgegaan in de Supperclub.
Donny was in de ochtend al vroeg vertrokken voor de training. Hij had een briefje voor haar achtergelaten.
Het uitgaan had ervoor gezorgd dat ze haar stem deels was kwijtgeraakt. En ook dat het nogal laat was geworden, hielp niet bepaald mee.
Het beeldscherm van haar telefoon zag Liz oplichten en meteen pakte ze die van het bed af.
Lara de Waal:
Zin om morgen mee te gaan met Renée en mij?Liz van Dongeren:
Ja, lijkt me tof! Wat gaan we doen?Lara de Waal:
Dat is een verrassing, maar je gaat het leuk vinden, dat beloof ik!Ergens had Liz nu al spijt dat ze ja had gezegd op het idee van haar collega's.
Liz van Dongeren:
Voor één keer geef ik me over aan jullie.. Hoe laat en waar moet ik er zijn?Lara de Waal:
Haha, mooi zo! We komen je om tien uur ophalen! Zie je dan! Xx'Hé!' Verbaasd keek Liz op toen ze haar moeder zag binnenkomen met Sem.
'Mama!' riep het jongetje en vloog haar in de armen.
Ze plantte een kus op zijn voorhoofd en nam haar zoon in haar armen.
'Ik wist niet dat jullie zouden komen,' glimlachte Liz. Ze probeerde het brakke gevoel te onderdrukken.
'Hij wilde zijn vader zó graag zien,' lachte Anita, terwijl Sem op het bed waar Morris lag klom.
'Was het leuk gisteren?' wilde Anita weten en sloeg haar armen over elkaar heen.
'Ja, het was ontzettend gezellig. We zijn in de avond nog uitgegaan in de club, en daar heb ik wel wat het een en ander gedronken, wat gedanst en geschreeuwd, dat hoor je aan me, denk ik.'
Haar moeder schoot in de lach. 'Ja, dat hoor ik zeker. Als ik jou was, zou ik de volgende keer wat minder schreeuwen.'
'En Donny?'
'Hoe bedoel je "Donny"?' Liz trok haar wenkbrauwen op.
'Nou, ik denk dat je weet waar ik op doel, Liz van Dongeren,' een grijns vormde zich op Anita's lippen.
'Nou, nee,' ze schudde haar hoofd. 'Als ik het wist, had ik al iets geantwoord.'
'Is er nog wat gebeurd tussen jou en Donny?' gniffelde haar moeder.
Wat er afgelopen avond allemaal was gebeurd, was voor Liz een heel vage gebeurtenis. Door de alcohol was het een zwarte vlek in haar geheugen geworden en wist ze niks meer vanaf het moment dat zij de club in stapte.
'Ehm.. toen we op het strand waren, is er niets gebeurd. Maar van mijn avond in de club weet ik niks meer eigenlijk,' antwoordde ze.
'Jeetje, Liz,' hoofdschuddend keek Anita haar dochter aan. 'Drink de volgende keer niet zoveel.'
Tot haar grote opluchting ging haar telefoon af, waardoor ze een goed excuus had om de kamer even te verlaten.
Zonder te kijken wie haar belde, nam Liz op.
'Hey, Lizzie!' hoorde ze Donny's opgewekte stem aan de andere kant van de lijn.
'Hai.'
'Hoe voel je je?'
JE LEEST
Achterhoede
FanfictionToen Liz op haar zestiende zwanger raakte van haar vriendje Morris wist ze niet wat te doen. Nu, vier jaar later, lijkt alles goed te verlopen en zijn ze dolgelukkig met hun zoontje Sem totdat een tragisch ongeluk ervoor zorgt dat Liz alleen voor de...