Hoofdstuk 19
'Hey Lara, met mij, Liz,' zei ze toen Lara haar telefoon opnam.
Liz belde om te vragen of Lara het ermee eens was dat ze vandaag een paar uurtjes kon komen werken. Ze werd gek van al het thuis zitten en niks doen. Als ze ergens even behoefte aan had, was dat wel om een paar uurtjes te werken. Een paar uurtjes zichzelf focussen op iets anders dan Morris.
'Hai,' ze hoorde duidelijk dat Lara verbaasd was dat ze haar had gebeld.
'Waar bel je voor, Liz?'
'Ga jij ermee akkoord als ik vandaag wat uurtjes ga werken? Ik weet niet voor hoeveel uur, maar ik kijk wel hoe lang ik het volhoud.'
'Ben je er echt klaar voor?' hoorde ze Lara aan de andere kant van de lijn vragen.
'Ja, Lara. Dat weet ik zeker. Ik word gek van het afwachten.'
'Dan vind ik het goed,' stemde Lara in. 'Ik zie je straks dan.'
'Ja, tot straks,' en met die woorden hing Liz op en ze kon een glimlach niet onderdrukken. Voor het eerst in tijden zou ze weer gaan werken en ze had er zin in.
-
'Liz!' Renée vloog haar om de hals toen ze binnenkwam.
'Ik heb je zo gemist hier,' fluisterde haar collega zachtjes.
'Hoe gaat het met je?'
'Beter. Maar Morris ligt nog steeds in coma. En met jou?' Snel kapte ze het deel om het over haarzelf te hebben af.
'Ja, wel goed hoor,' antwoordde Renée. 'Heb je zin om vandaag te komen werken?'
'Ja, stilzitten is niet mijn ding en ik word gek van het wachten. Wachten tot Morris eindelijk wakker wordt uit zijn coma, hoe hij daar uitkomt.'
'Ik begrijp het heel goed. Of na ja, ik zal het pas begrijpen als ik het zelf meemaak natuurlijk, maar ik probeer me zo goed als mogelijk is in de situatie in te leven.'
Ze glimlachte naar Renée. 'Goed, ga je mee koffie halen?'
'Ja, lekker. Ik kan koffie goed gebruiken,' vertelde Renée lachend.
'Oh,' Liz schoot in de lach, 'korte nacht gehad?'
'Ik ben uitgegaan met een vriendin van me. Het plan was om rond half één weg te gaan uit de club, maar dat werd uiteindelijk twee uur later. Daarna ben ik ook nog meegegaan met een jongen. En nou ja, ik denk dat jij zelf goed kunt invullen hoe dat geëindigd is,' grijnsde Renée.
'Vanochtend werd ik dus bij hem wakker en ik vind het altijd heel erg ongemakkelijk de volgende ochtend en hij sliep nog. Dus ik ben zo snel mogelijk weggegaan om hem niet onder ogen te hoeven komen.'
Liz schudde haar hoofd.
'Ja, ik weet het. Dat laatste is misschien een beetje raar, hè?'
Ze haalde haar schouders op. 'Ach, ieder mens heeft zo zijn gewoontes.'
'Goed, je wilt een dubbele espresso, neem ik aan dan?' gniffelde ze.
'Ja, graag,' knikte Renée.
Liz drukte op het knopje en binnen no-time was Renée haar koffie klaar.
'Dankjewel.' Renée schonk haar een glimlach toen ze haar de kop koffie aangaf.
Liz glimlachte. 'Ik denk dat het tijd is voor back to work.'
'Ja, dat lijkt me een goed plan.'
-
'Mam, wil je met me voetballen? Alsjeblieft,' smekend staarde Sem zijn moeder aan.
JE LEEST
Achterhoede
FanfictionToen Liz op haar zestiende zwanger raakte van haar vriendje Morris wist ze niet wat te doen. Nu, vier jaar later, lijkt alles goed te verlopen en zijn ze dolgelukkig met hun zoontje Sem totdat een tragisch ongeluk ervoor zorgt dat Liz alleen voor de...