Hoofdstuk 23
'Zullen we eerst ergens wat gaan drinken?' stelde Donny aan haar voor en met een vragende blik keek hij haar aan.
Liz haalde haar schouders op. 'Ik vind het prima.'
'Nou, het hoeft niet, hoor,' lachte Donny, 'als je geen zin hebt in een koude ice tea of wat anders met dit weer warme weer ga ik je niet dwingen.'
'Nee, zo bedoelde ik het niet. Ik lust wel wat drinken.'
Hij glimlachte, pakte haar hand vast en leidde Liz zo een café binnen.
Toen ze eenmaal aan tafel zaten, was het Liz die maar niet kon stoppen om naar Donny te staren.
'Bevalt het uitzicht je?' Dezelfde zelfverzekerde grijns die ze wel vaker had gezien bij hem had zich rond zijn lippen gevormd.
'Jazeker, maar de jongen achter je vind ik nu toch een stuk interessanter,' nu was het Liz die grijnsde.
Donny keek daarna direct achterom, maar de hele grap was dat er helemaal geen jongen achter hun zat.
Hij moest nu ook lachen.
'Ik zag aan je dat je even een paar tellen jaloers was, meneer Van de Beek.'
Ze zag het bloed naar Donny zijn hoofd stromen, en dat beantwoordde haar reactie nog meer.
'Ik weet dat ik gelijk heb,' zei Liz.
Hij legde zijn hand op die van haar. 'Ik vind je echt heel leuk en bijzonder, Liz.'
Ze glimlachte naar hem. 'Dank je, denk ik.'
-
'Kom nou mee!' Zo enthousiast als een klein kind trok Donny Liz mee aan haar hand naar een kledingwinkel.
Donny zette een hoed op. Het stond hem vreselijk, waardoor ze in de lach schoot.
'En, wat vind je?' gniffelde Donny, terwijl hij in de spiegel keek.
'Het zou je geweldig staan met carnaval!'
Donny legde de hoed terug en richtte zich vervolgens weer op Liz.
'Je weet dat kledingwinkels er niet zijn om te kijken hoe ik idiote hoeden aan opzetten ben, hè?'
'Ja, dat weet ik.'
'Dus, waar wacht je dan nog op? Ga kijken of je wat leuke dingen kunt vinden,' glimlachte hij. 'Dan ga ik dat ook doen, maar op de mannenafdeling.'
Liz liep richting de dameskleding toe en begon tussen de rekken door te zoeken.
Maar wat maar door haar hoofd bleef spoken, was dat ze de kleding niet kon betalen. Het paste gewoon niet in haar budget om te shoppen op dit moment.
'Dit zou jou écht geweldig staan,' ze schrok op uit haar eigen gedachtegang door zijn stem.
Ze draaide zich om en keek recht in Donny zijn ogen. Zijn ogen waar ze uren naar kon kijken en elke keer opnieuw in verdwaalde. Daarna gleed haar blik af naar wat Donny in zijn linkerhand hield.
Hij hield een donkerblauwe jurk in zijn hand.
'Wat vind je?'
'Mooi,' antwoordde Liz met een glimlach.
'Ik vind dat je hem moet passen, maar eerst moet je nog even verder kijken naar wat andere leuke kledingstukken, want voor één kledingstuk ga je niet een pashokje in.'
Ze glimlachte en ging verder met het zoeken van kleding – niet dat ze iets ging meenemen. 'Jaja, meneer Van de Beek, ik ben al bezig.'
'Moet ik je anders helpen?' stelde Donny voor.
JE LEEST
Achterhoede
FanfictionToen Liz op haar zestiende zwanger raakte van haar vriendje Morris wist ze niet wat te doen. Nu, vier jaar later, lijkt alles goed te verlopen en zijn ze dolgelukkig met hun zoontje Sem totdat een tragisch ongeluk ervoor zorgt dat Liz alleen voor de...