Hoofdstuk 31
'Hmm, dit is echt heerlijk,' glimlachte Liz, terwijl ze genoot van haar pasta.
'Ik weet wel wat ik uitzoek,' lachte Donny. 'Mijn eten is ook heel lekker.'
'Naar welke film gaan we eigenlijk?' Ze nam een slok van haar wijn.
'Weet ik nog niet. Jij mag kiezen.'
'Ook een romantische film dus?'
Donny's gezicht betrok. 'Shit, daar had ik niet aan gedacht.'
Liz schoot in de lach. 'Ik maakte maar een grapje. We gaan naar een film die jij hopelijk ook leuk zult vinden.'
Hij zuchtte opgelucht. 'Ik was echt even bang dat je het echt ging doen ook.'
'Ik weet hoe vreselijk je het vindt.'
-
'Zullen we een toetje delen?' vroeg Donny.
'Ja, dat lijkt me een goed plan,' knikte ze.
'Ze hebben hier overheerlijke tiramisu.'
'Klinkt goed,' stemde Liz in.
'Ja, die doen dan?'
'Ja.'
Terwijl Donny het dessert bestelde, gaf het Liz de mogelijk om hem ongezien te bekijken. Wat was hij toch lief dat hij dit allemaal deed.
'Liz?' Donny keek haar aan.
'W-wat?' Ze schrok op uit haar gedachtes.
'Of je nog wat wilt drinken,' zei Donny. Waarschijnlijk
'Een water, alsjeblieft.'
'Je was in gedachtes verzonken, hè?'
'Ja,' gaf Liz toe.
'Waar dacht je aan?'
'Jou.'
'Over mij?'
'Ja, hoe lief je bent dat je dit allemaal doet,' glimlachte ze.
-
'Ik wilde je eigenlijk wat vragen,' begon Donny en hij sloeg zijn arm om haar middel. Ze liepen over het Rembrandtplein richting de bioscoop Tuschinski.
'Oké,' reageerde ze.
'Ik heb aankomend vrij. Geen wedstrijd of training. Ik dacht dat wij die vrijdag misschien naar een stad zouden kunnen vliegen en daar het hele weekend samen kunnen doorbrengen.'
Liz was er helemaal stil van.
'Wauw,' kon ze enkel uitbrengen. 'Dat lijkt me heel leuk. Ik denk alleen wel dat ik vrijdag nog moet werken.'
'Dat is prima. Dan vliegen we laat in de middag.'
'Welke stad had je eigenlijk in gedachten?'
'Ik dacht zelf aan Barcelona,' antwoordde Donny, 'maar ik weet niet wat jij wilt.'
'Ja, Barcelona lijkt me leuk,' knikte Liz. 'Ik heb er nu al zin in.'
'Ik ook,' glimlachte Donny en hij plantte een kusje op haar wang.
Ze liepen de bioscoop in.
Donny kwam naast haar staan.
'Weet je al naar welke film je wilt?' vroeg hij naar een paar minuten.
'Mij lijkt Avengers wel leuk,' ze keek hem vragend aan, 'ik weet niet of jou die wat lijkt.'
'Ik had vanmiddag de trailer bekeken en ik hoopte dat je die zou kiezen,' lachte Donny.
JE LEEST
Achterhoede
FanfictionToen Liz op haar zestiende zwanger raakte van haar vriendje Morris wist ze niet wat te doen. Nu, vier jaar later, lijkt alles goed te verlopen en zijn ze dolgelukkig met hun zoontje Sem totdat een tragisch ongeluk ervoor zorgt dat Liz alleen voor de...