42

869 45 12
                                    

Merry Christmas allemaal! X Ik heb één klein vraagje: zouden jullie een vervolg willen op dit boek? Let me know:)

Hoofdstuk 42

'Dat kun je toch gewoon tegen me zeggen, Lizje?' Ze voelde dat Donny in haar hand kneep.

'Waarom verzweeg je voor me dat je bij Morris was? Waarom, Liz? Ik dacht dat we altijd eerlijk tegen elkaar waren.'

Ze zag de pijn in zijn ogen dat ze niet eerlijk was geweest, en dat deed haar pijn. Het leek wel het enige wat ze kon doen; mensen pijn doen.

'Het was net zo gezellig tussen ons en ik was bang dat ik het zou verpesten als ik dat zou zeggen,' vertelde Liz. 'Maar het spijt me dat ik het achtergehouden heb. Je hebt gelijk dat ik het je gewoon had kunnen vertellen.'

'Liz, je weet dat ik er niet van houd als je dingen voor me achterhoudt. Ik wil je kunnen steunen, en dat kan ik niet als je mij niet alles vertelt.'

'Hoe ging het vanmiddag in het ziekenhuis?' wilde Donny weten. Hij keek haar geïnteresseerd aan.

'In het begin wat stug, maar daarna iets beter,' zei ze.

Moest ze hem vertellen wat Morris vanmiddag tegen haar had gezegd? Zou het hem blij maken?

Ze besloot het hem niet te vertellen. Misschien zou het goede moment een andere keer wel komen.

'Dus geen ruzie?' Donny trok zijn wenkbrauwen op.

'Nou, het was ook niet gezellig,' gaf Liz toe.

'Maar hoe was de training?' Snel veranderde ze van onderwerp.

'Je wilt het er niet over hebben, hè?' zag Donny in en hij negeerde haar vraag.

'Ja. Ik vind het gewoon lastig om erover te praten.'

Donny knikte. 'Goed, dan stoppen we erover.'

Liz dronk het glas met wijn leeg. Ze zou wel meer alcohol nodig gaan hebben om de avond door te komen.

'Ik ga even naar de wc,' deelde Donny mee, waarna hij opstond.

Mikky Kiemeneny:
Heb je zin om vanavond samen drankjes te gaan doen? Xx

Liz van Dongeren:
Ik heb een date met Donny, dus ik weet niet wat hij wil. Ik zal het hem vragen, maar mij lijkt het heel leuk!

Mikky Kiemeneny:
Is goed! Als jij Donny zover krijgt om mee te gaan, dan ga ik mijn best doen om Frenkie te overtuigen!

'Mikky vraagt of we zin hebben om wat te gaan drinken. Of na ja, eerst vroeg ze of ik zin had om mee te gaan, maar toen vertelde ik dat wij natuurlijk een date hebben en het is nu mijn taak om jou te overtuigen om mee te gaan,' zei Liz toen Donny terug was.

Donny begon te lachen. 'En Frenkie gaat ook mee?'

'Mikky is hem nu ook aan het ompraten.'

Liz van Dongeren:
Don wil mee!

Mikky Kiemeneny:
Frenk ook! 21:00 Palladium?

Liz van Dongeren:
Yes!

-

Een moment zonder jou.
Alleen de stilte om me heen.
Ik steek m'n armen naar je uit,
maar ik voel me zo alleen.

Uhm, 't is ijskoud in die osso hier.
Oude sigaretten en lege bottles bier.
Scherven en scheuren in het behang.
We trappen de deuren terug in de gang
Ik lees oude brieven en voel de vlinders weer.
Ik weet opeens niet meer waarom ik solo surf.
Vraag in je voicemail om nog een tweede kans.
Ik beloof je van alles, van wat er ook gebeurt.

AchterhoedeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu