Byen og akavet møde

3.9K 112 22
                                    

"Jeg insistere". Jacksons unikke ravbrune øjne fangede mine stædige. Vi var ude i byen i eftermiddagsheden og det var omkring seksogtyve grader varmt. Og Jackson ville købe en is til mig. Jeg ville dog selv betale for min egen is, men han pressede på. Han hævede kort et øjenbryn, og stak sit kreditkort ind i automaten. Jeg sukkede dybt. Så typisk ham, at vise sin dominans til alle og en hver. En ældre dame i isbutikken smilede til os.

"Det var da pænt af dig", roste hun Jackson. "Ikke mange vil betale for deres kæreste". Hun smilede til mig, ligesom Jackson, dog var hans smil meget mere selvsikkert og overlegent.

"Ja, jeg er så heldig", svarede jeg hende, dog med ret meget ironi i stemmen. Hun fangede det heldigvis ikke, men jeg var ikke i tvivl om, at Jackson gjorde. Et glimt viste sig i hans øjne og han grinede kort af mig. Jeg prikkede ham i siden, for at få ham til at stoppe.

Da vi havde fået en is hver, gik vi ned af gaden. Der var en masse butikker som havde åbent, heriblandt flere tøjbutikker. Dog nåede vi snart til min ynglingsbutik: den lokale bogshop. Min absolutte favorit butik i hele byen, og da mine øjne spottede et stort, gult skilt med fede, sorte bogstaver stod 'UDSALG', proppede jeg resten af isen ind i munden.

"Jackson, jeg skal derind", udbrød jeg euforisk. Jeg så alvorligt på ham, som så skeptisk ned på mig. Men han kunne godt droppe det, bogudsalg var noget jeg tog meget seriøst. Bøger som jeg kunne købe for kun få penge, var drømmen!

"Teresa, jeg orker det ikke...", sukkede han dybt. "Jeg har aldrig været derinde, og jeg har ikke tænkt mig...", begyndte han, men jeg afbrød ham i chok.

"Har du aldrig været derinde!?", jeg så overrasket hen mod butikken, og lavede en gestus mod den med armen. "Du har aldrig været inde i den bedste, lokale bogbutik i hele byen?!". Mit blik mødte hans igen, og jeg var ikke et sekund i tvivl om, at han mente det.

Et smil krusede pludselig på hans flotte, fyldige læber.
"Helt ærligt, så har jeg aldrig været inde i nogen bogbutik", tilstod han overlegent, næsten som om han var stolt over det. Som om, at det var en stor bedrift, at han aldrig i sit liv havde trådt indenfor en dørkarm til en bogbutik. På en måde var det, da jeg fandt det umuligt og helt sindssygt, at en person aldrig havde havde været sådan et fantastisk sted.

Jeg tog fat i hans overarm, som jeg med det samme blev overrasket over var så stor og hård. Han smilede af min berøring og min reaktion over hans bøf, især da han spændte kort.
"Kom så", mumlede jeg, og hev i ham. Jeg regnede ikke med, at han ville bevæge sig, da han klart havde flere kræfter og var meget stærkere end mig, men han gjorde ikke rigtig modstand, men sjoskede opgivende med.

Dørklokken ringede bekendt, da jeg skubbede døren op. Duften af gammel træ og nytrykte bøger fyldte mine næsebor.
"Stop", kommanderede jeg, og vi stod med det samme stille. Jackson ventede, og virkede ret forvirret. Faktisk, så lignede han et stort spørgsmålstegn. "Snus ind". Han trak vejret gennem næsen, stadig rundt på gulvet. "Det er duften af himlen!", sagde jeg dybt alvorligt. Han smilede og en dyb latter meldte sig fra hans bryst.

Jeg gik rundt i hele butikken, og fik set på alle bøgerne, hvoraf jeg havde de fleste i forvejen. Det var ikke en ret stor butik, og der var ikke særligt mange bøger. Men butikken var så hyggelig, men duften af bøger og lyset der skindede ind af de små vinduer som gjorde lyset i butikken en anelse brunligt. Det var lunt, og den ældre dame som ejede butikken var en af de sødeste jeg havde mødt!

Jackson gik også rundt, og så på bøgerne. Han stod med hænderne nede i sine sorte bukselommer, og jeg fattede ikke, at han ikke havde det varmt med den sorte læderjakke over sin hvide t-shirt. Men jeg måtte indrømme, at han så godt ud, som i, han var uimodståelig lækker! Hans hår var mega rodet, men eftersom han var Jackson McKnight, så passede det perfekt til ham. Det fik ham bare til at være endnu mere attraktiv. Det gik kondor mig, at jeg smilede, mens jeg i smug så på ham.

He's a FUCKBOY!Where stories live. Discover now