P.o.v. Lucy
De volgende dag ben ik weer op tijd op school. Ik loop het lokaal in voor wiskunde en ga daar aan een tafeltje zitten. Sam heeft me al verteld dat ze er dit uur niet zou zijn aangezien ze naar de tandarts moest. Ze vertelde me dat ze er in de pauze weer is. Ik gebruik de tijd alleen om te bedenken wat ik straks tegen haar ga zeggen en wat niet. Ik kan haar alles openhartig vertellen? Van de ene kant wil ik zo veel mogelijk voor mezelf houden omdat ik er nog niet volledig overheen ben, maar van de andere kant vertellen we elkaar eigenlijk alles. Kan het kwaad als ik haar dit vertel?Voor ik het weet is het alweer tijd voor de pauze. Ik loop alleen de kantine in en loop naar onze vaste plek toe. Ik zie al meteen dat Simon, Brad en Sam al aan tafel zitten. Sam en Brad zitten aan de ene kant en Simon aan de andere kant. 'Hey guys' zeg ik als ik bij de tafel aankom. Iedereen kijkt op. 'Hey stranger!' grapt Simon. Sam staat op en omhelst me kort. 'How was your little trip?' vraagt ze. Ze gaat weer naast Brad zitten en ik neem naast Simon plaats. 'It was different than I expected' zeg ik eerlijk. Meteen kijken ze me bezorgd aan. 'In what way?' vraagt Simon. 'Well, the surpise turned out to be a surprise for the both of us' zeg ik. Ik merk dat ik meteen weer een brok in mijn keel krijg. Ik schraap mijn keel en kijk weg. Ik voel al dat er tranen worden gevormd in mijn ogen. Ik probeer met alle zelfbeheersing die ik in me heb om niet weer te gaan huilen, maar op dit moment weet ik niet zeker of ik wel genoeg zelfbeheersing daarvoor heb... Sam zit tegenover me en legt haar hand op die van mij. Ik kijk haar aan en zie haar bezorgd kijken. 'Are you okay?' vraagt ze. Ik slik en wil knikken, maar ik wil niet tegen ze liegen. 'Not really' weet ik met een piepstem uit te brengen. Simon slaat een arm om me heen. 'What happend?' vraagt hij zacht. Ik schraap mijn keel voor ik begin. 'I went backstage with Harry after Nialls show and...' ik voel dat de eerste tranen over mijn wangen rollen. 'I found him... kissing someone else...' zeg ik. Ik leg mijn handen op mijn gezicht. Ik hoop enorm dat mijn make-up blijft zitten, maar ik ben bang van niet. 'He what?!' roept Sam boos uit. 'Shh' sissen Simon en Brad meteen. 'Not the whole school needs to know' zegt Brad. 'He cheated on you?' vraagt Sam dan zacht. Ik haal mijn handen van mijn gezicht af en veeg wat tranen van mijn wangen af, niet dat het veel helpt, want de tranen blijven maar stromen. Ik kijk Sam aan en knik. 'What an asshole' zegt Brad boos. Ik kijk hem aan en glimlach kort om zijn bezorgdheid. 'No he is not' zeg ik zacht. 'Well, he is not an sweetheart either' zegt Sam boos. Ik zucht diep en kijk omlaag. 'What did you do?' vraagt Simon dan. 'I ran away' zeg ik. Simon heeft nog altijd zijn arm om me heen en wrijft met zijn hand over mijn rug. 'Where did you go?' vraagt Sam. 'I went to my hotel room' zeg ik. 'Did he find you there?' vraagt Brad. Ik knik. 'Yes he did. And we talked' zeg ik. 'Did you tell him to back off?' vraagt Sam nog altijd boos. 'Sam...' zegt Simon zacht. 'What? He has no right to treat her like that!' verdedigd Sam me tegenover Simon. 'No, but they're married. They love each other. They didn't marry because they lost a bet or something' zegt Simon rustig. Ik kijk hem aan en knik. 'So what did you do?' vraagt Brad. Ik kijk hem aan. 'Maybe it is really stupid, but I forgave him' zeg ik. Ik verwacht dat ze me uitlachen of boos worden, maar dat doen ze niet. Simon kijkt me aan en glimlacht. 'I am happy for you' zegt hij. Ik glimlach naar hem. 'Thanks' zeg ik. 'Happy?! He cheated on her! On which side are you?' vraagt Sam boos aan Simon. 'On her side, of course' zegt hij. Ik kijk Sam aan. 'Do you think I did the wrong thing?' vraag ik haar. Sam zucht diep en kijkt weg. 'No, you did not' antwoord Brad voor haar. Ik kijk hem kort aan, maar richt me dan weer op Sam. 'Sam?' vraag ik. Sam kijkt op en zucht nog een keer. 'No, you didn't' zegt ze dan. 'Why do you act like I did?' vraag ik. 'Because he has no right to treat you like that. I am just worried he will do it again if you forgive him that easily' zegt ze. 'I know. I am worried too, but I did let him know that I was angry. I yelled at him and told him everything I wanted to' leg ik uit. 'You are a good person, Luce' zegt Simon naast me. 'I just don't want you to get hurt again' legt Sam uit. 'Do you think he will do it again?' vraag ik haar dan bezorgd. 'Well, a few years ago I had a boyfriend. He was all sweet and I loved him so much, but then he cheated on me. I was so angry, but he told me it would never happen again and it was just a mistake' vertelt ze, 'but then I found out he cheated on me again. I was really mad and wanted to get as far away from him as possible, but then he told me how much he loved me and that it would never happen again. He even told me he was drugged and didn't know what he was doing'. 'So what did you do?' vraagt Brad. 'I forgave him again' zegt Sam met een diepe zucht, 'worst mistake of my entire life'. 'Why?' vraag ik. 'Well, not long after the second time. I came to his house and I walked to his bedroom, there I found him having sex with someone else' verteld ze. Ik kijk haar met grote ogen aan. 'What?!' roept Brad boos uit. Het lijkt wel of de hele kantine naar ons omkijkt. Brad kijkt omlaag en Sam gaat verder. 'I had never been so mad in my entire life. I slapped him in the face. He was all angry at me. That day he told me he slept with a lot of girls during our relationship. He told me he would never stop because I didn't love him enough' vertelt ze. 'What an asshole!' zegt Brad boos. Sam knikt en kijkt hem aan. 'He is' zegt ze. Dan kijkt ze mij aan. 'So please be carefull when you forgive someone. A lot of people will never change. No matter how much you want them to' zegt ze. Ik knik en slik. 'Niall is different' zeg ik. 'That's what I thought when that guy cheated on me the first time' zegt Sam. Ik kijk haar aan en zucht diep. 'Did I make a mistake?' vraag ik haar. 'No! No of course you didn't!' zegt ze meteen. Ze pakt mijn hand vast. 'I just want to warn you' zegt ze. Ik glimlach naar haar en knik. 'Thanks' zeg ik.
'So now something nice' zegt Simon. 'Yes please' zucht ik opgelucht, 'what happened here in the time I was gone?'. 'Well...' begint Simon. Hij gaat niet verder en kijkt alleen maar naar Sam en Brad. 'Tell her' zegt Brad tegen Sam. 'Tell me what?' vraag ik. Sam kijkt me aan en glimlacht breed. Ik heb haar nog nooit zo zien glimlachen. 'Brad and I went on a date last week' zegt Sam. Mijn ogen worden groot en ik glimlach breed. Ik kijk van Sam naar Brad en weer terug naar Sam. 'And?' vraagt Simon. 'And we're going on an other date this week' zegt Brad. 'That is amazing!' zeg ik blij. Ik veeg snel de overige tranen van mijn wangen af. 'It is' zegt Sam blij. 'I am really happy for you guys' zegt Simon. 'Me too! I hope you can make each other happy' zeg ik. Brad slaat zijn arm om Sam heen. 'I hope so too' zegt hij. Sam glimlacht breed. 'Have you kissed already?' vraag ik dan. Simon schiet meteen in de lach. 'I love the way you ask them that easily' lacht hij. Ik lach met hem mee. 'It's just a question!' verdedig ik mezelf. Sam haalt haar schouders op en zoent Brad. Brad zoent haar terug en legt zijn hand op Sams wang. 'Does that answer your question?' vraagt ze als ze beide terug trekken. Simon en ik zijn gestopt met lachen en ik knik. 'I think it does' zeg ik.
JE LEEST
A Woman Called Lucy Horan Ft. One Direction {VOLTOOID ✔️}
FanfictionAlle problemen lijken verleden tijd. Het leven ziet er rooskleurig uit. Niall brengt zijn album uit en gaat op tour en Lucy begint aan haar opleiding. Maar daardoor zien ze elkaar heel lang niet... Houdt hun relatie stand? En komen ze er ooit achte...