P.o.v. Lucy
Het is alweer een paar dagen later. Ik ben alweer bijna de oude. Ik kan weer lopen en voor mezelf zorgen. Marcus had gelijk, ik heb het ziekenhuis niet nodig om te herstellen.
Ik loop de woonkamer in waar Jay rustig tv zit te kijken. 'Morning' begroet ik hem. Jay kijkt op en glimlacht breed als hij me ziet. 'Good morning, Luce' zegt hij. Hij staat op van de bank en loopt naar me toe. Hij legt zijn handen op mijn heupen en zoent me kort. 'I was waiting for you' zegt hij. Ik kijk hem verbaast aan. 'Why?' vraag ik hem. 'Well, since you have almost recovered, I need to get some more drugs to give you' zegt hij. Het leek Jay geen goed idee om me weer drugs te geven aangezien ik er zo slecht aan toe was. Mijn lichaam was nog aan het herstellen en om er dan meteen weer drugs in te gooien, leek ons geen goed idee. Gelukkig maar, want eigenlijk wil ik stoppen met het gebruiken van drugs. Ik realiseer me nu hoe slecht ze zijn... Dat is het niet meer waard, vind ik.'I removed all of the alcohol, so you'll be save alone' zegt Jay met een knipoog. Ik glimlach kort, 'I'm glad'. Jay legt zijn hand onder mijn kin en laat me hem aankijken. 'I won't be gone long' zegt hij. Ik knik, 'I know'. Jay glimlacht weer en zet zoent me kort. 'See you in a few!' roept hij voor hij de deur uit gaat.
Als ik net aan tafel mijn ontbijtje zit te eten, gaat de deurbel. Ik sta verbaast op en loop naar de deur. 'Did you forget something, Jay?' vraag ik. Ik open de deur en schrik even als ik twee agenten in uniform zie staan. Ik schaap mijn keel en kijk ze vragend aan. 'Can I help you?' vraag ik. 'Are you Lucy Horan?' vraagt een agent. 'I am'. 'We are here because we were told you were missing' legt de agent uit. Ik trek een wenkbrauw op. 'Well, I am right here' zeg ik. 'We would like to ask you to join us to the police station' zegt de agent. Ik sla mijn armen over elkaar. 'May I ask why?' vraag ik. 'Clearly, some people are really worried about you. They came to the police station and told us you were missing' legt de agent uit. 'Well, I am not missing. This is my house' zeg ik. 'Did you buy it?' vraagt de agent. 'No, my... boyfriend did' zeg ik. 'We would still like to ask you to join us' zegt de andere agent. Ik kijk hem aan. 'Well, can you force me? Or is this just a question?' vraag ik. De agenten kijken elkaar kort aan. 'I see' zeg ik, 'well in that case, I wish you a good day. Bye'. Ik doe de deur voor hun neus dicht en loop weg. Jay zou woest worden als ik met die agenten mee zou zijn gegaan...
Een half uurtje later zit ik op de bank en kijk ik wat rond op Twitter. Ik zie heel veel foto's van Niall en Jane samen en ik kom heel veel nieuwsberichten tegen over Niall die me opzocht in het ziekenhuis. Ik zucht diep en scrol verder. Ik zie dat ik in heel veel nieuwsberichten ben getagged. "@LucyHoran in the hospital?!" "@LucyHoran is on drugs?!" "@LucyHoran almost died?!" "@LucyHoran tried to kill herself?!" "Are @LucyHoran and @NiallOfficial back together?!"
Ik zucht kort en sluit Twitter weer af. Ik leg mijn telefoon naast me neer en zet de tv aan.Weer gaat de deurbel. Ik zucht geïrriteerd. Als die agenten er weer staan, word ik helemaal gek! Ik loop naar de deur toe en doe die open. Mijn hart lijkt stil te staan als Niall voor me staat. Hij heeft zijn handen in zijn zakken en kijkt me bezorgd aan. 'Niall? What are you doing here?' vraag ik verbaast. 'I came here to talk to you. Can I come in?' vraagt hij. Zonder na te denken, knik ik. Ik doe een stap aan de kant en Niall loopt langs me naar binnen. Ik doe de deur achter me dicht en probeer na te denken over wat ik doe. Niall is hier, IN JAY'S HUIS! Dit kan nooit goed gaan...
Ik loop met Niall naar de woonkamer en we nemen plaats op de bank. Ik zie dat Niall verbaast het huis rond kijkt. 'That new guy is really rich, isn't he?' vraagt hij. Ik zucht kort, 'why are you here?'. Niall kijkt me aan. Ik zie een blik in zijn ogen die ik niet vaak, tot nog nooit, bij hem heb gezien. Hij lijkt wel een verloren puppy. 'I want to talk to you' zegt hij. 'About?' vraag ik. Ik probeer heel rustig over te komen, maar van binnen slaat mijn hart op hol en heb ik kippenvel op mijn armen. 'About us' zegt hij. Hij legt zijn handen gevouwen op zijn schoot en kijkt ernaar. Ik houd mijn mond en wacht tot hij begint met praten. 'Why did you run away from the hospital?' vraagt hij dan. Hij kijkt me weer aan. Ik schraap kort mijn keel en kijk weg. 'I didn't want to be there anymore' zeg ik. Niall zucht kort, alsof hij me niet geloofd. 'Be honest with me, Luce. You ran away from me, didn't you?' vraagt hij. Ik kijk hem aan en zie dat hij zich groot probeert te houden, maar hij blijft me doen denken aan een verloren puppy. Ik knik, 'yes, I did'. 'Why?' vraagt hij. Ik denk terug aan die foto van Niall en Jane samen net nadat Niall en ik hadden gezoend. Ik voel de irritatie stijgen in mijn lichaam en sta op van de bank. 'Don't play stupid, Niall' zeg ik boos. Niall kijkt me verward aan. 'What do you mean?' vraagt hij. Ik zucht geïrriteerd en begin te ijsberen. 'Don't act like you don't know! Don't act like you didn't leave with Jane right after we kissed!' roep ik. Niall kijkt het zich te beseffen en kijkt weer naar zijn handen op zijn schoot. 'I had to' zegt hij. Ik ga voor hem staan en leg mijn hand onder zijn kin. Ik laat hem me aankijken. 'You told me you two were over. Did you lie to me?' vraag ik hem. Niall staat op, waardoor we opeens maar centimeters van elkaar verwijderd zijn. 'No, I didn't. Jane and I really are over. But we came together, so we had to leave together' legt hij uit. Ik trek mijn wenkbrauw op. 'And whose idea was it to hold hands?' vraag ik. Niall kijkt weg, 'that was the idea of my manager'. Ik zucht geïrriteerd en stap bij hem vandaan. 'Of course it was' zeg ik sarcastisch. Niall kijkt me met grote ogen aan. 'You don't believe me?' vraagt hij verbaasd. 'No, I don't! You do this all the time! One time you tell me you and Jane broke up and the next moment you are with her! Even holding hands!' roep ik boos. Niall loopt naar me toe en legt zijn handen op mijn wangen. Ik wil achteruit lopen, maar sta klem tegen de muur. 'I don't need her. I don't love her. I only need and love you' zegt hij. 'It's kind of hard to believe when you still kiss her behind my back' zeg ik boos. Niall kijkt me verward aan. 'I don't kiss her. I never did' zegt hij. Ik haal zijn handen van mijn wangen af en loop bij hem weg. 'Yes, you did. I saw the video of you two after we met again' zeg ik. 'Luce, that was her kissing me! I never kissed her back!' verdedigd hij zichzelf. Ik draai me naar hem om en zie angst in zijn ogen. 'I never kissed anyone else' zegt hij. Ik sla mijn armen over elkaar en kijk hem met opgetrokken wenkbrauw aan. 'Do I need to remind you that you kissed Jane right in front of me?' breng ik hem in herinnering. Niall loopt weer naar me toe. 'I know and I am still so sorry about that' zegt hij. Hij gaat vlak voor me staan en kijkt me aan. 'It still kills me how much I hurt you back then' zegt hij.
JE LEEST
A Woman Called Lucy Horan Ft. One Direction {VOLTOOID ✔️}
FanfictionAlle problemen lijken verleden tijd. Het leven ziet er rooskleurig uit. Niall brengt zijn album uit en gaat op tour en Lucy begint aan haar opleiding. Maar daardoor zien ze elkaar heel lang niet... Houdt hun relatie stand? En komen ze er ooit achte...