P.o.v. Lucy
Jill pakt mijn hand en we staan op. Jill pakt de zwangerschapstest van de wastafel, maar kijkt nog niet. 'Wil je zelf eerst kijken?' vraagt ze. Ik denk kort na, maar schud dan mijn hoofd. 'Kijk jij eerst maar en vertel het me dan maar' zeg ik. Jill knikt en pakt het boekje erbij om zeker te weten wat de uitslag is. 'Oke, hier gaan we' zegt ze. Ik hoor aan haar stem dat ze zelf ook gespannen is. 'Hier gaan we...' herhaal ik. Jill draait de test om en bekijkt de uitslag. Ik draai mijn rug naar haar toe, ik wil niet naar haar reactie kijken. Dan schraapt ze haar keel. 'Luce...' begint ze. 'Alsjeblieft zeg het' smeek ik. 'Je bent zwanger' zegt ze dan. Geschrokken draai ik me naar haar om. Ze draait de zwangerschapstest naar me om. "Pregnant 1-2 weeks" staat erop. Ik zucht diep en voel de tranen in mijn ogen branden. Ik weet niet of ik van blijdschap moet opspringen of in tranen door mijn benen moet zakken. Jill legt de test weer weg en loopt naar me toe. 'Dat is iets moois, toch?' vraagt ze. Ik kijk haar aan en knik. 'Je bent zwanger' zegt ze dan blij, 'je krijgt een kleine! Jij en Niall!'. Ik krijg een glimlach op mijn gezicht. Ze heeft gelijk. 'Niall en ik gaan een gezinnetje beginnen' zeg ik dan. Jill glimlacht blij. 'Precies! Dit is de volgende stap in volwassen worden, toch?' vraagt ze. Ik kijk haar aan en glimlach breed. 'Precies' zeg ik. Dan dringt het tot me door. Ik ga moeder worden! Ik wilde altijd al moeder worden en nu gaat het gebeuren! Ik voel dat de tanen over mijn wangen rollen. 'Ik word moeder' zeg ik dan blij. 'Ja!' roept Jill blij uit. Ze slaat haar armen om me heen en houdt me stevig vast. 'Je wordt moeder' zegt ze dan. 'Ik word moeder' herhaal ik. Ik hou Jill stevig vast. 'Maak je alsjeblieft niet te veel zorgen. Ik ga je met alles helpen en ik weet zeker dat Niall dat ook doet' zegt ze zacht. Een schok gaat door me heen. Ik laat Jill los en kijk haar aan. 'Ik moet dit Niall nog vertellen' zeg ik geschrokken. Jill glimlacht lief naar me. 'Dat komt helemaal goed' zegt ze. 'Maar hoe ga ik dit aan hem vertellen? Ik kan hem moeilijk opbellen en hem doodleuk vertellen dat hij vader wordt' zeg ik. Jill zucht, 'das waar'. Dan kijkt ze op. 'Kan je hem niet vragen om hierheen te komen?' stelt ze dan voor. 'Denk het, maar hij heeft morgen gewoon weer een concert' zeg ik. 'Dan komt hij vanavond over, vertel je het hem, blijft hij slapen en doet hij morgen dat concert' zegt Jill. Ik knik. 'Dat moet dan maar. 'Bel hem nu meteen' zegt ze. Ik knik en loop naar de woonkamer.Ik pak mijn telefoon en ga op de bank zitten. 'Ik ben in de keuken als je me nodig hebt' zegt ze. Ze wilt weglopen, maar ik pak haar pols vast. 'Wacht! Wat zeg ik hem?' vraag ik gespannen. 'Je vraagt of hij vanavond na zijn concert naar huis komt. Dan zeg je hem gewoon dat je iets met hem moet bespreken dat niet over de telefoon kan' zegt ze. Ik knik, ik ben zo blij dat zij in dit soort situaties rustig kan blijven en gewoon helder kan nadenken, in tegenstelling tot mij. 'Oke, doe ik' zeg ik. Ik laat haar pols weer los. Jill legt kort haar hand op mijn schouder en loopt dan de woonkamer uit. Ik adem diep in en uit. Ik ben nog nooit zo gespannen geweest om Niall te bellen. Ik zoek zijn nummer op in mijn telefoon en bel hem meteen. Ik merk dat mijn spanning toe neemt hoe meer pieptonen ik hoor. 'Hey babe' hoor ik Niall dan zeggen. Ik schrik er helemaal van. 'H.. Hey Niall' zeg ik. Mijn stem trilt heel erg. 'Are you okay?' vraagt hij meteen bezorgd. 'Yes, well, not really' zeg ik. 'What's going on?' vraagt hij bezorgd. 'Niall... Can you come home today?' vraag ik. Niall klinkt verward. 'Babe, I miss you too, but I can't come home. You know that, don't you?' vraagt hij. Hij klinkt verward en bezorgd, maar zijn toon blijft heel lief. 'I know, but we need to discuss something. And we can't do that over the phone' leg ik uit. 'Oh...' zegt hij dan. Hij is even stil. 'Is it bad?' vraagt hij dan. Ik zucht kort. 'No, I don't think so' zeg ik. 'You don't think so? But it can be bad?' vraagt hij verward. 'No, it is not bad. But I need you home. Maybe you can come home after your concert, stay for the night and go back tomorrow?' stel ik voor. Niall is even stil. 'I don't understand why you want me home, but I will find a way. I think your plan can work' zegt hij. Ik glimlach breed. 'Thank you Niall. It is really important' zeg ik. 'Okay, then I will make sure I come home today' zegt hij vast besloten. 'Thanks Nialler. Good luck with your concert' zeg ik. 'Thanks baby. It'll be fine. I will let you know what time I will be home tonight' zegt hij. 'Great. I will wait for you' zeg ik. 'Baby, I think I will be home late' zegt hij dan. 'I don't care. I will wait for you' zeg ik vast besloten. 'Okay, see you tonight darling' zegt hij. 'See you tonight' zeg ik, 'I love you'. 'I love you too' zegt Niall. We hangen op en ik leg mijn mobiel voor me op tafel. Ik zucht diep, wat een ellende. Ik hoorde aan Niall dat hij helemaal in verwarring is, maar hij vertrouwt me genoeg om naar me te luisteren en naar huis te komen. Nu is alleen nog de vraag of het gaat lukken. Ik kan me voorstellen dat zijn team het er niet mee eens is dat Niall voor een nacht naar huis gaat, maar ik hoop dat ze het toch goedkeuren. Ik moet dit met Niall bespreken, zo snel mogelijk.
Jill komt de kamer weer binnen. Ze komt naast me zitten en legt haar hand op mijn schouder. 'Hoe ging het?' vraagt ze bezorgd. 'Wel oke, denk ik. Hij gaat ervoor zorgen dat hij vanavond nog thuis is' vertel ik. Jill glimlacht. 'Mooi zo' zegt ze. Ze pakt mijn hand vast en kijkt me niet aan. 'Zal ik jullie dan maar alleen laten?' vraagt ze. Ze kijkt me bezorgd aan. 'Ja, graag. We hebben de privacy nodig' zeg ik. Jill knikt. 'Dan ga ik vanavond naar Mason toe' zegt ze. Ik glimlach kort naar haar. 'Doe hem maar de groeten van mij' zeg ik. Jill glimlacht ook, 'zal ik doen'.
Die avond pakt Jill haar spullen en gaat ze naar Mason. Ze heeft nog heerlijk voor ons beide gekookt en geeft Niall en mij de privacy die we nodig hebben. Niall heeft me laten weten dat hij pas na middernacht thuis komt. Ik heb al gezegd dat ik hoe dan ook op hem wacht. We moeten dit bespreken. Ook heeft Niall nog steeds geen idee waar dit over gaat. Hij verdient het niet om in de onzekerheid te blijven waar hij momenteel in zit.
Ik ga op de bank zitten en zet een aflevering van "Friends" aan. Het is momenteel elf uur geweest, dus ik hoop dat ik niet zo lang meer hoef te wachten. Ik merk namelijk aan mezelf dat ik erg moe begin te worden. Na een paar minuten ga ik op de bank liggen. Ik verwacht dat ik wel wakker blijf, maar dan vallen toch mijn ogen dicht.
JE LEEST
A Woman Called Lucy Horan Ft. One Direction {VOLTOOID ✔️}
FanfictionAlle problemen lijken verleden tijd. Het leven ziet er rooskleurig uit. Niall brengt zijn album uit en gaat op tour en Lucy begint aan haar opleiding. Maar daardoor zien ze elkaar heel lang niet... Houdt hun relatie stand? En komen ze er ooit achte...