P.o.v. Lucy
De bel gaat, wat betekend dat mijn schooldag er weer op zit. Ik doe mijn boeken in mijn tas en kijk om naar Sam die nog druk op haar telefoon bezig is. 'Are you gonna stay here or are you getting home with me?' vraag ik haar lachend. Sam kijkt op. Ze was al de hele les afgeleid door haar telefoon en had dus niet door dat de bel was gegaan. 'Oh, sorry' lacht ze. Ze staat op en doet haar boeken in haar tas. 'Everything okay?' vraag ik haar als ze meteen weer op haar telefoon kijkt. 'What? Oh yes, it's just my mom' zegt ze. 'Again, everything okay?' vraag ik. 'Kind of' zegt ze. Ik kijk haar bezorgd aan. 'If there is anything I can do, just tell me' zeg ik. Sam glimlacht kort naar me. 'Thanks Luce. It's just that...' begint ze. Ze zucht eens diep voordat ze verder gaat. 'My mom and dad are getting a divorce' zucht ze. Ik sla een arm om haar heen. 'That's sad' zeg ik. Sam kijkt me aan. 'Well, it's a lot better than the fights they had every day' zucht ze. Ik knik, 'I can imagine'. Sam kijkt omlaag. 'But now my mom really wants me to move with her, but I don't want to leave my dad alone' zucht ze. Ik knik, 'I understand'. 'I really want to stay with both of them, but my mom is so mad at my dad that she doesn't want me to stay with him' zucht ze. 'Hey, if you want to get away from them for a moment or if you want your own space or something, you can always stay with me' zeg ik. Sam glimlacht dankbaar naar me. 'Thank you Luce, that means so much to me' zegt ze. We omhelzen elkaar kort. 'Not a problem at all. You are always welcome' zeg ik. Zodra we elkaar los laten, kijkt Sam alweer een stuk gelukkiger. 'Thank you' zegt ze nogmaals. Ik glimlach en loop met haar het lokaal uit. 'Lucy?' hoor ik meneer Thomas achter ons roepen. Sam en ik kijken om en zien meneer Thomas achter ons aan komen. 'Can I talk to you for a moment?' vraagt hij mij. Ik knik en kijk om naar Sam. 'I will see you later. I promised my mom to come home right after school' zegt ze. Ik knik en leg mijn hand op haar schouder. 'Stay strong' zeg ik. Sam glimlacht, 'Thanks'. Ze draait zich om en loopt weg. Ik draai me weer om naar meneer Thomas. Hij gaat voorop het lokaal in en sluit de deur achter me. Hij draait zich naar me om en kijkt me bezorgd aan. 'Have you heard from your friend about my photo's?' vraag ik hem meteen. 'Oh, no, this is not about that' zegt hij. Ik kijk hem verward aan. 'Okay' zeg ik, 'what's going on?'. Meneer Thomas zucht kort. 'I saw the tv show you were in...' begint hij. Ik zucht diep, hij ook al... Ik word al de hele dag aangestaard door mensen die het hebben gezien. Blijkbaar had de school geen idee wie ik was voordat ik te gast was bij de "Late Late Show With James Corden". Ik heb vandaag al heel veel vragen gehad wat er nou precies was gebeurd waarom Niall dat filmpje maakte en of ze met me op de foto konden. Ook hebben al veel mensen gevraagd hoe Niall in het echt is en of ik iets aan hem kon geven. Ik heb tegen iedereen gezegd dat ik geen van die dingen doe terwijl ik op school zit. Als iemand me op straat tegen komt en een foto wil, heb ik daar geen problemen mee, maar niet op school.Meneer Thomas kijkt me nog altijd bezorgd aan. 'Are you okay?' vraagt hij bezorgd. Ik knik. 'I am doing great. All the things we talked about in that show was from a few years ago' zeg ik. Meneer Thomas knikt. 'If you need to talk about it or if you don't feel right or if you just need anyone to talk to, I am here for you' zegt hij. Ik glimlach kort en knik. 'Thank you professor Thomas' zeg ik. Hij glimlacht en knikt. 'Anytime' zegt hij. 'And you can call me George, if you want' voegt hij eraan toe. Ik lach kort, 'Okay, George'. Hij glimlacht breed. 'That was all?' vraag ik hem dan. George knikt. 'That was all' zegt hij. Ik loop naar de deur, maar voor ik die open doe, draai ik me naar hem om. 'So you haven't heard from your friend, yet?' vraag ik. 'No I haven't, but I will call hem as soon as I get home' beloofd hij. Ik glimlach breed en knik. 'Thank you, professor Thomas' zeg ik. 'George' verbeter ik mezelf. George lacht en knikt. 'No problem misses Horan, Lucy' zegt hij. Ik lach kort met hem mee en loop dan het lokaal uit.
Als ik weer thuis aankom, staat de tv aan. Even ben ik bang dat ik die vanmorgen ben vergeten uit te zetten, maar dan zie ik dat Jill op de bank zit. Ik was even vergeten dat ze vanavond weer zou komen slapen. Ik loop naar de bank toe en laat me naast haar neerploffen. 'Hey' begroet ik haar met een diepe zucht. 'Hey, zware dag?' vraagt ze. Ik knik. 'Blijkbaar weet de hele school nu wie ik ben en wat er is gebeurt' zucht ik. Jill kijkt me bezorgd aan. 'Kijkt de hele school bij jou de Late Late Show?' vraagt ze. Ik knik, 'blijkbaar'. Jill slaat een arm om me heen. 'Probeer je erover heen te zetten. Ze weten niet in detail wat er is gebeurt en dat gaan we zo houden' zegt ze. Ik glimlach breed naar haar. 'Bedankt, mam' lach ik. Jill lacht mee. 'Geen probleem, dochter' lacht ze.
We kijken, zoals wel vaker, een aflevering van "Friends" als Jill plots de aflevering op pauze zet en zich naar me omdraait. 'Ik moet je nog iets vertellen' zegt ze. Ik ga rechtop zitten en kijk haar afwachtend aan. 'Vertel' zeg ik. 'Ik ga met Mason op vakantie' zegt ze. Mijn ogen worden groot. 'Echt waar?' vraag ik verbaast. 'Ja! Hij had al een vakantie geboekt naar Amerika samen met zijn zusje, maar zijn zusje is laatst van de trap gevallen en heeft haar been gebroken, dus ze kan niet meer mee' vertelt ze, 'dus hij vroeg of ik met hem mee wil'. Ze glimlacht breed en straalt van oor tot oor. 'Wat gaaf!' zeg ik, 'hoe lang?'. 'Twee weken' zegt ze, 'naar New York'. Mijn ogen worden groot. 'Wat gaaf!' zeg ik enthousiast, 'wanneer gaan jullie?'. 'Volgende week' zegt ze. 'Kan je wel vrij krijgen van school en je stage?' vraag ik dan. 'Ja, dat is allemaal al geregeld' zegt ze. Ik glimlach breed. 'Nou, lekker gaan, meid! Ik ben super blij voor je!' zeg ik. 'Dankjewel, Luce' zegt ze. Ze slaat kort haar armen om me heen. Als ze me weer los heeft gelaten, kijken we elkaar recht aan. 'Ben je gelukkig met hem?' vraag ik haar serieus. Jill glimlacht kort. 'Ja heel erg' zegt ze dan. 'Hij is alles wat ik zoek in een jongen' voegt ze eraan toe. Ik glimlach breed naar haar. 'Wat super goed voor je. Ik hoop echt dat dit stand houdt' zeg ik. Jill glimlacht breed en knikt, 'ik ook'.
JE LEEST
A Woman Called Lucy Horan Ft. One Direction {VOLTOOID ✔️}
FanfictionAlle problemen lijken verleden tijd. Het leven ziet er rooskleurig uit. Niall brengt zijn album uit en gaat op tour en Lucy begint aan haar opleiding. Maar daardoor zien ze elkaar heel lang niet... Houdt hun relatie stand? En komen ze er ooit achte...