P.o.v. Lucy
Ik lig wakker in mijn bed. Ik staar naar het plafond. Ik heb alle schroefjes al honderd keer geteld om er zeker van te zijn dat het er precies 36 zijn. Ik ben veel te bang om te slapen. Ik heb Niall vandaag bijna de waarheid verteld. Als die arts niet was binnen gekomen, had ik Niall verteld dat Jay erachter zit. Dat Jay me de drugs geeft en hij dreigt mijn leven tot een ware hel te maken als ik tegen hem in ga... Wat zou er zijn gebeurd als ik Niall dat echt had verteld? Zou Jay dat dan geweten hebben?Ik kan nog altijd niet geloven dat ik drie weken buiten bewustzijn ben geweest... Was ik dan echt bijna dood? Hoe stom was ik om te denken dat de wijn mij zou helpen? Natuurlijk wist ik dat drank en drugs geen goede combinatie is! Maar daar dacht ik op dat moment niet aan...
De deur van mijn kamer gaat langzaam open. Ik probeer zo veel mogelijk overeind te gaan zitten, wat al steeds beter gaat. Ik ben even verbaast als ik Marcus in de deuropening zie staan. Hij loopt de kamer binnen en sluit de deur achter zich. 'Marcus?' vraag ik verbaast. Marcus loopt naar mij toe en bekijkt me kort. 'Can you walk?' vraagt hij. Ik ben even verbaast. 'No, I can't even sit' zeg ik, 'why?'. Marcus kijkt kort rond. 'I need to get you out of here' zegt hij. Hij loopt rond en doet een kast open. Ik ben helemaal verbaast. 'Why?' vraag ik weer. Marcus kijkt me aan. 'Orders from Jay' zegt hij dan. Mijn hart begint sneller te kloppen. 'J... Jay? He knows I am here?' vraag ik verbaast. Marcus lacht kort, 'of course he does! He was the one who called the ambulance'. Ik voel me opeens heel dom. Natuurlijk weet Jay waar ik ben! Ik ben voor zijn ogen neer gevallen!
Marcus pakt mijn kleding uit de kast en legt die bij mij op bed. 'You need to get changed. I will wait outside' zegt hij. Ik kijk hem verward aan. 'Marcus, I am not leaving. I need to stay here and get better' zeg ik. Marcus loopt naar me toe. 'Do you really want to stay here? You are awake now. The only thing the hospital can do is help you take care of yourself again' zegt hij, 'and now Niall knows where you are'. Ik kijk omlaag. 'That's not a bad thing...' zeg ik zacht. Marcus kijkt me met opgetrokken wenkbrauw aan. 'Please don't tell me you believed everything he said' zegt hij. Ik kijk hem verward aan. 'What do you mean?' vraag ik, 'why would he lie?'. Marcus lacht kort. 'Do you really believe that he doesn't like Jane? Do you really believe he dumpted her again?' vraagt hij. Ik kijk hem boos aan. 'Yes, why would he lie?' vraag ik. Marcus lacht weer kort, 'to keep you close to him, duh'. Ik kijk hem verward aan. 'What do you mean?' vraag ik. Marcus kijkt me weer serieus aan, 'he wants you close to him, that is better for his publicity'. 'I am not following' zeg ik. 'If the fans know Niall visits you in the hospital, they all think he is so amazingly sweet. All the fans will think he is the angel on earth. The press will see that too and put that in all kinds of magazins. Then the whole world knows how sweet he is! And a sweet celebrity, is all the world needs right now' legt Marcus uit. Ik kijk weg. Heeft Marcus gelijk? Doet Niall dit alleen zodat hij een goede naam krijgt? Marcus zucht kort en pakt zijn mobiel uit zijn zak. Hij zoekt kort iets op en draait dan zijn mobiel naar mij om. 'He is still with Jane' zegt hij. Op zijn telefoon is een foto van Niall en Jane te zien. Ze lopen hand in hand naar een auto toe. Er staan tientallen fans om ze heen. 'T... This was when they left?' vraag ik, maar eigenlijk wil ik het antwoord niet weten. 'Yes, I'm sorry Luce' zegt hij. Marcus stopt zijn mobiel weer weg en kijkt me afwachtend aan. 'So, are you coming back with me?' vraagt hij. Ik twijfel kort. Moet ik hem wel vertrouwen? Maar veel keuze heb ik niet. Als Jay weet dat ik niet naar hem terug kom, gaat hij me terugpakken, dat weet ik zeker. Wie weet komt hij me dan wel zelf halen...
Ik kijk Marcus aan en knik. 'Yes, I am coming' zeg ik. Ik sla de dekens van me af. Ik duw mezelf overeind en hang mijn benen over de rand van het bed. 'Get dressed, I will wait in the hall' zegt Marcus waarna hij de kamer uit gaat en de deur achter zich dicht doet. Ik laat mezelf van het bed af glijden en ga op de grond staan. Ik hou het bed stevig vast en laat mijn lichaam voor een moment wennen. Als ik drie weken heb gelegen, zal het een hele opgaaf worden om weer te gaan lopen... Terwijl ik me zo veel mogelijk vasthoud aan het bed en aan de muur, kleed ik me om. Als ik klaar ben, roep ik Marcus weer. Marcus komt de kamer weer in met een rolstoel. 'You might need this' zegt hij. Hij zet de rolstoel naast me neer en ik ga er in zitten. Ik merk dat ik al meteen buiten adem ben. Marcus komt achter de rolstoel staan en duwt me de kamer uit.
JE LEEST
A Woman Called Lucy Horan Ft. One Direction {VOLTOOID ✔️}
FanfictionAlle problemen lijken verleden tijd. Het leven ziet er rooskleurig uit. Niall brengt zijn album uit en gaat op tour en Lucy begint aan haar opleiding. Maar daardoor zien ze elkaar heel lang niet... Houdt hun relatie stand? En komen ze er ooit achte...