P.o.v. Lucy
Na een lange schooldag, leg ik mijn tas op de bank. Ik ga er met een diepe zucht naast zitten en staar voor me uit. Vandaag zijn Sams ouders officieel gescheiden. Sams moeder is bij Sams vader uitgetrokken. Na een grote ruzie heeft Sam het toch voor elkaar gekregen om bij haar vader te blijven wonen. Ze heeft haar moeder beloofd dat ze in het weekend en in vakanties bij haar komt wonen, maar aangezien haar vader dicht bij school woont en haar moeder niet, is het voor Sam het makkelijkst om door de weeks bij haar vader te blijven wonen.Ik had niet verwacht dat Sam vandaag op school zou zijn, maar dat was ze wel. Ze vertelde dat er nu zo veel ruzie is thuis, dat ze liever bij ons op school is, zodat ze van ons de afleiding en steun krijgt die ze nodig heeft. Ik voel me heel rot voor haar. Het is niet eerlijk dat zij een deel is van deze ruzie, terwijl ze er eigenlijk helemaal niks mee te maken heeft. Haar ouders kregen ruzie, niet zij.
Ik heb Sam mijn huissleutel gegeven en gezegd dat ze altijd welkom is bij mij. Dat waardeerde ze enorm. Ze heeft me wel beloofd dat ze me eerst laat weten voordat ze ineens bij mij naar binnen loopt. Aangezien Jill momenteel op vakantie is met Mason, heeft ze de logeerkamer niet meer nodig, dus kan Sam daar in verblijven. Ik zal het er nog wel met Jill over hebben als ze terug komt van haar vakantie, aangezien ik niet weet hoe het zit met het huis dat Mason wilde kopen.
Ik sta met een diepe zucht op en loop naar de keuken. Ik schenk voor mezelf wat water in en drink in een keer het hele glas leeg. Ik zoek voor wat lekkers in de snoeplade en pak uiteindelijk een chocoladekoekje. Ik loop daarmee de keuken uit. Ik loop terug naar de woonkamer en laat me daar op de bank vallen. Ik pak mijn telefoon en open Twitter. Ik kijk verbaast op als ik een foto van Niall en een vrouw zie. De vrouw komt me veel te bekend voor... Ik schrik als ik me realiseer dat het diezelfde vrouw is als waar ik Niall mee betrapte toen ik bij zijn tour kwam kijken, Jane. Op de foto hebben ze een arm om elkaar heen en glimlachen ze naar de camera. Aan de achtergrond kan ik zien dat de foto op een soort feestje is genomen... Heeft hij haar mee genomen naar een feest?
Ik besluit rustig te blijven en Niall even te bellen. Hij heeft toch geen show op dit moment, dus hopelijk kan hij de telefoon opnemen. De telefoon gaat maar twee keer over voordat hij opneemt. 'Hey baby' begroet hij me meteen. 'Hey Nialler, how are you doing?' vraag ik. Ik besluit het gesprek luchtig te beginnen. 'I am doing great! I just had an amazing meet and greet!' zegt hij enthousiast. 'Really? Were the fans nice to you?' vraag ik hem. 'They absolutely were! I even got a few amazing drawings' zegt hij, 'even a few with you!'. 'That's so cool! The people there are very talented, aren't they?' vraag ik. 'They really are!' zegt hij, 'but how are you doing?'. Ik zucht diep en denk terug aan de foto van Niall en Jane. 'I am not so great actually' zeg ik met een diepe zucht. 'Oh really? What happened?' vraagt hij bezorgd. 'Niall, be honest with me. Did you see that girl again?' vraag ik hem gespannen. 'What girl?' vraagt hij. Ik hoor ook zijn spanning stijgen. 'That girl you kissed when I came to see you on tour, Jane' zeg ik. Ik hoor hem zuchten. 'Yes, I did see her again' zegt hij. Ik zucht diep, 'why?'. 'Because she is a friend of mine' zegt hij. 'A friend? She kissed you! Eventhough she knew we are married! And you told me you hated her and you never wanted to see her again!' zeg ik geïrriteerd. Ik kan niet geloven dat hij haar verdedigd. 'I did, but she told me what happened. She still had feelings for me, so when we were talking lately, she forgot about everything and kissed me' legt hij uit. 'That doesn't really make it right' zucht ik. 'No, but she isn't a bad person. She is really sweet. You should get to know her' oppert hij. Ik trek mijn wenkbrauw op, ondanks dat hij dat niet kan zien. 'Niall, I don't wanna see her, ever. And I think you shouldn't see her either' zeg ik boos. 'What? That is rediculous! The kiss was also my fault, not only hers' zegt hij. 'Niall, I don't trust her around you' zeg ik eerlijk. 'Just because we dated? Luce, she told me her feelings are all gone now. She didn't know why she kissed me either, but it won't happen again' zegt hij geïrriteerd.
Ik zucht diep. Ik vertrouw hem wel, maar haar niet. Ik vind het niet leuk om hem dingen te verbieden, vooral als het gaat om met welke mensen hij omgaat, maar dit zit me echt niet lekker. 'Can't you just stop seeing her for me?' vraag ik voorzichtig. Ik hoor Niall kort lachen. 'Baby, I just told you, you don't have to be worried' zegt hij. 'I know, but it doesn't feel right' zeg ik. Niall zucht diep. 'You just need to trust me' zucht hij. 'Niall, I do trust you! I just don't trust her' zeg ik eerlijk. 'Why not? She is just an old friend. I have a lot of other old friends who you don't have a problem with' zegt hij. 'Because you don't have a history like you have with her!' zeg ik boos. Ik hoor Niall weer diep zuchten. 'I want to believe you that it's gonna be fine, but it just doesn't feel right' zucht ik. 'Lucy, you can't tell me who I can and can't hang out with' zegt hij boos. 'I know... But what if it was the other way around? What if I started hanging out with my ex-boyfriend? Would you like that?' vraag ik hem. 'Your ex-boyfriend is Ryan and I don't think you would hang out with him. That would be increadably stupid' zegt hij met een klein lachje. 'No, but what if I had another ex-boyfriend' opper ik. 'Do you?' vraagt hij meteen gespannen. 'No, but "what if"' zeg ik. 'Well you don't, so I don't see the problem' zegt hij.
Ik sta op van de bank en begin te ijsberen. Niall daagt me uit. Ik word er zo gek van! Ik vraag hem simpel en alleen om Jane niet meer te zien omdat het me niet lekker zit! Waarom kan hij dat niet gewoon accepteren? 'What if it was the other way around?' vraagt Niall dan, 'what if you were friends with somebody and I told you you couldn't see him again?'. Ik zucht diep. 'In a case like this, I would accept your question and wouldn't see him again' zeg ik. Ik hoor Niall geïrriteerd zuchten. 'Well I can't. I like her and she likes me! As friends!' zegt hij boos. Ik ken hem goed genoeg om te weten dat hij nu aan het ijsberen is. 'How? The last time you told me you would never see her again because you hated her' zeg ik. 'That was another time! She didn't explain to me back then!' zegt hij boos.
Ik zucht diep, zo komen we niet verder. 'Niall, I don't want you around her. That has nothing to do with you, only with her. I don't know her and I don't trust her' zeg ik. 'Again, you should get to know her' oppert hij. 'That is not the point here!' roep ik boos. 'I think it is' zegt hij. Ik sta weer op en begin te ijsberen. 'Why can't you just listen to what I am saying?' vraag ik boos. 'Why can't you?' vraagt hij. Ik knijp boos in mijn vuisten. 'You would act completely different if it was the other way around' zeg ik. 'Maybe with another guy than Ryan' zegt hij. Ik ben zo ontzettend boos op hem, dat ik dat opvat als een uitdaging. Ik stop met lopen en kijk vastbesloten uit het raam. 'You know what, you're right. You would definetly act different if it was with somebody other than Ryan' zeg ik. Niall valt stil. 'So let's find out!' zeg ik boos. Ik hang op voordat Niall nog iets kan zeggen. Ik stop mijn telefoon in mijn zak en loop naar de deur. Ik doe mijn jas aan en loop naar buiten.
Ik loop met Marcus niet al te ver achter me door de straten. Ik heb mijn handen in mijn zakken en mijn capuchon op. Het regent en er lopen niet veel mensen buiten. Ik ben niet echt van plan om vreemd te gaan. Ik was er gewoon klaar mee om te praten tegen Niall. Hij is koppig en dat kan ik met dit onderwerp niet hebben. Hij begrijpt mijn punt niet en dat kan ik niet hebben. Daarom had ik de buitenlucht even nodig.
'Where are those pretty legs going?' vraagt een jongen me plots. Ik stop met lopen en kijk hem aan. Hij heeft zwarte haren en een lichtrode bril op. Zijn ogen stralen en ondanks het slechte weer, heeft hij een stralende glimlach op zijn gezicht. Ik kijk in zijn ogen en kan alleen maar Nialls stem horen. Hoe zou hij het vinden... Zonder er bij na te denken, loop ik naar de jongen toe en druk ik mijn lippen op die van de onbekende jongen. Tot mijn grote verbazing legt hij zijn handen op mijn heupen en trekt hij me dicht tegen zich aan. Ik doe dit enkel en alleen uit woede en dat is fout, dat weet ik ook wel. Maar ondanks alles voelt dit goed. Ik kan eindelijk Niall terug pakken! Nu weet hij ook eens hoe het voelt!
Als mijn lippen die van de jongen los laten, kijken we elkaar recht aan. 'Wow, I never knew I would kiss a beautiful girl like you' zegt hij. Ik verwacht dat mijn wangen rood worden, maar dat gebeurt niet. Ik ben even verward als ik die stem herken. Misschien verbeeld ik me het, maar die stem... die kus... Die herken ik... Maar waarvan? Hoe kan het dat ik deze wildvreemde jongen ken? Als ik de jongen weer aankijk, heeft hij een angstige uitdrukking op zijn gezicht. 'Do I know you?' vraag ik verward. De jongen kijkt kort om zich heen en slaat me dan hard op mijn hoofd. Ik zie nog hoe de grond dichterbij komt en alles voor mijn ogen zwart wordt...
JE LEEST
A Woman Called Lucy Horan Ft. One Direction {VOLTOOID ✔️}
FanfictionAlle problemen lijken verleden tijd. Het leven ziet er rooskleurig uit. Niall brengt zijn album uit en gaat op tour en Lucy begint aan haar opleiding. Maar daardoor zien ze elkaar heel lang niet... Houdt hun relatie stand? En komen ze er ooit achte...