P.o.v. Lucy
Ik loop met Sam door de gangen van de school heen. Ik ben enorm gespannen aangezien vanavond de AMA-awards zijn en ik daarvoor ben uitgenodigd. Ik ben niet genomineerd of iets dergelijks, maar ik ben welkom als gast. Ik heb meteen aan Niall gevraagd of dit bij hem vandaan komt, maar hij heeft me verteld dat dat niet het geval is, ondanks dat ik altijd met hem mee zou mogen als ik dat zou willen. Ik heb te horen gekregen dat ik iemand mee mag nemen, dus heb ik Sam meegevraagd. In eerste instantie wilde ik Jill graag meenemen, maar zij kon helaas niet. Sam, daar in tegen, was enorm blij dat ik haar vroeg. Ze stelde meteen voor om samen van te voren jurken te scoren, wat we dus gedaan hebben. Ik heb een lichtblauwe lange jurk die tot net boven de grond komt. De jurk is helemaal glad met glitters. Voor de rest is het een hele simpele jurk. Het gene wat de jurk zo leuk maakt is dat aan een zijkant bij mijn been de jurk open is. Dat maakt het lopen gemakkelijker en het ziet er ook nog eens heel leuk uit. Sam heeft gekozen voor een zwarte strakke jurk. Haar jurk is het zelfde als die van mij, op de kleur na.Sam en ik lopen de school uit en lopen naar de parkeerplaats. 'Maybe we can just order a pizza before we go to the AMA's' stelt Sam voor. Ik knik, 'good idea'. Dus zo gezegd, zo gedaan. Zodra we bij mij thuis aankomen, belt Sam de pizzeria en bestellen we onze pizza's. We eten de pizza's op op de bank tijdens het kijken van een aflevering van "The Office". Sam heeft me verteld dat zij en Brad deze serie altijd kijken omdat het Brads favoriete serie is.
Na het eten maken we ons klaar om te gaan. We doen onze jurken aan, onze make-up op en doen onze haren. Uiteindelijk doen we beide een jasje en onze hakken aan. Sam heeft behoorlijk grote hakken aan, terwijl ik kies voor wat lagere hakken. We maken nog even een foto voor we gaan en stappen dan de auto in. Sam rijdt naar de AMA's aangezien we met haar auto heen gaan.
We komen op tijd bij de AMA's aan. Zodra we onze namen hebben genoemd bij de ingang, worden we naar onze plekken begeleid. We nemen daar in de stoelen plaats en kijken op ons gemakje rond. Sam is erg nerveus. Ze kijkt continu om zich heen met de hoop dat ze iemand herkent. 'Oh my... Luce! Look!' zegt ze. Ze wijst naar iemand die over het podium loopt. 'That's James Corden' zegt ze. Ik schiet in de lach. 'You already met him' lach ik. Sam lacht mee. 'I know, but still' lacht ze. Ze draait zich naar me om en kijkt me aan. 'Who is the opening act?' vraagt ze dan. Ik haal mijn schouders op. 'I thought it was Ariana Grande' zeg ik. 'Cool!' zegt ze, 'are more artists gonna play tonight?'. Ik knik, 'yes a few. I thought Shawn Mendes and 5 Seconds Of Summer'. 'Cool' lacht ze.
De zaal wordt steeds voller. Sam wordt steeds nerveuzer en spot steeds meer bekende mensen. 'Do you think we can meet some artists?' vraagt ze me dan. 'Yes we can afterwards' zeg ik. Sam glimlacht breed. 'Cool!' zegt ze enthousiast. Ik lach, maar kijk verbaast op als ik zie dat James Corden op ons af komt. 'Hey Luce' zegt hij als hij naast me komt zitten. 'Hey James. Are you ready for the show?' vraag ik hem. James presenteert de hele show vanavond. 'We almost are, but we have a problem' zegt hij. 'What's that?' vraag ik. 'Someone who was supposed to give away an award called us to cancel' legt hij uit. 'That's really last moment' zegt Sam. 'Yes it is, but now we're looking for someone to fill in. Do you want to save us, Luce?' vraagt James. Ik kijk hem met grote ogen aan. 'Me?' vraag ik verbaast alsof ik hem niet goed heb verstaan. 'Yes you. Have you ever done that before?' vraagt hij. Ik slik een brok in mijn keel weg. 'N... No' stamel ik. 'If you want I can help you with it. Then we will do it together' stelt James voor. 'That's what she said' kucht Sam achter me. Ik draai me naar haar om en trek een wenkbrauw op. 'Really?' vraag ik haar. 'Sorry, I had to' lacht ze. 'Do you want to, Luce?' vraagt James. Ik draai me terug naar hem om. Ik kijk hem aan en zie de wanhoop in zijn ogen. Ik zucht diep. 'Okay, let's do it' zeg ik. James' gezicht klaart op. 'Yes! Thank you Luce!' zegt hij blij.
Nog geen uurtje later is de show in volle gang. Ariana heeft het geopend met een fantastisch nummer en vanaf daar heeft James het overgenomen. Er zijn nog maar een paar uitreikingen geweest als ik aan de beurt ben. Ik sta backstage en oefen nog een keer wat ik zometeen moet zeggen. Ik heb een microfoon en de award in mijn handen. Ik ben enorm gespannen, maar ik probeer zo veel mogelijk mijn ademhaling onder controle te houden. 'For the next category, I would like to invite a great friend of mine on stage. Give it up for Lucy Horan!' hoor ik James zeggen. Ik hoor het publiek hard klappen. Ik raap alle moed bij elkaar en loop dan het podium op. James kijkt me met een brede glimlach aan en samen lopen we naar het midden van het podium waar een sprekerstafel staat. Ik zet de award op de tafel en James legt de gouden envelop die hij in zijn handen heeft ernaast. Ik kijk kort de zaal rond, maar zie niemand omdat het licht op het podium gericht staat. Even heb ik de neiging om geen woord te zeggen en om alles aan James over te laten, maar ik weet dat als ik me nu over mijn angst heen zet, het wel goed komt. Daarom schraap ik kort mijn keel. 'Good eavening everyone!' zeg ik. 'Tonight James asked me to help him to give away an award to one of you, because he couldn't do it alone' grap ik. Ik hoor het publiek zacht lachen. 'Ha-ha' zegt James sarcastisch. 'So, here we are! We have an award for someone in the category of "Best Music Video"' zeg ik. 'The nomanees are...' zegt James. We draaien ons om naar het grote scherm waar een filmpje af begint te spelen. Ik schrik even als ik zie dat Niall ook is genomineerd, dat is mij niet verteld... Ik bedenk even hoe gênant het zal zijn als Niall straks gewonnen heeft en ik hem hier moet feliciteren op het podium.
Als het filmpje af is, draaien James en ik ons weer om richting het publiek. James pakt de envelop en opent die. 'And the winner is...' zegt hij. Hij haalt een briefje uit de envelop en laat die eerst alleen aan mij zien. 'Shawn Mendes!' zeggen we dan tegelijk. De hele zaal begint te klappen en te juichen. De klanken van "If I Can't Have You" zijn te horen door de hele zaal. Shawn komt uit het publiek het podium op. James geeft hem een knuffel en feliciteert hem. Dan loopt hij naar mij toe. 'Congrats!' zeg ik als ik hem omhels. 'Thank you dear' zegt hij. We laten elkaar los en ik overhandig hem de award. Ik geef hem ook mijn microfoon en doe een stap naar achter. Shawn doet een kort woordje om verschillende personen te bedanken en dan gaan Shawn en ik het podium weer af. 'Give it up for Lucy and Shawn!' roept James. Shawn en ik zwaaien nog een keer naar het publiek en lopen dan backstage. Daar draait Shawn zich naar me om. 'Well, nice to finally meet you' lacht hij. 'Yes! It took us a while' lach ik. We omhelzen elkaar kort en geven dan de microfoon weer af. We lopen de zaal weer in, maar dit keer niet over het podium. Ik zoek mijn plek naast Sam weer op en adem daar pas weer uit. 'You were amazing!' zegt ze trots. 'Thanks' lach ik. 'I was so scared that Niall would win it' lacht ze. 'Me too, that would be so awkward' lach ik.
JE LEEST
A Woman Called Lucy Horan Ft. One Direction {VOLTOOID ✔️}
FanfictionAlle problemen lijken verleden tijd. Het leven ziet er rooskleurig uit. Niall brengt zijn album uit en gaat op tour en Lucy begint aan haar opleiding. Maar daardoor zien ze elkaar heel lang niet... Houdt hun relatie stand? En komen ze er ooit achte...