12

3.9K 151 57
                                    

Pov Jace:

Een kort geluid wekt me uit mijn slaap.

Gelijk schiet ik overeind en kijk naar Esmay. Ze draait in haar slaap naar haar andere zijde en slaapt verder.

"Ze moest hoesten. Misschien is ze wel ziek geworden. We moeten Dokter Teal zo gelijk laten komen." zegt Dan bezorgd.

Ja inderdaad. Als ze wakker is zal ik het haar zeggen en hem laten komen. Ze moet wel de kans hebben om rustig te kunnen ontbijten.

Dan en ik zijn het eens. Esmay hoest niet meer. Ik zou verder moeten slapen maar deze bank ligt vreselijk.

Naar mijn eigen kamer gaan is geen optie want ik wil Esmay onder toezicht kunnen houden maar ik kan ook niet bij haar gaan liggen want dan wordt ze 's ochtends wakker en is boos zijn dat ik toch bij haar in bed geslapen heb.

Waarom vind ze dat zo erg? Ik zou haar niet gelijk forceren tot het voltooien van het proces dus ik zie geen probleem. Maar goed, als zij het niet wilt is dat oké. Ik kan wachten.

Ik zucht en ga op mijn rug liggen. Mijn horloge zegt dat het half 7 is. Ik kan nog een uur slapen.

Opeens stuurt Rick me een mindlink.

"Jace! De politie heeft Daila opgepakt om te verhoren en die vage rechercheur is met een oud vrouwtje aan het praten die vanalles over weerwolven weet!"

Ik ben gelijk klaarwakker en kom overeind. Snel loop ik naar Esmay toe en kus snel haar voorhoofd voor ik haar kamer uit loop en de trappen af ren.

"Kom naar mijn huis. Achtertuin." stuur ik snel door de link.

Dit is slecht, heel slecht. Daila is een heks die niets kan dus haar mond houden kan ze ook niet. Als de politie tactische vragen stelt krijgen ze genoeg uit Daila om te weten dat Esmay hier is.

Over een van die oude mensjes uit de tijd dat weerwolven nog met mensen samen leefden maak ik me geen zorgen. Ze zijn allemaal inmiddels zo oud dat niemand ze geloofd, iedereen denkt dat ze gewoon gestoord zijn en daarom gekke verhalen vertellen.

Dat soort mensen worden pas gevaarlijk als ze met heel veel de geschiedenis van de weerwolf gaan vertellen. Dan gaat iedereen twijfelen omdat niet zó veel oude mensen gestoord kunnen zijn.

Ik open de deur helemaal aan de achterkant van mijn huis en loop de tuin in. Ik moet dit gedeelte ook nogsteeds aan Esmay laten zien, ze gaat het zwembad geweldig vinden.

Rick komt net het bos uit gestapt, gekleed in alleen een joggingbroek. Hij is net in zijn wolf-vorm geweest dus.

"Daila wordt verhoord. Dat kan nog wel eens onze dood worden. Of juist een verzekering van veiligheid. Als ze de politie een andere richting op weet te sturen..." begint Rick.

"Is de kans dat ze hier komen zoeken heel klein. Ik weet het. Heb je dat huiszoekingsbevel?" onderbreek ik hem.

Rick zucht omdat ik hem onderbreek maar knikt dan.

"Ja. Inmiddels als hoopje as, begraven in mijn achtertuin. Ze vinden haar niet zo maar Jace, echt, je raakt haar niet kwijt." zegt hij en klopt me bemoedigend op de schouder.

Langzaam knik ik en lach dan kort. "Ik ben heel kortaf tegen iedereen, en het maakt me niet eens uit. Ik kan alleen aan haar denken. Met alles wat ik doe denk ik aan haar. Het lijkt wel een gestoorde obsessie."

Als je béta een van je beste vrienden is kan je tenminste altijd praten over wat er aan de hand is.

En ik denk dat het echt een probleem wordt als ik voor sommige zaken ver moet reizen. Ik kan haar onmogelijk alleen laten maar meenemen is ook geen optie, als er een paspoort controle is wordt Esmay naar haar oude thuis gestuurd en kan ik levenslang de gevangenis in. Waar ik makkelijk uit kan ontsnappen, maar dan zou iedereen weten wat ik ben.

The Accident Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu