sekiz

681 62 3
                                    

Kendi antrenamnımdan çıktıktan sonra spor salonuna, Akın'ın maçını izlemeye gelmiştim. Sezonları yeni başlamıştı ve bu kulüp olarak bu sezon çıktıkları ilk maçtı. Akın gelmemi istediği için reddetmemiş, izlemeye gelmiştim.

Tribünlerde oturan Doruk ve Aris'i gördüğümde yanlarına ilerlemiş, Doruk'un yanındaki boşluğa oturmuştum. Dönüp bana baktıktan sonra "Selam," dediğinde aynı şekilde karşılık vererek spor çantamı çıkarttım ve yere bırakarak bacaklarımı demirlere uzattım.

"Sen nereden?" diyen Doruk, gözlerini çantama çevirdi. "Antrenmandan mı?"

Başımı sallayarak onu onayladıktan sonra derin bir nefes aldım. "Maç ne zaman başladı?"

"İkinci periyota yeni başladılar."

Sabah kahvaltı etmemiştim, antrenmandan çıktıktan sonra da bir şey yememiştim. Dolayısıya karnım çok acıkmıştı ancak maçın bitmesine de daha çok vardı. Çıkıp gidemezdim de.

"Biraz ileride poğaça börek falan satan bir yer vardı," diyen Aris, gözlerini bana çevirdi. Aç olduğumu anlamış olmalıydı. "Acıktıysam gidip bir şeyler alalım."

Bir poğaça da olsa yerdim sanırım şu an, o kadar acıkmıştım. Ancak bahsettiği yeri gelirken görmemiştim.

"Giderim ben," diyerek yerden çantama uzandım ve cüzdanımı çıkartarak elime aldım. "Siz buradasınız değil mi? Çantamı burada bırakacağım."

"Aynen," diyen Doruk'a karşılık Aris de benimle beraber ayaklanmıştı.

"Seninle geleyim," diyen Aris'le kaşlarımı kaldırdım.

"Neden?"

"Çünkü canım gelmek istiyor," diyerek omuz silktiğinde gözlerimi devirdim. Doruk ise oturduğu yerden gülmüştü.

Tribünlerden ayrılarak salondan çıktığımızda Aris önden önden yürümeye başlamıştı. Ben ise arkadan Aris'i rakip ediyordum. Biraz sonra bir yerin önünde durduğunda ben de durdum. Yanımızda bir fırın vardı. İçeriye girerek iki simit, bir de poğaça aldım ve dışarı çıkarak Aris'in yanına geri döndüm. Elindeki telefonla konuşuyordu.

Elimdeki poşeti gösterdiğimde kaşlarını kaldırarak istemediğini belirtti. Telefonda kiminle konuştuğunu bilmiyordum ancak daha çok karşı taraf konuşuyor, Aris ise dinliyordu.

"Tamam," diyerek derin bir nefes aldı. "Tamam, ben seni sonra arayayım... Tamam, görüşürüz."

Telefonu kapattıktan sonra telefonunu cebine atarak bana döndü. "Alisa-"

"Dün hakkında bir şeyler söyleyeceksen, inan bana, ilgilenmiyorum."

"Neden?"

"Ne neden?" diyerek kaşlarımı çattım. "Sude'yle olan yakınlığın veya beni bu kadar kolay yargılıyor olman inan bana zerre umrumda değil."

Aslında yalandı. Biraz umrumdaydı çünkü ne kadar birbirimizden pek haz etmesekte Aris'in beni bu kadar kolay yargılayabileceğini düşünmezdim. Rastgele birisi olsa umursamazdım ancak sonuçta biz dört senedir hep dip dibeydiz. Az da olsa birbirimizi tanırdık. En azından ben, onu bu kadar kolay yargılamazdım. Belki de herkese karşı böyleydi, herkesi hemen yargılıyordu; bilemezdim.

"Yargılamak mı? Ben sadece gördüğümü söylüyordum."

Cevap vermedim. "Dışarıdan her şeye laf yetiştirmek o kadar kolay ki," diyerek alayla güldüm. "Dışarıdan nasıl görünüyorsun, biliyor musun? Hiç kimseyi umursamayan, vurdumduymaz, kafayı kızlarla bozmuş, hiç kimseye saygısı olmayan, derslerini kafasına hiçbir şekilde takmayan ve ailenin şımarık tek çocuğu gibi." Bana kaşlarını çatarak bakmaya başladığında alayla güldüm. "Ama böyle birisi değilsin. Seni sadece dış görünüşünle veya okulda gördüğüm kadar yargılayacak olsaydım, senin hakkında bunları söylerdim. Ama vurdumduymaz değilsin, okul sıralamasında ilk beşe rahat girersin, basketbolda çok iyisin, ailenle ve diğer imsanlarla aran gayet iyi, tek çocuksun ama şımarık o çocuk değilsin. Birkaç kız arkadaşın dışında hiçbir kızla görmedim seni, kızlarla oynamazsın. Ve saygısız değilsin, herkese saygı gösterirsin."

"Alisa-"

"Dört senedir yan yanayız. Eğer beni yargılamak dışında anlamaya çalışsaydın, benim hakkımda bir şeyler bilirdin, Aris. Üstelik Akın gibi çenesi düşük bir ikizim varken."

Herhangi bir şey söylemediğimde alayla güldüm. Ne olursa olsun, buna alışkındım. Herkes tarafından yargılanmaya alışmıştım.

"İnsanları dışarıdan gördüğün şeylere dayanarak yargılama, Aris," diyerek omuz silktim. "İnsanları yargılama."

Aris'e model için önerebileceğiniz birisi var mı? Esmer birisi....

Cheiro No CangoteHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin