" Hahahaha ! Kelakarlah unnie ni ! " gelak Lisa seraya menekan-nekan perutnya yang sudah sakit akibat terlebih gelak.
" Jennie. "
Keempat-empat gadis itu memberhentikan langkah mereka. Jennie memandang wajah lelaki yang sedang berdiri di hadapannya itu.
" Unnie, bahayalah dia ni. Chaeng call kan manager oppa kita eh ? " bisik Rosè di telinga kanan Jennie.
Jennie menelan liurnya. Wajah Taehyung sekali lagi ditatapnya. Dapat dia rasakan ada sesuatu antaranya dan Taehyung tetapi dia tidak tahu apa sebabnya.
" Kejap. Biar unnie borak dulu dengan dia lepastu kalau dia buat apa-apa nanti baru call manager oppa. " balas Jennie juga separa berbisik.
Rosè mengangguk tanda faham. Telefon pintarnya diletakkan kembali ke dalam sling bag nya.
" Awak nak apa ? Siapa awak ni ? " soal Jennie sambil memegang lengan Jisoo.
Taehyung mengukir sebaris senyuman. Sudah dijangkanya bahwa Jennie tidak akan mengingatinya lagi.
" Taehyung. Kim Taehyung. Kawan zaman kanak-kanak awak. " balas Taehyung dengan sebaris senyuman.
Jennie memandang Taehyung dengan kening yang berkerut. Kawan zaman kanak-kanak ? Kenapa dia langsung tidak ingat ?
" Mian. Maybe awak salah orang. Saya tak ingat pun awak siapa. " balas Jennie dengan gelengan kecil.
Jimin tiba-tiba menepuk bahu Taehyung dengan sebaris senyuman memandang Taehyung. " Taehyung-ah, kalau dia call polis macam mana ? Aku tak nak masuk lokap ! " bisik Jimin dengan mulut yang tidak bergerak.
Taehyung menundukkan kepalanya memandang tanah. Kemudian perlahan-lahan dia mengangkat wajahnya memandang Jennie dan ahli Blackpink yang lain.
" Gwaechana. Aku tak rasa dia akan call polis. Dia kan chingu aku. " balas Taehyung juga secara berbisik.
Jennie masih lagi setia menunggu jawapan dari Taehyung.
" Cuba tengok. Awak ingat tak gambar ni ? " soal Taehyung sambil menunjukkan sekeping gambar yang menunjukkan seorang kanak-kanak lelaki serta kanak-kanak perempuan berdua-duaan.
Jennie mengambil gambar itu dari tangan Taehyung lalu ditatapnya seketika sebelum diserahkannya kembali kepada Taehyung. Sebaris senyuman diukir buat Taehyung.
" Neomu mianhae. Saya betul-betul tak ingat siapa awak. " balas Jennie lalu dia membuat isyarat mata kepada Jisoo.
Jisoo mengangguk tanda faham lalu pandangan dialihkan kepada Taehyung.
" Erm.. Kami balik dulu ya. Annyeong ! " ujar Jisoo lalu keempat-empat mereka berjalan beriringan menuju ke YG Entertainment.
Taehyung melepaskan keluhan kecil. Anak matanya melirik melihat bayang-bayang Jennie sehingga hilang dari pandangan matanya.
" Taehyung-ah, jomlah balik. Tak pasal-pasal kita berkhemah dekat luar nanti. " ujar Jimin sambil menepuk-nepuk bahu Taehyung.
Taehyung mengangguk kecil.
" Khaja. "
♡♡♡♡
" Taehyung-ah, pinjam pass pelajar. " pinta Jiwon sambil mengemas rak bukunya. Taehyung memandang Jiwon pelik.
" Buat apa ? Pass pelajar hyung mana ? " soal Taehyung yang sudah bersiap untuk masuk ke kelas itu.
Jiwon melepaskan keluhan kecil. " Hilang. Nak pergi buat yang baru petang karang. Ni hyung nak pinjam sebab hyung nak register kelas muzik. " balas Jiwon sambil menghulurkan tangan kanannya pada Taehyung.
Taehyung mengelip-ngelipkan matanya memandang Jiwon.
" Hyung, kalau hyung register guna pass Tae, nanti yang masuk kelas muzik tu Tae, bukan hyung. " ujar Taehyung dengan kening yang berkerut.
Jiwon berdecit kecil. Rambutnya dikusutkan. " Memanglah. Hyung nak ada geng masuk kelas muzik. Jihoon dengan Jimin nak masuk kelas tarian so jomlah teman hyung. Tak kesian ke dekat hyung ? " soal Jiwon sambil membuat wajah sedihnya pada Taehyung.
Taehyung mendengus kecil. Kepala digeleng laju. " Hyung tahukan yang Tae tak minat kelas-kelas ni. " balas Taehyung sambil menyusun langkahnya keluar dari dorm.
Jiwon pantas mengambil beg sandangnya lalu mengekori Taehyung dari belakang.
" Taehyung-ah, jomlah ! Ni peluang untuk kita jadi artis tau. Kau tak nak ke cuba rapat lagi dengan Jennie ? Mana tau dengan peluang ni, kau dapat jadi intern dekat YG ke apa ke. " pujuk Jiwon menyebabkan Taehyung memberhentikan langkahnya.
Pandangan perlahan-lahan ditoleh ke arah Jiwon. Jari diletakkan di hujung dagunya tanda berfikir. Perlahan-lahan senyuman terukir di bibirnya. Kepala diangguk laju.
" Okay ! Tae join hyung masuk kelas muzik tu . "
To Be Continued❤
YOU ARE READING
#4 from afar [ C ]
أدب الهواة" Who are you ? " " No one. " " What do you want from me ? " " Nothing. " " Then why are you following me ? " " To protect you. " " From what ? " " From Me. " Start [ 26 . 5 . 2019 ] End [ 9 . 6 . 2019 ]