" Mandeuk-ah, ni ada dua keropok. Mandeuk nak yang mana satu ? "
" Nak yang warna merah tu ! "
" Okay. Nah. Ah, Mandeuk, oppa nak pergi ambil jus oren sekejap ye. "
" Nae. "
Kanak-kanak perempuan itu membuka plastik keropok lalu dia mengambil tempat di atas sofa. Sekali sekala dia tergelak melihatkan kartun di kaca televisyen itu.
" Nah. " ujar seorang kanak-kanak lelaki sambil menghulurkan segelas jus oren kepada kanak-kanak perempuan itu.
" Kamsahamida ! "
" Mandeuk, mandeuk sayang oppa tak ? "
" Sayang ! "
" Bila besar pun Mandeuk akan sayang oppa ke ? "
" Mestilah ! "
" Ahhh ! " Jennie yang sedang lena tidur itu terus terjaga tatkala dia merasakan kepalanya semakin lama semakin sakit.
Dahinya dipicit beberapa kali kemudian dia mengikat rambutnya yang panjang itu.
Entah mengapa dia berpeluh sedangkan dia sudah memasang aircond di dalam biliknya.
Keluhan dilepaskan. Jennie menggapai telefon pintarnya lalu dia melihat jam digital pada telefonnya itu.
6.15a.m.
" Hurm.. Dah pagi dah rupanya. " kata Jennie sendirian kemudian dia mengalihkan selimut yang melitupi tubuhnya itu.
Langkah dia susun kemas menuju ke dapur. Terasa dahaga pula tiba-tiba.
" Eo ? Jennie-ah, awalnya bangun. " ujar Jisoo yang sedang bermain bersama anjing peliharaannya, Dalgom di ruang tamu.
Jennie tersenyum nipis ke arah Jisoo. " Unnie pun bangun awal kenapa ? Selalunya unnie paling susah nak bangun. " soal Jennie sambil menuangkan air suam ke dalam gelas.
Jisoo tergelak kecil. " Dalgom ni ha tak habis-habis menyalak sampai unnie terjaga. " balas Jisoo kemudian dia mengatur langkahnya menghampiri Jennie." Jennie-ah, Lisa dengan Rosè cerita semalam yang Jennie keluar date ? Betul ke ? " soal Jisoo sambil menaikkan kening kirinya.
Jennie tersengih-sengih memandang Jisoo tatkala dia teringat akan ciuman Taehyung padanya semalam. Hujung rambutnya dipintal-pintal menggunakan hujung jarinya.
" Yah ! " jerit Jisoo sambil menjentik dahi Jennie.
" Auch, appo ! " aduh Jennie sambil mengusap lembut dahinya yangf dijentik sebentar tadi.
Jisoo menggeleng perlahan sambil memeluk tubuhnya. " Jennie-ah, kita ni K-Idol tau ? Jennie tau kan bahayanya bila ada K-Idol keluar date di public ? " soal Jisoo buat kesekian kalinya.
Jennie melepaskan keluhan kecil. Gelas yang berisi air suam itu diteguknya lalu diletakkan ke dalam singki.
" Kim Jennie, janganlah palau je unnie. " panggil Jisoo sambil mencucuk-cucuk bahu Jennie.
Jennie mengalihkan pandangannya pada Jisoo. Dia turut memeluk tubuhnya sambil badannya disandarkan pada kaunter.
" Nak buat macam mana, unnie ? Nak tak nak, Blinks kenalah terima kalau ada salah seorang dari Blackpink start couple, kan ? " balas Jennie berbalik soalan.
Jisoo mengangguk kemudian menggelengkan kepalanya. " Masalahnya bukan Blinks, Jennie. Kalau seseorang tu Blink, apa yang kita buat je mesti mereka akan support. Tapi yang unnie risaunta sekarang ialah Blonks. Manusia yang menyamar jadi Blinks konon. " terang Jisoo sambil menjulingkan matanya ke atas.
Jennie menganggukkan kepalanya tanda faham. Langkahnya diatur menuju ke ruang tamu pula lalu dia mengambil tempat di atas sebuah sofa kecil yang berbentuk burger.
Jisoo pula hanya membuntuti Jennie dari belakang kemudian dia bersila di atas lantai sambil pandangannya tidak lekang dari memandang Jennie.
" Hurm.. Nampaknya Jen betul-betul dah sukakan namja tu, kan ? " soal Jisoo sambil menggeleng-gelengkan kepalanya.
Jennie tergelak kecil. Betullah apa yang Jisoo cakap itu. Dia sudah pun mula sayangkan Taehyung.
" Tapikan Jen, Jen kenal namja tu betul-betul punya betul dah ke ? Yelah, walau apa pun, Jen kena juga selidik latar belakang namja tu. Tak bolehlah jatuh cinta membuta macam tu je. " nasihat Jisoo pada Jennie.
Jennie melepaskan keluhan kecil. Ya, itulah yang dia cuba lakukan sekarang. Tetapi disebabkan kekangan masa, dia tidak dapat menyelidik tentang Taehyung lebih mendalam.
" Unnie, petang nanti unnie teman Jen jumpa Jinan oppa boleh ? " pinta Jennie sambil mengayun-ayunkan lengan kanan Jisoo.
Jisoo berdecit perlahan. Baru saja dia bercadang untuk tidur selepas schedule mereka yang padat hari ini.
" Fine. Tapi Jen kena belanja unnie makan tengah hari esok. " balas Jisoo sambil membuat perjanjian dengan Jennie.
Jennie menganggukkan kepalanya laju dengan senyuman gummy nya yang comel.
" Okay ! "
To Be Continued❤
YOU ARE READING
#4 from afar [ C ]
Fanfic" Who are you ? " " No one. " " What do you want from me ? " " Nothing. " " Then why are you following me ? " " To protect you. " " From what ? " " From Me. " Start [ 26 . 5 . 2019 ] End [ 9 . 6 . 2019 ]