" Unnie, ni ada mesej dari siapa entah. " ujar Rosè sambil menghulurkan telefon pintar Jennie kepadanya yang sedang bermain bersama Kuma di ruang tamu.
Jennie mengambil telefon pintar dari tangan Rosè itu. " Kamsahamida. " ucap Jennie dengan sebuah senyuman manis kepada Rosè.
" No prob ! " balas Rosè lalu dia menuju semula ke dapur untuk makan sarapan bersama dengan Lisa.
Jisoo pula masih lagi gigih melakar peta dunia di atas bantalnya. Entah bilalah gadis itu mahu kembali ke dunia nyata.
Jennie membuka telefon pintarnya lalu dia menbuka aplikasi WhatSapp. Terdapat beberapa pesanan teks dari Taehyung dan Jinhwan.
Keluhan kecil dilepaskan. Mereka berdua lagi.
TaeTae
Jennie-ah..
Jennie...
Mandeuk-ah..!
Hello ? ...
Yes. I'm here.
Ada apa mesej Jen ?
Erm.. Boleh tak kita jumpa..?
Sekarang.
Mwo ?
Serious lah ?
Tae ada dekat mana sekarang ?
Dekat bawah apartment Jen.
Please Jen. I got something to tell you.
Apa yang penting sangat ?
Hurm...
Hari tu Jen minta Tae ceritakan tentang kenapa Tae rasa bersalah sangat dekat Jen, kan ?
Dan cerita pasal macam mana Jen boleh kena amnesia.
So, Tae nak jumpa Jen ni sebab Tae nak jujur pada Jen tentang perkara sebenar.
So.. Can you please come down now ?
Erm...
Sure..?
Erm.. Bagi Jen five minutes.
Okay. Sure.
Okay.
Last Seen 7.02a.m.
Jennie melepaskan keluhan kecil. Tiba-tiba dia terasa berdebar-debar. Dadanya dipegang kemudian dia bangkit dari duduknya.
Langkahnya diatur menuju ke biliknya untuk menukar pakaian tidurnya.
Don't know what to do
I don't what to do without youJennie terus menekan punat hijau sebaik sahaja telefonnya berdering. Panggilan dari Jinhwan.
Jinhwan : Yeoboseyo ? Jennie-ah.
Jennie : Hurm.. Ada apa oppa call ni ?
Jinhwan : Jennie-ah, kenapa oppa mesej Jen tak balas ? Jen... masih marahkan oppa ke ?
Jennie : .....
Jinhwan : Kim Jennie, answer me please.
Jennie : Oppa, Jen kena cepat ni. Nantilah kita borak lagi.
Jinhwan : Jen, chakaman. Jen tak ingat ke apa yang Tae dah buat dekat Jen dengan oppa dulu ?
Jennie : Nope.
Jinhwan : Jen please, remember everything please.
Jennie : Oppa, you can't force me to remember everything straight away.
Jinhwan : Erm.. Mian.
Jennie : Dah lah oppa. Jen kena cepat ni. Annyeong.
Jennie terus mematikan talian antaranya dan Jinhwan lalu telefon pintarnya dicampak ke atas katil.
Jennie terus mengeluarkan sehelai hoodie dan seluar track dari almarinya lalu dia menukar pajamasnya dengan baju tersebut.
Rambutnya dibiarkan terlepas lalu dia memakai topi baseball berwarna hitam beserta dengan mask hitam.
Langkahnya diatur menuju ke luar tetapi jalannya dihalang oleh Lisa dan Rosè yang tiba-tiba sahaja muncul di hadapannya.
" Yah, tepilah. Unnie kena cepat ni. " arah Jennie sambil cuba menolak kedua-dua Rosè dan Lisa ke tepi tetapi ternyata kedua-dua mereka lebih kuat berbandingnya yang kecil itu.
Jennie mendengs geram. Dia mencekak pinggangnya lalu memandang Rosè dan Lisa dengan pandangan mautnya.
" Rosè dengan Lisa nak apa ? Ha ? " soal Jennie pada kedua-dua monster di hadapannya itu.
" Unnie nak ke mana ? Dalam cuaca sejuk macam ni. Bahayalah unnie. " soal Rosè sambil menggeleng-gelengkan kepalanya pada Jennie.
Jennie melepaskan keluhan kecil. Prihatin betul budak-budak ni.
" Tu lah. Kalau unnie jatuh pengsan macam hari tu, macam mana ? Ha ? Bahayakan ? Tak payahlah keluar unnie. " tambah Lisa pula sambil menggoyang-goyangkan lengan Jennie.
" Habis tu, takkanlah unnie nak ajak Taehyung masuk dorm kita ? Karang jadi berita terhangat pula dalam Dispatch. " balas Jennie sambil membuat wajah poyonya.
Rosè dan Lisa berpandangan antara satu sama lain dengan mata yang terbeliak. Mahu terjegil keluar sahaja mata mereka berdua itu.
" Unnie buat apa nak jumpa dengan Taehyung ? " soal Rosè perlahan.
" Ada hal kena settle kan. " balas Jennie laju.
" Bagi kitorang ikutlah. Bahayalah unnie pergi sorang-sorang. Kalau unnie tiba-tiba sakit macam mana ? Ha ? " ujar Lisa pula. Dia memberi isyarat mata pada Rosè agar gadis itu mengiyakan kata-katanya.
" Ha betul tu betul. Kalau ada sasaeng fans tetiba datang terjah unnie macam mana ? Bahayakan ? So, biar kami ikut unnie, ya ? " tambah Rosè pula kemudian dia mengenyitkan matanya pada Lisa.
Jennie melepaskan keluhan kecil.
" Lalisa, Park Chaeyoung, please. Ini hal peribadi unnie dengan Taehyung. Manalah korang boleh ikut. And don't worry, I'll take care of myself. "
To Be Continued❤
YOU ARE READING
#4 from afar [ C ]
Fanfiction" Who are you ? " " No one. " " What do you want from me ? " " Nothing. " " Then why are you following me ? " " To protect you. " " From what ? " " From Me. " Start [ 26 . 5 . 2019 ] End [ 9 . 6 . 2019 ]