" Taehyung-ah, kau masuklah dulu eh. Hyung nak pergi tandas jap. " ujar Jiwon sebaik sahaja mereka tiba di hadapan bilik muzik.
Taehyung mengangguk kecil lalu dia melangkah masuk ke dalam bilik muzik itu. Kelihatan beberapa orang telah pun duduk di tempat masing-masing dan hampir ke semua pelajar sedang memandang ke arahnya.
Al-maklumlah, pelajar famous kan ? Taehyung melepaskan keluhan kecil. Macam tak ada tempat kosong je.
" Taehyung-ah ! Duduklah sini. " panggil Somi sambil melambai-lambaikan tangannya ke arah Taehyung.
Taehyung mengalihkan pandangannya ke arah Somi. Sekali lagi keluhan dilepaskan. Tak ada ke tempat duduk lain ?
Anak mata Taehyung mula melirik ke segenap ruang studio itu. Kelihatan seorang namja bernama Jeon Jungkook sedang duduk bersendirian di satu sudut.
Taehyung menyusun langkahnya menuju ke sebelah Jungkook. Lebih baik dia duduk di sebelah Jungkook berbanding dengan Somi walaupun dia tidak kenal siapa Jungkook.
" Psst. Dia tolak pelawaan Somi bhaii. " bisik seorang yeoja pada chingu nya yang duduk berhadapan dengan Somi dan Jihyo.
Somi mengeluh kecil kemudian dia mencebik bibirnya. Buku nota kecil diambil lalu dia menconteng bukunya itu. Jihyo yang melihat hanya mengeluh.
" Siapa suruh kau terjerit-jerit panggil dia ? Kan dah malu sendiri. " ujar Jihyo sambil menjeling Somi sekilas.
" Yah ! " jerit Somi membuatkan sekelas memandangnya kecuali Taehyung dan Jungkook.
Somi mengelip-ngelipkan matanya kemudian dia tersenyum kecil. Tangannya dirapatkan kemudian dia memohon maaf kerana menjerit sebentar tadi.
Jungkook mengalihkan pandangan pada Taehyung di sebelahnya. Wajah Taehyung ditelitinya kemudian dia tersenyum kecil.
" Asal kau tersengih-sengih ? " soal Taehyung tanpa memandang wajah Jungkook. Dia masih sedang menyiapkan tesis nya.
Jungkook menggeleng kecil. " Nak tengok juga apa yang buatkan kau famous dikalangan yeoja-yeoja ni. " balas Jungkook yang juga sedang fokus menyiapkan assignment nya.
Sebenarnya Jungkook merupakan junior kepada Taehyung tetapi disebabkan mereka tidak seberapa rapat, Jungkook lebih gemar memanggilnya dengan gelaran kau-aku.
" Kau pun apa kurangnya. " ujar Taehyung perlahan.
Jungkook mengangkat wajahnya memandang Taehyung. Sebaris senyuman terukir di bibirnya.
" Thanks. Aku fikir kau ni jenis yang sombong tapi.. " Jungkook mengangkat keningnya kepada Taehyung. Sengaja dia tidak menghabiskan ayatnya dan menunggu balasan dari Taehyung.
" Jangan ambil kesempatan pula. " ujar Taehyung mengundang gelak tawa kecil dari Jungkook.
Jungkook pantas menganggukkan kepalanya tanda faham. Kemudian dia kembali tertumpu pada assignment nya yang perlu di hantar esok pagi.
♡♡♡♡
" Jennie-ah ! Tengok ni ppali ! " panggil Jisoo dari ruang tamu. Jennie yang sedang mencuci mangkuk di dapur itu pantas berlari anak menuju ke Jisoo lalu dia melompat ke atas sofa yang bersebelahan dengan Jisoo.
" Waegeurae ? " soal Jennie sambil memandang wajah Jisoo.
" Tengok tu ! Iklan yang kita bincang semalam dah keluar dekat tv lah ! " ujar Jisoo teruja sambil menunjuk-nunjuk ke arah kaca televisyen itu.
Jennie kemudiannya menumpukan perhatian pada iklan yang terpapar di kaca televisyen itu.
" Unnie, nanti mesti ramai yang akan apply untuk jadi intern dekat sini kan ? " soal Rosè yang muncuk entah dari mana kemudian dia memeluk Jennie dengan erat.
Jennie tersenyum kecil. " Dorang mesti datang untuk unnie je. " sindir Jennie sambil menjelirkan lidahnya pada Rosè.
Rosè pantas mencuit peha Jennie membuatkan gadis itu mengaduh sambil mengusap pehanya.
" Kalau namja yang unnie jumpa hari tu yang jadi intern dekat sini macam mana ? Ha ? Ha ? " soal Rosè sambil mencucuk-cucuk pipi gebu Jennie.
Jennie terdiam mendengarkan soalan Rosè. Mungkinkah namja itu akan merebut peluang untuk menjadi intern di sini ? Tetapi dia sudah berjanji untuk tidak terlalu rapat dengan Taehyung.
Jennie menggeleng perlahan. " Tak rasanya. Unnie tak rasa dia akan tengok berita ni semua. Yelah, Blink pun dia tak tau apa so buat apa dia nak sibuk bekerja di sini ? " balas Jennie.
Rosè menganggukkan kepalanya tanda faham. Dia mula bangkit dari duduknya lalu berjalan menuju ke bilik Lisa untuk berbual dan bermain dengannya.
Jennie memandang ke luar tingkap. Setiap kali dia teringatkan Taehyung entah mengapa dia menjadi tidak sedap hati.
" Siapa kau sebenarnya..? "
To Be Continued❤
YOU ARE READING
#4 from afar [ C ]
Fanfiction" Who are you ? " " No one. " " What do you want from me ? " " Nothing. " " Then why are you following me ? " " To protect you. " " From what ? " " From Me. " Start [ 26 . 5 . 2019 ] End [ 9 . 6 . 2019 ]