Taehyung POV
Aku menghirup udara segar di tempat aku dilahirkan dan dibesarkan ini. Sungguh nyaman.
Sudah enam bulan aku tidak pulang ke Korea kerana menyambungkan pelajaranku di London.
Best memanglah best tapi dia punya speaking tu level yang aku takkan faham sepatah haram pun.
Dan aku terus balik ke Korea lepas saja aku graduate semalam. Yelah, aku tertinggal hati aku di Korea. Hek hek.
Aku bercadang nak buat surprise pada Jennie. Hari ini, Jennie akan membuat persembahan Solo di YG concert buat pertama kalinya.
Jadi, untuk meraikan hari istimewa buat Jennie ni, aku ada kejutan untuk dia. Dia tak tahu pun yang aku akan balik ke Korea hari ini.
Bukan itu saja surprise untuk Jennie.. Ada lagi surprise nya tapi nantilah aku bagitau hekhek.
Jennie POV
Haish. Dari pagi tadi Taehyung langsung tak ada mesej atau call aku. Apa busy sangat ke dia ? Setahu aku semalam dia dah graduate dah so apa yang dia sibukkan sekarang ?
Berparti ? Haih. Biasalah duduk negara barat nanti mesti terikut macam orang barat.
Hari ini aku akan buat persembahan Solo di YG concert bersama dengan YG family aku. Aku harap sangat semuanya berjalan dengan lancar tapi aku jadi nervous bila Taehyung langsung tak mesej atau call aku.
At least bagilah kata-kata semangat sikit hurm !
Oh ya ! Lupa nak bagitahu, selain YG family, omma appa dan oppa aku pun datang ! Dan kemungkinan besar family Taehyung pun datang sebab nak tengok aku secara live for the first time ehek ><
" Jennie-ah, dah siap ke belum ? Lepas iKon punya Love Scenario ni persembahan awak ya. " ujar salah seorang staff yang mengendalikan majlis pada hari ini.
Aku mengangguk laju lalu pantas aku menyimpan handphone aku ke dalam beg sandang dan aku terus berjalan menuju ke belakang pentas.
Entah mengapa aku tiba-tiba berdebar sangat ! Maybe sebab first time ? Lagipun semua YG family ada kot !
" Kim Jennie, boleh siap-siap pakai in ear. " ujar pekerja itu. Aku mengangguk lalu mereka memakaikan in ear dan mikrofon padaku.
Baru saja aku nak naik pentas, tiba-tiba lampu terpadam. Ha sudah ! Takkanlah hari penting grand macam ni tak bayar bil elektrik pula.
No One POV
Jennie melihat ke arah penonton dan kelihatan parents dia dan parents milik Taehyung sedang asyik berbual hingga tergelak-gelak.
Jennie mengerutkan keningnya. Takkanlah happy sangat sebab takde elektrik ?
" Oppa ! " panggil Jennie tatkala ternampak Jinhwan sedang menyuhluhkan flashlight dari handphone milik dia ke arah pentas.
Jinhwan tersenyum memandang Jennie kemudian dia kembali menyuluh ke arah pentas. Jennie memcebik. Apa yang dia sibuk suluhkan dekat sana tu ?
Selang beberapa minit, lampu pun kembali menyala dan para penonton mula bersorak.
" Annyeonghaseyo, Kim Jennie. " sapa satu suara garau menggunakan mikrofon.
Jennie pantas mengangkat wajahnya kerana dia sangat cam akan suara itu.
Ya, Kim Taehyung.
Jennie menekup mulutnya dan bandannya tergerak sedikit ke belakang akibat terkejut. Air mata sudah mula bertakung di tubir matanya.
" I miss you so much, Mandeuk. And this song is for you. Saya gubah sendiri tau. " ujar Taehyung kemudian dia mula bangkit dari duduknya sambil memegang mikrofon di tangannya.
Taehyung perlahan-lahan menghampiri Jennie yang berdiri di tangga pentas itu lalu dia menghulurkan tangannya pada Jennie.
Jennie menggapai tangan Taehyung lalu Taehyung menariknya naik ke atas pentas.
Setibanya di tengah pentas, Taehyung melepaskan tangan Jennie lalu dia terus melutut di hadapan Jennie membuatkan orang ramai terkejut dan bersorak melihatkan aksinya.
Jennie pula sedari tadi hanya diam membisu. Masih terkejuy agaknya dengan kehadiran Taehyung.
Taehyung mengeluarkan sebuah kotak cincin dari dalam poket jaketnya lalu dibuka dan dihulurkan pada Jennie. Terserlahlah cincin berlian yang bersinar itu.
" Kim Jennie, I've been watching you from afar, protecting you from afar and love you from afar so would you like to just stay by my side from now on ? " soal Taehyung dengan deep voice nya.
Air mata Jennie tumpas. Ia mengalir dengan laju membasahi pipinya. Pantas dia menganggukkan kepalanya.
" Yes ! " balas Jennie kemudian dia terloncat-loncat bagaikan anak kecil.
Pantas dia memeluk Taehyung lalu bibir mereka pun bertemu setelah sekian lama mereka tidak berkucup.
Taehyung merenung lama ke dalam anak mata Jennie kemudian dia tersenyum lebar.
" I love you, Kim Jennie. "
" I love you too, Kim Taehyung. "
The End
💜💜💜
YOU ARE READING
#4 from afar [ C ]
Fanfiction" Who are you ? " " No one. " " What do you want from me ? " " Nothing. " " Then why are you following me ? " " To protect you. " " From what ? " " From Me. " Start [ 26 . 5 . 2019 ] End [ 9 . 6 . 2019 ]