[ Chapter Thirty Eight ]

117 16 0
                                    

" Jennie... "

Jennie yang sedang memakan bubur bersama-sama dengan Lisa itu pantas mengangkat wajahnya memandang empunya suara yang memanggilnya itu.

" Encik tolong keluar encik. Encik tak dibenarkan masuk ke sini memandangkan encik tiada apa-apa ikatan dengan Cik Jennie. " ujar salah seorang bodyguard Blackpink sambil cuba menolak Taehyung keluar dari wad.

Taehyung menepis tangan bodyguard itu beberapa kali kemudian seorang lagi bodyguard melangkah masuk dan cuba menghalau Taehyung keluar.

" Jennie, please saya ada something nak cakap dengan awak Jennie. " pinta Taehyung sambil cuba menepis tangan bodyguard Blackpink itu yang semakin lama semakin kasar.

Jennie mengeluh kecil. Wajah Lisa dipandangnya lalu dia membisikkan sesuatu kepada Lisa. Lisa mengangguk tanda faham lalu dia melangkah menghampiri Taehyung dan bodyguard mereka.

Lisa mencekak pinggangnya memandang Taehyung dengan pandangan yang menjengkelkan.

" Oppa, tolong bawa namja ni keluar. Jennie unnie tak nak jumpa dia and lepas ni tolong pastikan kelibat namja ni tak ada dekat sini dah. " arah Lisa lalu dia kembali melangkah pada Jennie.

Taehyung terdiam mendengar kata-kata Lisa. Wajah Jennie ditenung seketika sehingga matanya kian berair. Jennie langsung tidak memandang wajahnya.

" Jahat sangat ke aku ? ' desis hati Taehyung.

" Encik, tolong keluar sekarang. " arah bodyguard itu seraya cuba menolak tubuh Taehyung.

Taehyung mendengus geram. Buat kesekian kalinya dia menepis tangan bodyguard itu lalu dia menjeling mereka.

" Aku boleh jalan sendiri. Tak payah tolak-tolak. " ujar Taehyung lalu dia terus melangkah keluar dari wad itu.

Tatkala Taehyung sudah keluar, Jennie mengangkat wajahnya memandang ke arah pintu. Satu keluhan berat dilepaskan.

Tangannya yang memegang sudu plastik itu dikacau-kacaunya bubur yang berada di dalam mangkuk plastik.

" Unnie, daripada muka unnie ni Lisa dapat tau yang unnie sebenarnya sukakan Kim Taehyung tu, kan ? " tebak Lisa sambil mencucuk pipi tembam Jennie itu.

Jennie mengeluh kecil kemudian perlahan-lahan dia menganggukkan kepalanya.

Lisa menepuk tangannya sekali. " Lisa dah agak dah. Unnie, kalau unnie sukakan dia, kenapa unnie buat dia macam tu ? Tak baiklah unnie. Muka dia pun macam katak nak nangis dah tadi tau. " soal Lisa sekali lagi.

Jennie sekali lagi mengeluh. Wajahnya diangkat memandang wajah Lisa.

" Sebab unnie tak tau kalau-kalau Taehyung tu betul-betul boleh jaga unnie. Boleh protect unnie. Yelah, masa kecilkan dia pernah janji tapi dia tak tunaikan. Dia tinggalkan unnie sorang-sorang. " balas Jennie dengan nada suaranya yang semakin lama semakin mengendur.

Lisa berdecit sambil menampilkan riak wajah yang bagaikan what-the-fuck- itu.

" Unnie, masa tu unnie dengan Taehyung baru darjah tiga tau ! Darjah tiga, apalah yang dia boleh buat sangat untuk selamatkan unnie ? Memang patut pun Jinan oppa yang dah masuk darjah enam tu selamatkan unnie.

Lagipun, Taehyung kan ada panggil parents dia dengan parents unnie untuk tolong selamatkan unnie. Dia siap call polis lagi masatu, unnie. Bagi budak darjah tiga, itu dah cukup untuk membuktikan janji dia pada unnie. " bebel Lisa panjang lebar.

Jennie terdiam mendengarkan kata-kata Lisa. Sangat-sangat mendalam baginya. Jennie mengetuk kepalanya perlahan. Kenapalah dia lembab sangat ?

Kau fikirlah, budak darjah tiga boleh buat apa je untuk selamatkan kau dari dua orang penyangak ? Of course lah call polis, kan ? Apa kau nak expect budak darjah tiga untuk hentam penyangak tu sampai mampus ? Itu takkan terjadi sama sekali so keep on dreaming.

" Betul juga apa yang Lisa cakap. Eotteokhae, Lisa-ya ? Unnie dah buat salah dekat dia. " soal Jennie sambil menggoyang-goyangkan tubuh Lisa.

Lisa pantas memegang bahu Jennie agar gadis itu berhenti dari menggoncangkan tubuhnya. Pening !

" First of all, unnie mesej lah dia minta maaf. Then, bila unnie dah boleh keluar dari wad ni, unnie pergilah jumpa and make a proper apology. " balas Lisa sambil mengenyitkan matanya dan membuat wajah poyonya.

Jennie tergelak kecil melihatkan wajah Lisa. Ditolaknya dahi jendul gadis itu dengan hujung jarinya.

" Poyo ! By the way, gomawo Lisa-ya sebab dah sedarkan unnie tentang salah unnie. I love you ! " ucap Jennie kemudian dia mengucup pipi Lisa sekilas.

Lisa terkekek-kekek ketawa melihatkan Jennie mencium pipinya sebentar tadi. Yelah, biasanya Lisa yang suka mencium pipi orang ni.

" You're welcome, unnie. "

To Be Continued❤

#4 from afar [ C ]Where stories live. Discover now