" Jihyo-ah, kau confirm ke apa yang kita plan ni akan menjadi ? " soal Somi ragu-ragu.
Wajahnya di cermin besar itu dipandang seketika sebelum dia menoleh memandang Jihyo di sebelahnya.
" Jangan risau ! Bila kau masuk kafeteria sambil pakai pakaian ni dan make up macam tu, confirm Tae akan datang dekat kau. Selalunya kau yang mula bercakap dengan dia kan ? Ha kali ni biar dia yang volunteer dulu untuk borak dengan kau. " balas Jihyo memberi kata-kata semangat pada Somi.
Somi melepaskan keluhan kecil. Confirm ke Taehyung akan mula menyedari kewujudannya dengan pakaian yang terdedah ini ?
" Jihyo-ah, aku tak selesalah pakai baju ni. Aku nak tukar. " omel Somi sambil mencebik kecil pada Jihyo.
Jihyo melepaskan keluhan kecil. Rambut Somi dibelainya lembut kemudian dia menolak Somi keluar dari dorm mereka.
" Try je dulu, Somi. Mana tau ada hasil. And yang penting, be yourself. " pujuk Jihyo sambil menaikkan kedua-dua ibu jarinya pada Somi.
Somi memandang Jihyo dengan sebaris senyuman. Terharu dengan sokongan yang diberi oleh Jihyo.
" Okay ! "
♡♡♡♡
" Taehyung-ah, betul ke apa yang kau cerita tadi ? " soal Jiwon sambil memeluk tubuhnya. Bosan sebenarnya sebab lama sangat beratur untuk beli makanan.
Taehyung hanya membalas dengan anggukkan. Dia turut memeluk tubuhnya akibat bengang kerana barisan yang terlampau panjang.
Jiwon menggaru kepalanya yang tidak gatal. Keluhan kecil dilepaskan.
" Kalau kau tak dapat jadi intern dekat YG nan- "
" Takpe hyung. Kalau Tae tak dapat pun takpe sebab pagi tadi baru je Tae jumpa semula Jennie dengan hyung dia. " ujar Taehyung sebelum Jiwon sempat menghabiskan kata-katanya.
Jiwon tersenyum kecil. Bahu Taehyung di hadapannya itu ditepuk beberapa kali. Taehyung menoleh sekilas ke belakang sambil menghadiahkan senyuman petak pada Jiwon.
" Good luck lah, Tae. " ucap Jiwon dengan senyuman bangga sebagai seorang 'hyung' .
" Weh weh weh tengok budak tu ! "
" Pergh hot giler bhai ! "
" Asal doh dia pakai baju seksi camtuh ? "
" Nak bagi orang terliur ah tu. "
" Dasar byuntae punya namja ! "
Jiwon menoleh ke belakang tatkala terdengarkan kata-kata pelajar namja di belakangnya itu.
Apa yang kecoh sangat sebenarnya ?
Terbuntang mata Jiwon melihatkan Somi dan Jihyo berjalan masuk beriringan ke dalam kafeteria.
Bukan itu yang mengejutkan tetapi pakaian yang dipakai oleh Somi itu yang mengejutkan.
Jiwon menepuk-nepuk bahu Taehyung dihadapannya sehinggakan Taehyung menoleh ke belakang.
" Waegeurae hyung ? " soal Taehyung dengan kening yang berkerut.
" Tu ! Tengok Somi tu. Demam apa dia pakai baju macam tu dekat sini ? Pikir ni club ke apa ? " soal Jiwon sambil jarinya menunjukkan ke arah Somi yang tersengih-sengih apabila dikerumuni orang ramai itu.
Taehyung memandang Somi sekilas kemudian dia menjeling gadis itu. Dengusan kecil dilepaskan.
" Attention seeker je tu. Takyah layan sangat. " balas Taehyung lalu dia bergerak ke hadapan kerana sudah tiba gilirannya untuk membeli.
Dulang yang berisi semangkuk nasi dan semangkuk sup ayam itu ditatangnya sementara mencari meja kosong.
" Ah, damn ! Semua penuh. " keluh Taehyung dan Jiwon serentak. Kedua-dua mata mereka melilau untuk mencari tempat kosong.
" Taehyung-ssi ! Jiwon-ssi ! Duduklah sini ! " laung Jihyo sambil melambai-lambaikan tangannya ke arah Taehyung dan Jiwon.
Jiwon menyiku lengan Taehyung lalu dia menjuihkan bibirnya ke arah Jihyo dan Somi.
Taehyung memandang ke arah kedua-dua gadis itu. Kelihatan Somi sedang menundukkan wajahnya sambil tersenyum. Kemungkinan malu.
" Jomlah duduk dengan diorang. Lagipun kita kena cepat. " ajak Jiwon lalu dia mendahului langkah menuju ke meja Jihyo dan Somi.
Taehyung hanya membuntuti dengan wajah tidak semenggah. Kedua-dua mereka melabuhkan punggung di kerusi yang berhadapan dengan Jihyo dan Somi.
" Thanks bagi kitorang duduk. " ucap Jiwon sambil menundukkan kepalanya sedikit.
Taehyung pula masih kekal dengan wajah poyo dan sombongnya.
Jihyo menyiku lengan Somi lalu dia mengenyitkan matanya pada Somi. Somi mengangguk perlahan lalu dia mengangkat wajahnya memandang Taehyung di hadapannya.
" Taehyung-ah, lawa tak baju ni ? " soal Somi sambil menunjuk-nunjukkan baju yang dipakainya itu.
Taehyung mengangkat wajahnya memandang Somi. Kepala digeleng laju.
" Nope. You look like a whore. "
To Be Continued❤
YOU ARE READING
#4 from afar [ C ]
Fanfiction" Who are you ? " " No one. " " What do you want from me ? " " Nothing. " " Then why are you following me ? " " To protect you. " " From what ? " " From Me. " Start [ 26 . 5 . 2019 ] End [ 9 . 6 . 2019 ]