Taehyung melolos keluar dari keretanya lalu dikuncinya. Jaket yang dipakainya itu dikemaskan lagi agar tidak kelihatan selekeh.
Langkah diatur kemas menuju ke sebuah restoran makanan laut yang terletak di seberang jalan.
Sebaik tiba di dalam restoran itu, seorang gadis melambai-lambaikan tangannya ke arah Taehyung.
Taehyung mengerutkan keningnya. Jeon Somi ? Apa yang dia nak ? Bagaimana dia boleh dapat nombor Taehyung ?
Taehyung pantas mengatur langkahnya menuju ke arah Somi dan Nayeon yang duduk di barisan paling hujung dan berdekatan dengan tingkap.
Punggung dilabuhkan dikerusi yang berhadapan dengan Somi dan Nayeon lalu dia memeluk tubuhnya.
" Taehyung.. Thanks sebab sudi datang. " ujar Somi dengan senyuman nipisnya. Walaupun Jiwon menyuruhnya agar move on, tetapi dia masih sayangkan Taehyung.
" You have 5 minutes. Start from now. " ujar Taehyung sambil mengerling ke arah jam tangannya.
Somi melepaskan keluhan kecil. Pandangan dialihkan pada Nayeon di sebelahnya. Kedua-dua mereka mengangguk perlahan kemudian Somi kembali fokus pada Taehyung di hadapannya.
" Taehyung, sebenarnya pasal artikel yang kata Jiwon cabul saya tu, artikel tu palsu. Dia tak buat apa-apa pun dekat saya. Dia cuma tolong saya tenangkan diri je lepas kejadian dekat kafeteria hari tu. " terang Somi sambil perlahan-lahan menundukkan kepalanya.
Mengingatkan peristiwa ketika di kafeteria hari itu, Somi lebih berhati-hati dalam perbuatannya sekarang.
Taehyung berdecit halus. " Jiwon ke yang suruh kau datang sini untuk pujuk aku ? Ha ? " soal Taehyung melulu.
Somi menggeleng laju mendengarkan soalan Jiwon.
" No ! Saya pun baru tahu pasal artikel tu tadi sebab Nayeon tunjukkan. Sebab tu saya nak jumpa awak untuk terangkan perkara yang sebenar. Saya tak nak ada salah faham lagi.
And please, jangan salahkan Jiwon. Dia tak buat apa-apa salah pun. Saya tak nak sebab berita palsu ni, hubungan baik antara awak dan Jiwon runtuh macam tu saja. " balas Somi dengan dahinya yang berkerut-kerut.
Taehyung termenung seketika. Betul ke apa yang dikatakan oleh Somi ini ? Atau Somi hanya mereka cerita agar dia tidak lagi menuduh dan mempersalahkan Jiwon ?
Taehyung meletakkan tangannya di atas meja. Jarinya mula perlahan-lahan mengetuk permukaan meja itu.
" Somi-ah, ni peluang kau untuk cuba rapat dengan Taehyung. " bisik Nayeon di telinga Somi.
Somi memandang tangan Taehyung yang bermain-main di atas permukaan meja itu. Tiba-tiba dia teringatkan kata-kata Jiwon tempoh hari.
Somi menoleh memandang Nayeon lalu dia mengukirkan sebaris senyuman. Senyumannya manis tetapi jelas kelihatan matanya yang amat sedih.
" No.. Aku dah tak boleh paksa dia untuk suka aku. Dia dah ada orang lain, Nayeon. " balas Somi juga secara berbisik pada Nayeon.
Nayeon tersenyum nipis. Kepalanya diangguk tanda faham lalu dia memeluk bahu Somi erat.
" Tu je kan kau nak cakap ? Kalau dah habis, aku nak balik dorm dulu. " soal Taehyung sambil mengerling ke arah jam di tangannya.
Somi melepaskan keluhan kecil sambil kepalanya terangguk perlahan.
" Kim Taehyung, saya harap lepas ni awak akan cari mana Jiwon berada. Jumpa dia dan minta maaf pada dia. Pasal forum sekolah tu, jangan risau sebab saya dah minta tolong Bogum untuk cover dan ceritakan perkara yang sebenar pada semua pelajar.So, I hope you can consider what I've said. Please don't let your relationship with your friend fall apart like that. " ujar Somi perlahan.
Taehyung mengangguk perlahan kemudian dia kembali mengatur langkahnya menuju keluar dari restoran tersebut.
Sebaik tiba di dalam kereta, Taehyung memicit kepalanya lembut. Keluhan dilepaskan.
" Nampaknya memang salah akulah.. "
♡♡♡♡
" Unnie ! Ha amacam ? Best ke dating tadi ? " soal Lisa yang sedang menonton drama di kaca televisyen.
Jennie tersenyum simpul kemudian dia mengatur langkahnya menghampiri Lisa. Punggungnya dilabuhkan di sebelah Lisa lalu dia mengambil mangkuk yang berisi keropok itu dari tangan Lisa.
" Unnie.. ! Tu Lisa punyalah. Unnie bukan baru habis date ke ? Takkan lapar lagi ? Apa namchin unnie tu tak bawa unnie pergi makan ke ? " bertalu-talu soalan mula dipertanyakan oleh Lisa dengan muka cemberutnya.
Jennie masih lagi tersenyum simpul. Wajah Lisa dipandanganya lalu dia kembali tersenyum.
" Dia ada bagi 'makan'. Tapi sekejap sangat. Even sekejap, memang sweet lah makanan yang dia bagi tu ehek. "
To Be Continued❤
YOU ARE READING
#4 from afar [ C ]
Fanfiction" Who are you ? " " No one. " " What do you want from me ? " " Nothing. " " Then why are you following me ? " " To protect you. " " From what ? " " From Me. " Start [ 26 . 5 . 2019 ] End [ 9 . 6 . 2019 ]