[ Chapter Twenty Eight ]

118 15 0
                                    

" Jimin-ah, kau tau tak mana lokasi Jiwon hyung sekarang ? " soal Taehyung sambil matanya dan jarinya fokus pada komputer ribanya.

Jimin yang sedang meniup ramen yang panas itu menjeling Taehyung sekilas. Dah tau salah, baru nak cari minta maaf. Huh !

" Tak. Aku tak tau..! Sebab masa Jiwon hyung blah tu, aku tengah sibuk tenangkan setan dalam badan kau tu. Aku takde masa nak tanya Jiwon hyung dia nak ke mana. " balas Jimin cukup pedas memerli Taehyung.

Taehyung melepaskan keluhan berat. Tubuhnya dipeluk kemudian perlahan-lahan dia memusingkan badan dan kepalanya memandang Jimin di belakangnya.

Jimin yang sedang menikmati ramen yang dimasaknya panas-panas hanya membuat endah tidak endah saja kepada Taehyung.

" Jimin-ah, tolonglah aku cari Jiwon hyung. Fine, aku mengaku aku salah dan aku nak minta maaf dekat Jiwon hyung tapi aku tak tau dia dekat mana sekarang. Please, tolong aku. " pinta Taehyung sambil menggosok kedua-dua belah tapak tangannya pada Jimin.

Jimin menghentikan suapannya. Dia merenung anak mata Taehyung sedalam mungkin. Cuba mencari keikhlasan di sebalik wajah tampan itu.

" Okay, aku tolong kau cari Jiwon hyung sebab aku tak naklah kita berempat berpecah lama sangat. Tapi kau kena janji dengan aku, lepas ni jangan nak tuduh orang melulu tanpa bukti, okay ? " soal Jimin sambil menghulurkan jari kelingkingnya kepada Taehyung.

Taehyung tersenyum petak. Jari kelingkingnya dirangkul kemas pada jari kelingking milik Jimin.

" Okay, aku janji ! "

Kreekkk

Taehyung dan Jimin masing-masing menumpukan perhatian mereka pada Jihoon yang baru sahaja pulang dari kelab renang.

Rambut Jihoon yang basah itu telah ditutupi dengan tuala kecil. Beg sandang yang mengandungi baju renangnya itu dicampak ke tepi lalu dia merebahkan dirinya di atas katil.

" Arghh ! Penatnya.. Kalau Jiwon hyung ada, mesti dia dah tolong urutkan bahu.. " omel Jihoon sambil menepuk-nepuk bahunya yang terasa lenguh.

Jimin kembali meminum kuah ramennya manakala Taehyung pula menyusun langkah perlahan menghampiri Jihoon. Ditepuknya punggung Jihoon lalu Jihoon pun terduduk di birai katilnya.

" Tolong hyung boleh ? Cari dekat mana lokasi Jiwon hyung berada sekarang. " pinta Taehyung sambip memeluk tubuhnya.

Jihoon memandang Taehyung dari atas hingga ke bawah. " Are you serious, hyung ? "

Taehyung menganggukkan kepalanya laju sambil mengukir sebaris senyuman pada wajahnya.

Jihoon mula tersenyum pada Taehyung. " Okay ! "

♡♡♡♡

" Kau confirm ke Jiwon hyung tinggal dekat situ ? " soal Taehyung sambil memeluk tubuhnya di belakang Jimin.
Jimin mengeluh buat kesekian kalinya. Sudah masuk kali keempat Taehyung menanyakan soalan yang sama.

" Kau nak try cari ke tak nak sekarang ? " soal Jimin sambil merenung Taehyung tajam.

Taehyung tersenyum sipu. Kepalanya diangguk perlahan. " Jihoon mana ? Dia nak ikut kita ke tak nak ? " soal Taehyung sambil matanya melilau mencari kelibat Jihoon.

" Jihoon ada latihan renang lagi petang ni so dia tak ikutlah. Aku je teman kau. " balas Jimin lalu dia menutup komputer ribanya dan mengambil beg sandangnya.

" Okay, jom. "

♡♡♡♡

" Jennie, dah siap ke ? " soal Jisoo sambil mengetuk pintu bilik milik Jennie.

Jennie melepaskan keluhan kecil. Dia masih dalam dilema hendak memakai baju apa. Baru saja dia berhajat hendak memakai plain oversized shirt dengan seluar sukan, Jinhwan sudah memesejnya dan menyuruhnya memakai pakaian yang lebih cute.

Sudah dekat setengah jam Jennie berdiri di hadapan almarinya itu.

" Aniyo. Jennie tak tahulah nak pakai apa... " omel Jennie perlahan.

" Bukalah pintu ni. Biar unnie tolong. " ujar Jisoo disebalik pintu bilik itu.

Jennie perlahan-lahan menuju ke pintu biliknya lalu tombol pintu itu dipulasnya. Kuma yang ternampak pintu bilik itu terbuka, pantas dia mengambil kesempatan melolos keluar dari bilik itu.

" Unnie.. Oppa tu banyak songeh betullah. Baju cute-cute pula. Ish ! Jen nak pakai baju apa..? " keluh Jennie sambil memeluk bahu Jisoo dari belakang.

Jisoo menggosok lembut kepala Jennie dengan senyuman. Mengada ini budak.

" Meh unnie tolong tengok-tengokkan  " ujar Jisoo lalu dia mula menyelongkar almari milik Jennie.

Tiba-tiba matanya tertancap pada sehelai gaun pendek yang kelihatan comel di matanya.

" Jennie ! Jennie ! Pakai dress ni. Neomu kyeopta ! " ujar Jisoo dengan nada terujanya.

Jennie mengambil gaun pendek itu lalu dia tersenyum simpul pada Jisoo.

" Okay ! "

" Okay ! "

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

To Be Continued❤

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

To Be Continued❤

#4 from afar [ C ]Where stories live. Discover now