,,Vypádáš úžasně," řekne.
,,Děkuju," usměju se. Už mi to někdo říkal, ale od tebe to zní tak nádherně. Stojíš a zíráš na něj Vivienne.
,,Tobě to taky sl-uší," zakoktám. Zasměje se.
,,Kousek odsud pořadají letní kino, myslel jsem, že by se ti to třeba líbilo. Je to v angličtině."
,,To je skvělý!" řeknu.
Náhoda je, že zrovna ve španělsku (teda v letadle) narazím na kluka z Amsterdamu. Ne, že bych neuměla anglicky, protože se ve škole učím a navíc rodiče mojí mamky žijí v Liverpoolu, ale i tak je fajn, že je Chris holanďan a tudíž s ním můžu mluvit holandsky.
,,A na jakou školu vůbec chodíš?" zeptám se ho.
,,Cartesius Lyceum," odpoví. ,,A ty?"
,,Vossiusgymnasium," řeknu.
,,O té jsem slyšel. A ten kluk, co s tebou seděl v letadle je tvůj spolužák?"
,,Jo. Hayden nastoupil ale až v druháku."
,,Aha."Procházíme kolem stánku, kde prodávají ty stejné náramky, které máme s Haydenem. Usměju se. Proč myslíš na Haydena? Jsi tu s Chrisem. Podívám se na něj. Usmívá se jako vždy. Projdeme pár ulicemi a Chris mi ukazuje, kde všude včera a dneska byli. Potom mi vypráví o tom jak nesnáší tu školu, kde chodí. Řeknu mu, že bych taky nejradši přestoupila, ale důvod neprozradím. Určitě to nechci vykládat někomu koho znám sotva 2 dny.
Chris ukáže prstem na velký plac, kde v dálce stojí plátno. Kolem je už spousta lidí, ale pořád vidím místa na sezení. ,,Zajdu pro popcorn," řekne. Najdu nám dvě v 5. řadě a rozhlížím se po Chrisovi. Jak mě uvidí, zamávám a posadím se. Dnes hrají film Všichni to vědí v hlavní roli s Penélope Cruz. Film hraje, jak Chris řekl, v angličtině a jsou tu španělské titulky. ,,Průvodce říkal, že tohle je jediný místo v Madridu, kde se pouští filmy v angličtině pro turisty."
,,Aha, to je fajn, že něco takovýho udělali," řeknu.Po skončení filmu si zajdeme s Chrisem pro sladký churros a zastavíme se u fontány na Plaza de Mayor. ,,Vyfotím tě!" řekne. Podám mu telefon a on vyfotí snímek, na kterém jdu vidět skoro s celým náměstím. ,,Děkuju."
Pošlu fotku Lucy a Haydenovi. ,,Posadíme se?" navrhnu. ,,Jasně." Rozebíráme film a oba uznáme, že jsme viděli lepší. Zeptám se ho, na jak dlouho zůstavají v Madridu. ,,Asi 3 týdny. Potom se přesouváme jinam," řekne. ,,Aha."
,,Nechceš v sobotu podniknout nějaký výlet?" zeptá se.
,,To zní jako dobrý nápad, ale nevím, jestli nebudu mít nějaký program."
,,Tak mi dej pak vědět."
,,Dobře." V kapse mi pípne telefon. Hayden.Hayden: Máme problém.
Rychle odepíšu.
Vivi: Co se stalo?
Hayden: Greg zmizel.
Rychle vstanu z lavičky. ,,Promiň Chrisi musím jít."
,,Stalo se něco?" ptá se.
,,To právě musím zjistit. Bylo to moc fajn, někdy to musíme zopakovat."
,,To je jasný! A napiš mi až vyřešíš ten problém."
Obejme mě a já spěchám rychle pro kolo. Nasednu a ještě zamávám Chrisovi.Celou cestu mi v hlavě honí jediné. Hlavně ať je v pořádku. Třeba se šel jen projít a ztratil se. To by ale zavolal ne? Co když to zjistí rodiče? Budou mít přednášku o tom jak jsem nestarostlivá a kde se sakra vláčím, když mám hlídát svého bratra? Srdce mi buší jako o závod. Už je velký, nic se mu nestane.
U brány stojí Hayden a jeho výraz nevěstí nic dobrého.
ČTEŠ
One ice cream please! [CZ]
RomanceCo se tak asi může stát na naprosto normální dovolené do Španělska? No asi jenom to, že s vámi do letadla nastoupí spolužák, kterého nesnášíte a ještě k tomu si sedne na sedadlo vedle vás a náhodou letí taky do Španělska.. ,,To bude cesta plná zába...