47. rész

2.5K 138 0
                                    

– Beszélhetek Nixivel négyszemközt? – biccent felém Ákos. Válaszként a szüleink némán bólogatnak, így mi felállunk és arrébb sétálunk.
– Mit kell ezen kettesben megbeszélni? – nézem fel értetlenül a fiúra.
– Azt, hogy te mit szeretnél. Nekem fontos Anyu boldogsága, ezáltal én hajlandó vagyok alkalmazkodni. Akinek baja volt ezzel az egésszel eddig is az te vagy.
– Igen – mondom s összeszorítom ajkaimat. – Nekem van ezzel gondom. Ettől függetlenül nem óhajtom szétcseszni a családi idillt. Csak ne várd el tőlem, hogy 0-24-ben mosolyogjak hozzá – sziszegem.
– Van bármi, amihez te hajlandó lennél mosolyogni? Ja várj, tudom: Arnold nyakszivogatásához – néz rám megvető fejjel. Oké, mindenki tud megvetően nézni, de vannak akik úgy, hogy az a csontodig hatol. Na igen, ezt most a csontvelőm is érzi.
– Beszámíthatatlan állapotban voltam – mondom közömbösséget magamra erőltetve.
– Ez mióta mentség?
– Mióta tartozom neked magyarázattal? – csattanok fel. – Hulla részegek voltunk, eddig abban sem voltam biztos, hogy ő volt-e, mivel a fél este kiesett nekem. Te is majdnem megcsókoltál a parkban, úgyhogy én a helyedben nem vádaskodnék – pampogok halkan, de annál inkább idegesen.
– Kamuzol. Ez biztos, hogy nem történt meg – mondja rezzenéstelen arccal, de a szeme elárulja őt, látszik, hogy pánikol, mivel fogalma sincs arról, hogy én emlékszem-e rosszul vagy neki maradt-e ki a dolog.
– Ugyan miért ne történhetett volna meg? – kérdezem gúnyosan.
– Mert sosem csókolnálak meg – mondja egy kis gondolkodás után olyan lenéző hangsúllyal, hogy az fizikai fájdalmat okoz. Anélkül, hogy bármivel is jelezné felém, hogy a dialógust lezárta, visszamegy az asztalhoz. Pár másodpercig meredek magam elé. Miért fáj ennyire, hogy ezt mondta? Nem tőle függ az önbecsülésem. Rohadjon meg!
– Sikerült megbeszélnetek? – kérdezi fojtott hangon Gabi, mi pedig mintha csak összebeszéltünk volna, egyszerre bólintunk, majd helyeslünk. – Ó, az remek. És öhm, akkor – dadog esetlenül.
– Mindketten beleegyezünk az összeköltözésbe – közli Ákos határozottan.
– Lehet egy kérdésem? – mondom, amikor eszembe jut a lényeg. Legalábbis nekem ez az egyik lényeg. – Ugye most van nekem egy kis szobácskám, ami amolyan festő szoba. A másik házban ez hogyan lenne megoldva?
– Hát – teszi le az evőeszközt Gabi. – Ez picit nehéz kérdés. Nincs egy olyan kis felesleges helyiségünk, ami nálatok be van rendezve erre a célra.
– De esetleg a szobádban kialakíthatunk erre egy sarkot ha nincsen más opció – veti fel az ötletet Apu.
– Igen, az megoldható. Viszont ha van jobb lehetőség, akkor az lesz. A lényeg, hogy fogunk erről is gondoskodni – mosolyog rám biztatóan a nő. Miért rendes velem mindig? Miért nem hagyja, hogy utáljam? Felforgatja az egész életemet. Miért nem utálhatom? Utálni akarom. De még ezt is megakadályozza...

Mostohabáty ajándékba (SZÜNETEL)Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon