KOH-34

280 16 0
                                    

Irina memeluk Ayden erat yang sedang duduk di atas ribanya. Irina cuba mengecilkan diri. Dalam hati dia terdetik, kenapa aku yang kena duduk tengah ni? Kenapa aku pula yang macam orang bersalah?

"Care to explain?"

Irina pandang Zya. Zya duduk berhadapan dengannya bersama Arwan. Dia pula dihimpit oleh dua orang lelaki tinggi entah macam mana pun dia tak tahu, Ariel dan Zarrif.

"No. No. You must explain to me first. Sweetheart? Abang? Whatt???"

Arwan sengih lucu. Tangannya naik melingkar di bahu Zya. Tubuh Zya ditarik rapat ke arahnya.

"As you can see.. I'm her husband. We're a marriage couple."

"What??? When? How? Why? What, what and whatttt?? Are you kidding me?"

"Please, please and please, Irina. Ada nampak muka aku ni macam penipu ke?" Arwan membalas

"Honestly, yes," selamba Irina menjawab.

Arwan pandang Irina tak percaya. Dia memuncung bibir lalu kepala diletakkan ke bahu Zya. Sengaja nak merajuk.

"Sweetheart, look at your evil friend!"

"Jangan jadi budak-budak la abang. Dah nak jadi bapak orang dah pun."

Arwan angkat kepala. Nak buat macam mana, kena dengar cakap Zya la. Nanti Zya menyampah.

"Kami baru je kawin. About a year ago?" Arwan menjawab.

"So? Macam mana korang boleh..."
Jari telunjuk dan jari hantu disilangkan.

"...together???"

"Ermm kami jumpa semula dalam dua tahun lepas habis sekolah tu. Lagipun, KAMI je yang tak lost contact."

Irina merengus. Dia bukan sengaja lost contact pun!

"We met each other for the first time at a restaurant. Zya yang tegur aku dulu, kalau tak aku tak perasan langsung sebab dia nampak lain gila sejak dulu."

Arwan jeling Zya sekilas.
"Then, we try to contact you but nothing. We can't reach you. We spend most our time together. We share about our life then suddenly I fall for her..ehem!"

Arwan gosok belakang leher. Malu la titew.
"I proposed Zya after one year I knew about my feeling. Then, Zya reject aku."

Irina membulat mulut. Wah, Zya reject Arwan. Tak sangka.

"Lepastu lepastu???"

"He still try to make me fall for him. He always be there when I need someone. After many things that we go through together, then I realized my own feelings. Yea, I accepted him after that."
Zya pula yang bercerita.

"Oh my! Rugiiiiiii aku tak ada dengan korang. Ruginyaaaaaaa aku tak dapat datang majlis korang."

"Nak buat macam mana. Kalau kami ada number kau, dah lama kami panggil. So, tell us about you pula. Who.."

Jari telunjuk Zya ditunjukkan ke arah Zarrif dan Ariel silih ganti.

"...are they?"

Zarrif dan Ariel yang sedari tadi mendiamkan diri sambil menyandar mula menegakkan tubuh secara serentak.

"I'm her.."
"I'm her.."

Irina tepuk meja kuat. Terhenti bicara mereka berdua.
"This is MY COUSIN, Ariel Zayn. And this is MY FRIEND, Zarrif Dylan."

Key Of HappinessWhere stories live. Discover now