KOH-38

248 13 0
                                    

"Nah, ni maklumat pasal Eriq Marfall tu."

Zarrif menghulurkan satu fail kepada Ariel. Ariel menyambut perlahan lalu dia membukanya.

"Hmm..dia mesti dah tua sekarang. Eh, wait!"

Ariel tersentak. Dia tersedar sesuatu apabila melihat fail itu. Bibir digigit. Tak mungkin.

"Kenapa?"

Liur ditelan. Dia berdehem seketika. Cuba membuang perasaan tika ini. Dia melihat Zarrif.

"Nothing. Rasa macam pernah nampak muka ni. Bila ingat balik, tak pernah."

Zarrif angguk ragu-ragu. Ariel macam tahu sesuatu.

"Can I take this file with me?"

"Emm yes. But pulangkan balik nanti."

"Aku tahu. Aku pergi dulu."

Ariel mula bangun dari duduk.

"Wait wait. Kau tak makan dulu ke? Kau baru je sampai."

"No. Aku kena cepat. Ada meeting. Tell Irina yang aku mungkin tak balik malam ni and tomorrow mungkin aku tak ada. Outstation."

"Oh..okey."

Ariel mengukirkan senyuman.
"Thanks. When I'm not here, please take care of her and Ayden."

"It is my pleasure."

Mereka berjabat tangan lalu Ariel berlalu pergi. Zarrif hanya melihat. Irina datang kepada Zarrif bersama Ayden. Bayangan Ariel yang berjalan pantas itu dilihat bersama kerutan di dahi.

"Dia pergi mana?"

"Meeting."

Ayden diambil dari dukungan Irina. Pipinya digomol geram. Ayden ketawa lucu.

"Hey, handsome. Rindu daddy tak?"

"I miss you so much daddy. Kenapa kita tak boleh jumpa tiap hari hmm?"

Ayden memeluk leher Zarrif erat. Kepala disembamkan ke leher Zarrif.

"Ayden nak jumpa daddy hari-hari ke?"

Ayden angkat muka lalu anggukan dan senyuman lebar diberi.
"Nak nak!"

"Ask your mummy. If she wants, I can. But, if she doesn't wants me, we can't meet everyday."

Zarrif buat muka sayu. Sengaja.
"Mummy mesti nak! Mummy likes you! Kenapa mummy tak nak pula?!"

Zarrif tersentak. Senyuman nakal terukir.

"Mummy! Mummy!"

Irina yang sedang bercakap dengan Marina itu terus menoleh. Dia menyuruh Marina sambung kerja lalu melangkah ke arah Ayden.

"Yes, sweety. Why?"

Rambut Ayden diusap lembut.

"You want daddy or not? You want to live with daddy or not? You like him right? Because I want to meet daddy everyday. Can't I, mummy?"

Ayden bulatkan mata. Mata birunya bersinar melihat Irina. Irina terdiam. Irina memandang Zarrif tajam tapi Zarrif mengalihkan pendangan. Dapat dia lihat segaris senyuman yang Zarrif ukir. Dia gigit bibir.

"Why so sudden, handsome? Kenapa tiba-tiba je tanya mummy soalan tu? Come to me."

Irina ingin mengambil Ayden dari dukungan Zarrif tapi Ayden mengelak. Leher Zarrif dipeluk erat.

Key Of HappinessWhere stories live. Discover now