KOH-41

234 11 0
                                    

"Look! They were saved! How lucky. Hahahaha!!!"

Eriq melemparkan tabletnya yang menunjukkan berita yang dibacanya ke arah seseorang. Tablet itu berhenti tepat di hadapan orang itu. Orang itu ketap bibir apabila membaca berita itu.

"I said don't touch them !!! You filthy old man!!!!"

Orang itu bernafas kasar. Dia menggerakkan tubuh. Tapi besi yang mengikat tubuhnya sangat membataskan pergerakannya. Dia mengetap gigi geram.

"What? Diorang selamat. Nampaknya aku kena mulakan langkah seterusnya la. Aku kena bertindak lebih extreme."

Eriq berjalan mendekati orang itu yang jelas menunjukkan kemarahan pada dirinya. Dagu orang itu diangkat supaya menghadap mukanya.

"Ouuu.. don't look at me with that face, Zayn. You look terrible with that face. Hahahaha!!"

Ariel melarikan mukanya dari disentuh.

"What should I do next? Oh ya! Ayden Ferrish? How about that child?"

"Jangan kau berani sentuh dia!!"

Eriq ketawa melihat Ariel yang bersungguh mencuba.
"Poor you, Zayn. Siapa suruh kau datang jumpa aku? Kau dah tak mampu nak lindungi diorang. You make a wrong decision."

"Kenapa kau buat semua ni? Apa salah diorang? Kenapa?! Selama ni kau baik je!"

Ariel ketap gigi kuat. Lelaki yang berdiri depan dia ni tak sama langsung dengan lelaki yang sering dia jumpa. Dia tak sangka juga lelaki ni yang menghancurkan seluruh keluarga Irina.

"You want to know my story, Zyan? Hmm..mungkin seronok dapat kongsi cerita aku dengan kau? Lagipun, kau akan hilang juga dari bumi ni."

Senyuman jahat jelas terukir. Eriq melabuhkan duduk di atas kerusinya lalu bersandar selesa. Pintunya diketuk. Arahan diberi dan orang di luar masuk.

"What is your next plan, señor?"

"Ha, you already here. You have done a good job,Nowil."

Nowil hanya tayang wajah tak berperasaan. Dia tundukkan kepala.

"Thank you, señor."

"Okey. Your next target is that child. Just kill him. That night incident is just a warning for them. So, you can make another move after this."

"Señor, can I use gun?"

Ariel tersentak. Pantas dia menoleh melihat Nowil yang mula mengukirkan senyuman sinis. Eriq ketawa sinis melihat reaksi Ariel.

"No no. Don't waste your bullet just to kill a bastard son. Get a car and use it to make an accident."

"Bastard!! Don't you ever touch Ayden!!"

"You may go, Nowil."

"Si señor."

Nowil keluar. Ariel memandang langkah Nowil tajam. Jantungnya berdegup laju. Ayden!

"Now, let's continue. Where were we just now?"

Pandangan tajam Ariel berlaga dengan pandangan sinis Eriq.

"Ah yes! My story. Listen carefully. Once upon a time...."

¶¶¶

"Rin~ help me~"

Irina gigit bibir. Dia melihat Zarrif tajam. Senyuman cuba diukir.

Key Of HappinessWhere stories live. Discover now