Bakışlarımı duvara sabitlemiş Ece'nin susmasını bekliyordum. Hani şu bitse de gitsek vardır ya.
Sussa da gitsek havasındaydım.Okulun Samsun'da bulunan Akdağ'a gitme gibi bir planı vardı.
Bensiz adım atmayan yakın arkadaşım Ece ise benim de gitmem konusunda ısrarcı oluyordu.
Asla yataktan çıkmak istemeyen yanım ise evde kalmak için tüm sınırları zorluyordu.
"Nolur Dolunay ya." oflayarak bakışlarımı Ece'ye çevirdim. Konuşacakken sınıfa falan Çağan'la açtığım ağzımı tekrar kapattım.
"Kankeyto hiç yalvaramam sana geliyorsun dedim bitti." Ece onu destekleyen bakışlarını attığında gözlerimi devirdim.
"Tamam gidelim." İkisi de derin bir nefes verdiğinde Anıl sırıtarak sınıfa girdi. Ece'ye göz kırptığında Çağan ve ben sırıtarak ikisine baktım.
Ece gözlerini devirdiğinde Anıl Çağan'ın ensesinden tutmuş sınıftan çıkarıyordu.
Sonunda dersler bitmiş yarınki gezi için hazırlanmaya başlamıştık. Ece kıyafetlerime göz gezdirirken ben yatağımda oturmuş onu izliyordum.
"Bu olur gibi Dolunay sen ne der-?" Onu dinlemediğimi fark ettiğinde elindeki kıyafeti üstüme attı.
"Sana diyorum." Bakışlarımı telefondan çekip ona döndüm. "Seni dinliyorum."
Ece gözlerini devirip devam ettiğinde ben de onunla ilgilenmemeye devam ettim.
Sonunda işlerimiz bittiğinde beraber yatağa girdik. Yarın sabah bizim evden okula oradan da Samsun'a gidecektik.
*********
"Ayağın ağzıma girdi." Ece ağzını kocaman açarak yataktan doğruldu. Küçük dilini görmeme ne kadar gerek vardı peki?Hazırlanıp bavullarımızı da alarak evden çıktık. Babam uzun bir kendinize dikkat edin konuşması yaptığında arabadan indik.
Topluluğa baygınca baktım. Uyumayı bu kadar önemseyen bir ben miydim yani?
Herkes otobüse bindiğinde Ece'de yanıma oturdu. Uzun bir yolculuk olduğunda direk başımı cama yasladım. Ece'de bana yaşandığında beraber uyumaya başladık.
Başımı Ece'ye iyice dayadığımda gittikçe mayıştığımı hissettim. Gözlerimi yavaşça araladığımda karşıma çıkan büyük ellerle yerimden sıçradım.
Bakışlarımı yukarı çıkardığımda Ege'yi görüp başımı hızla omzundan çektim.
"Ne işin var senin burada?" Ege kısık gözlerle bana bakıp söylendi. "Ne oldu şimdi?"
"Burada ne işin var?"
"Ece'nin kalkması gerekti uyanma diye." Ters ters bakıp iyice doğruldum. "Senden bunu isteyen mi oldu? Yoo olmadı."
Ege gözlerini devirip cık cık cık sesleri çıkardı.
"Yardım ediyoruz burada kıza bak ya." Onu umursamadan telefonuma yönelip kulaklığı kulağıma taktım.
***************Sonunda geldiğimizde herkes arabadan inip otele yerleşti. Kar oynamak için dışarı çıktığımızda beyaz örtüye gülümseyerek baktım.
Belki de yatağımdansa bir tatil iyi olabilirdi. Gülümseyerek kara bakarken kafama yediğim karla yerimden sıçradım.
"Üh be yavaş!" Arkama döndüğümde sırıtan Ege'ye alayla baktım. ''Savaş mı istiyorsun?" gülerek kafasını salladığında hızla yerden kar alıp ona fırlattım.
"Savaşşş!" Çağan bağırarak yanımıza gelip kar fırlatmaya başladığında kahkahalarımız havaya karıştı. Ece'de bize katıldığında Anıl gülerek arkasından geldi.
Melis gülerek Çağan'ı erkeklere doğru itip bağırdı. "Kızlara erkekler savaşın dostlarım!"
Ben gelen karlardan kaçarken Ege'de kovalıyordu. Kahkaha atarak ondan kaçarken ayağım kaydı ve öne doğru yalpaladım.
Hoşgeldin beyaz yüz,beyaz kar. Umarım canım çok acımaz. Sarsılarak durduğumda gözlerimi gözlerime çevirdim.
Ege gözlerime bakarken küçük bir yutkunma ihtiyacıyla yutkundum. Gülerek bana bakarken vücudumu doğrulttu.
Sırtıma birkaç kez vurup gülerek ilerlemeye başladı. "İyisin iyi."
Başladığımız noktaya geldiğimizde Ece'yi Anıl'ın sırtında Melis ve Çağan'ı ise yan yana karda yatarken bulduk.
"Siz düşman takımsınız,dost değil bu ne ya?" Çağan gülümseyip yanındaki boşluğa eliyle vurdu.
"Hadi hadi kıskanma da gel." Ege benden önce oraya yattığında göz kırptı. "Üzgünüm ben kaptım."
Gülerek gözlerimi devirdiğimde Ege kendi yanına eliyle vurdu.
Yanına uzandığımda vücudunu bana doğru döndürdü ve mırıldandı. "Kardan adam yapsak senlee." şaşkınlıkla ona bakarken bir anda gülmeye başladım ve gülüşlerim eşliğinde devam ettirdim.
"Oyunlar oynasakk."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Dinle Beni Bi'
Literatura FemininaTut elimi buradan gidelim olmaz demeden dinle beni bi' sırasının üzerine koyduğum kağıda tebessümle baktım. Resmen en güzel şekilde ifade ediyorduk kendimizi, şarkılarla.