BÖLÜM-24

2.9K 194 44
                                    

Ruhsuz bakışlarım Ece'ye döndüğünde o da sesini çıkarmadan oturuyordu yanımda.

Kafa dağıtmak için ve tam da zamanı olduğu için açtım konuyu.

"Seviyor musun Anıl'ı?" bu soruyu beklemiyor olacak ki şaşkınlıkla gözünü kırpıştırdı.

"Ha-hayır."

"Ece anlat bana güzelim." bakışları hüzünlüydü. Muhtemelen farkındaydı Anıl'ın umursamaz tavırlarını. Ama görmeliydi Çağan'ı.

"Düşünsene Ece. Çağan ne kadar sempatik,seni de çok önemsiyor." Böyle bir şeyi hiç düşünmediği yüzünden belli oluyordu.

"Çağan gibi biri sıkılır benimle."hafifçe güldüğünde söylemek istedim.

O sana çok aşık demek istedim ama susmaya mecburdum.Yan yana sessizce otururken bakışlarım bir noktaya bağlıydı.

Bahçe kapısı açılınca giren tayfaya heyecanla baktım. Belki o da oradaydı.

Sadece Anıl ve Çağan girdiğinde umutsuzca yere bakmaya devam ettim.

"Bacım anladık bizi istemiyorsun da ayıp olmuyor mu?" hafifçe gülümseyerek Çağan'a sarıldım.

"Saçmalama Çağan istemez olur muyum?"hep beraber oturunca kapı yeniden açıldı.

Gözlerim uyuşuk bir biçimde döndüğünde Ege'yi görmüştüm.

Yorgun bakışları kısa bir süre gözlerimde oyalanıp çocuklara dönmüştü.

Peşine Deniz geldiğinde bakışları yanımdaki boş koltuğa sabitlendi. Bize doğru gelen Deniz'e hızlıca bakıp yanındaki Çağan'ı yanıma doğru resme fırlatmıştı.

Bu haline hafifçe güldüğümde Çağan şaşkınca ona bakıyordu.

Ayağım ağrıdı uzatmak istedim. Kusura bakma artık." Çağan gülüp kafa salladığında Deniz'de boş yer arıyordu.

''Yer yok galiba tüh hadi git sen." Deniz gözlerini devirdiğinde kızmak istesem de içimden sadece gülmek bu şapşal çocuğa.

Yoluna bak dediği an aklıma geldiğinde gülüşüm eski halini almıştı bile.

Kaçamak bakışlarını durmadan yakalıyor ama devam ediyordum yaptığım işe.

Akşam olduğunda türlü türlü oyunlar oynamıştık Deniz artık kalkması gerektiğinde onu geçirmeye gittim. Geri döndüğümde Ege çıktığı kapıya baktı.

"Hiç gitmeyecek sandım ya." herkes bu haline gülerken kaşlarımı çatmıştım.

"Sana ne?" az önce eğlenen bakışlar şimdi ciddiyetle bakarken omuz silktim.

"Yoluna baksana." düne atıfta bulunduğumu anlamıştı. Zeki biriydi Ege. Çağan'da anlamış gibi yüzüme bakıyordu şimdi.

Gülerek başını eğdiğinde bu çıkışımla gurur duyduğunu belli etmişti.

Israrla Ege'ye bakarken ayağa kalktı yanımdan geçerken kolunu tuttum.

Arka bahçeye geçtiğimizde merakla yüzüme bakıyordu. "Amacın ne anlat bakalım."

Her şey iyi olacak diye düşünüyordum. Bugün halledeceğiz diye ama keçi buna izin vermemişti. Yok bir şey deyip geçip gitmişti bile.

Bu tavırlara dayanamayıp yere oturdum. Çağan başıma geldiğinde yanıma oturdu.

Kolları etrafıma dolandığında gülümsedim. "iyi ki varsın Çağan."

"Sen de kardeşim sen de."
**********
Sahilde hepimiz dururken dünkü tayfa Ege hariç burdaydı.

Deniz'in anlattığı şeylere gülmek istesem de yapamıyordum. Kolunu omzuma atıp kulağıma yaklaştı. ''Sorun ne güzelim."

"Tamam yeter bu kadar." Karşımdaki Ege'ye şaşkınlıkla bakarken kolumdan tutup yavaşça ayağa kaldırdı.

Beraber sakin bir köşeye geçtiğimizde şaşkınlıkla yüzüne bakıyordum.

"Ben çok denedim senden uzak kalıp seni mutlu etmeyi ama..."

"Benden uzak kalarak mı beni mutlu edeceksin."sitemle yüzüme baktı.

"Bölmesene bir. Evet şey işte olmadı öyle sen hala üzgünsün niye böyle oldu?"

Sinirle ona bakarken gülesim de vardı. "Çünkü sen beni mutsuz etmiyorsun gerizekalı."

Sevimlice kırpıştırdı gözünü. "Vallahi mi?"

"Vallahi." büyük bir kahkaha attığında elini nereye koyacağını bilmiyor gibiydi.

"Ya ben seni seviyorum Dolunay. Madem üzmüyorum biz bir denesek mi?"

Hayatım boyunca bu anı hayal etmiştim. Ama hissettirdiği duygunun bu kadar büyük olabileceğini hiç düşünmemiştim.

"Deneyelim." bakışlarımız gözlerimizde dururken ilk kendine gelen o oldu ve kollarını sıkıca etrafıma sardı.

Bir anda kucağına alıp döndürmeye başladığında kahkahamı sakin tutmaya çalışıyordum.

Gülerek el ele tutuştuğumuzda gözüm elimizde takıldı. Sinirle ayrıldığımız arkadaşlarımızın yanına el ele döndüğümüzde hepsi şaşkınca bize baktı.

Ege'nin yüzündeki geniş gülümseme beni de gülümsetirken,Deniz'in yüzündeki hafif ama mutsuz gülümseme beni afallatmıştı.

O an Ege'nin yüzündeki gülümseme genişledikçe,Deniz'inkinin azalacağını anlamıştım.

Ve yine o an ikisinden birini kaybedeceğim bir gün geleceğine adım kadar emin olmuştum.

Yüzün düşerken Ege elini çeneme dayayarak başımı kaldırdı.

"Kavga edecek bir şey bulduysan nefes al yarına falan ertele." masum duruşuna gülüp koluna sarıldım.

"Kavga edecek bir sebep varda benim mi haberim yok Ege bey." benim gibi gülümseyip koluna sarıldığım elimi tuttu.

Gülmek bulaşıcı lafı çok doğruydu. En çok da kahvelerini gözlerimin en derininde tutarak gülümseyen sevgilim doğruydu.
*********
Ece ve ben hamakta sallanırken annem de pasta börek yapıyordu. Bahçe kapısı aralandığında geniş gülümsemesi ile ilk görünen Çağan oldu.

Peşine Anıl geldiğinde Barış'da bahçeye yeni çıkmıştı. Anıl ve Barış selamlaşırken Çağan koşarak yanıma geldi.

''Bacıların bacısı nasılsın?" hepimiz gülerken Çağan'ın hayatımda olduğu için duyduğum şansı hatırladım.

Ege ile kardeş gibi oldukları halde her sorunda bana karşı desteğini esirgememişti. Yeri gelmiş Ece benden uzaklaşırken Çağan tek adım geri atmamıştı.

"Ya bir uzak dur be!'' Çağan Ege'ye 'yesinler' bakışı atarken kahvelerine daldığım hiç umursamamış ve yanıma oturmuştu.

Çağan homurdanarak Ece'nin yanına geçtiğinde Barış hala Anıl'la sohbet ediyordu.

Çağan'ı benden uzaklaştırmış beyimiz ise beni hiç mi hiç takmıyordu. Başımı uzatmış oynadığı oyuna bakarken gözleri kısa bir süre bana kayıyor sonra tekrar oyuna odaklanıyordu.

Gülümseyip bakışlarımız gözüne sabitlediğimde oyunu bırakıp bana dönmüştü. "Yandın."gülümseyerek söylediğimde gözlerini devirerek telefonu kenara koydu.

"İlk günden kafamı bu kadar karıştıracaksan seninle işimiz var."alayla söylese de kızaran yanaklarımı saklama fırsatım olmamıştı.

Bir anda herkesin ilgi odağı biz olduğumuzda Ege gülüşünü gizlemeye çalışırken utanarak yüzümü omzuna gizledim.

"Susun biraz ya susun."

Virüsten dolayı hepiniz evde(umarım) sıkılıyorsunuzdur. İnsan böyle günlerde hafiften okulu özlemiyor değil.

Sıkılanlar burada sohbet edebilir :)

Dinle Beni Bi'Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin