BÖLÜM- 16

4.3K 241 57
                                    


Biz insanlar doğum günlerini neden bu kadar umursarız?

O gün doğduğumuz için mi? O gün bir sürü hediyeye sahip olduğumuz için mi? Yoksa o gün diğer günlerden farklı bir ilgi gördüğümüz için mi?

Belki hepsi?

Saat 00.00'a geldiğinde ve resmi olarak doğum günüme girdiğimizde elimde titreyen telefona burukça baktım.

Her zaman olduğu gibi bir sürü arkadaşım doğum günümü kutluyordu. WhatsApp'a girdiğimde adı altlarda kalan Ece'yi aradım.

Her sene kendini çekip attığı saçma sapan videoları yine atmasını beklemiştim. Ama aradan geçen ve gelmeyen mesajı küs olduğumuzu yüzüme yeniden vurmuştu.

Gelen mesajları sabaha erteleyerek telefonumu yanımdaki komodine koydum. Odamın kapısı çaldığında başımı hafifçe kapıya çevirdim. Demir içeri girdiğinde elinde kocaman bir kutuyla sırıtarak yatağıma yaklaştı.

''Neden ve nasıl Deniz abi gibi birini kazandığını bilmiyorum ama,iyi ki doğdun abla.''elindeki kutuyu yatağıma bırakıp odadan çıktığında şaşkınlıkla önümdeki kutuya baktım.

Merakla içini açtığımda gördüğüm şeylerle şaşkınlığa uğradım.Beraber gittiğimiz tiyatrolar,oynadığımız oyunlar,ona örmeye çalışarak yaptığım ip bileklik...

Tanıştığımız andan beri yaptığımız her şey bir kutuya sığdırılmıştı.Çocukluğum bir kutuda bana göz kırpıyordu.

Dolan gözlerimi kırpıştırarak telefonumu elime aldım. Hafif buğulanan gözlerimden ekranı net göremezken gülümsedim.

Deniz'in sohbet sayfasına girdiğimde geniş bir gülümsemeyle ses kaydetme tuşuna basılı tuttum. ''Seni gerçekten çok seviyorum.''duygusallıktan titreyen sesime göz devirdim.

Muhtemelen Deniz'de dinlediğinde öyle yapacaktı.

Gözlerim odada gezerken ters çevirdiğim bizimkilerle olan resim gözüme çarptı. Herkesin gülümseyen yüzüne özlemle baktım.

Ece'nin mesajlarını,Anıl'ın sana ayıcık alacağıma söz veriyorum cümlelerini,Ege'nin doğum gününde aklına gelemeyecek şeyler yapacağım demeleri aklımda dönerken burukça gülümsedim.

Bugün doğum günümdü. Ve biz yine tutamayacağımız sözler vermiştik. Çağan'dan gelen resim,video ve mesajlara gözlerimden yaşlar gelerek baktım.

Diğerlerinin yokluğunu hissettirmemek için oldukça uğraşıyordu. Her şeyi bir kenara iterek yatağımda kıvrıldım.

***********

Sabah mutfaktan odama kadar gelen kokuyla gülümsedim. Sonunda patates kızartması kokan bir sabaha uyandım. Teşekkür ederim Allah'ım...

Her şeye rağmen bugün doğduğumu düşünerek gülümsedim. Terliklerimi ayağıma geçirirken gülerek yataktan kalktım.

Mutfağa girdiğimde Demir'in hiçbir şeye elini sürmeden oturduğunu görerek şaşkınlıkla ona baktım.

Yanına gidip elimi alnına koyduğumda gülerek elimi ittirdi. ''Doğum gününe özel.''

Ece'yi ve diğerlerini özlediğimi o da farkındaydı. Bu yüzden her sene olduğundan daha nazik davranıyordu.

Kahvaltımı yapıp odama giderken çalan telefonumla adımlarımı hızlandırdım. Ekranda Deniz adını gördüğümde gülümseyerek açtım.

''Hazırlan dışarı çıkıyoruz.İtiraz yok.'' cevap vermemi beklemeden kapattığında gerçekten itiraz edemeyeceğimi anlamıştım. Gri kazağımı giydiğimde saçlarımı hafif dalgalandırıp evden çıktım.

Dinle Beni Bi'Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin