80. BIJELI PLAŠT

394 25 4
                                    

3 dana kasnije

   Kuća je sablasno tiha.
Bijeli pokrivač se proteže ravnicama i dotiče zelene borove i njegove vrhove visoko u planine. Danas je dvadeset i treći prosinac.
Prstima dotičem girlandu koja se spušta niz cijelo stubište i krase je tople žute lampice.
Čini se ispravnim što nemamo bor, samo ukrase koji nagovještaju da su blagdani.

Topla crna haljina kojoj se stražnji dio vuče po jednoj donjoj stubi dok sjedim na jednoj višoj, odzgor nje. Crne gležnjače na petu sjaje se poput krzna mačke dok ljudi pristižu u naš dom.

Smrknuta sam ali zapravo čekam da ova ceremonija završi te da se skinem iz ovih skuta.
Sva četvorica gledaju u mene dok Adalind promatra iz kuta dnevnog boravka preko ramena nekog gospodina koji očito nema pametnija posla.

Jučerašnji sprovod bio je nekako drugačiji od ovoga.
Nora izgleda odsutno iako kroz svu šminku mogu vidjeti njezine kolobare, tamne i teške dok joj kapci jedva bivaju budnima.
Adalind sjeda do mene i uzima me pažljivo za dlan. Divna gesta ali nisam ucviljena, no svejedno je prihvaćam.

"Kriste, zašto je netko jednostavno ne odveze kući", kažem govoreći kroz prste ruke što mi se prislanjaju na usne.

"Ne želi otići", odgovori Adalind kada ponovo iznesem zaključak.

"Nema Woodovih."

"Wandy se nije osjećala dobrodošlom", reče Adalind.

"Zašto? Zbog Paige? Tko je šiša, prokleta bila..."

"Zapravo...nije vrijeme da ti kažem...ali", započne ona kada je Cedric zaustavi.
"Molim te, ne sada. Biti će vremena..." Započne Cedric kada ga mrko pogledam pa kažem:
"Prestani govoriti drugima što da rade. Oprosti, što u vezi Wandy?" Upitam gledajući u Adalind koja osjeća Cedricov pogled na sebi.

"Zanemari ga. Njegov pogled", kažem i pogledam je ravno u oči.

"Claire i Paige su otišle. Sve što su ostavile za sobom je pismo, točnije, kratku rečenicu."

"Što? Kada?"

"Iste noći..."

"Adalind", opomene je Cedric i ponovo ga prostrjelim mrkim pogledom.

"Otići ću kasnije do Wandy a sada se treba riješiti ovoga", kažem mahnuvši dlanom u smjeru gomile ljudi.

   Crkva je puna naroda, mnoge od njih i ne poznajem kada ugledam profesora Palmera, gospođu Brook i doktora Hoffmana kako ulaze.

"Odlično. Što da radim?" Upitam Nathaniela lagano se okrećući torzom prema njemu.

"Samo izgledaj ožalošćeno", kaže lagano klimajuči glavom u znak da dolaze za koji tren.
Svo troje mi izraze sućuti dok dobar dio vremena držim pognutu glavu. Gospođa Brook tiho cvili i jauče, pa me zagrli. Iznenadni kontakt me pomalo potrese a ja joj se zahvalim što je došla.

Teta Jo je polegnuta u crnome lijesu koji je otvoren i ukrašen cvijećem. Izgleda kao da spava a obrazi su joj blago ružičasti.
Stojim nad njome još koji časak a onda odlazim na svoje mjesto.

Propovijed je prokleto duga pa se isključujem sve do časa kada shvatim da je gotovo.
Gospođa Brook, doktor Hoffman i još nekolicina ljudi odlazi a onda je red na meni.

"Trebala bi nešto reći", šapne mi Elias spuštajući se sa oltara.
Ustajem i obavljam ono što moram, no ne sasvim u smjeru u kojemu bih trebala.

"Danas smo ovdje na posljednjem ispraćaju tete Joseline, koja je bila ljudsko biće. Nije baš bila najbolja u roditeljstvu ali tko je savršen?
I onda, kada vas sve ovdje pogledam, pitam se...Kojeg vraga radite ovdje?
Gospodin u drugoj klupi odozada, poznajem li vas? Ne bih rekla, kao ni dobar dio vas ostalih sućutnih ptičica koje plaču", otglumim ovaj posljednji dio dok se narod zgraža i odlazi okrećući se za sobom.

Ujak Elias prekriva oči dlanom a Cedric mi prilazi i poteže me za nadlakticu i povlači dolje, jedino Nathaniel uživa i aplaudira mi sa povikom "bravo!"

"Nisam završila", kažem otimajući se iz tiska.
"Prokleti ljudi,gubite se! Van! Van" vičem sve dok ne ostajemo samo mi i profesor Palmer koji se sakriva u kutu.

"I? Je li bilo spektakularno?" Upitam ih šireći ruke.

"Fantastično! Teatralno!" Zaurla Nathaniel.

"Zaveži!" ukori ga Adalind kroz zube.

"Pa, napokon možemo pokopati Jo i otići kući. Hoćemo li?" Kažem ljuto gledajući u svoju preostalu publiku.

________________________________

Nadodala sam još jedno poglavlje prije dodatka.

Ostatak stiže sutra, hvala Vam ❤️

_________________________________

HLADNOKRVNI #uređuje seWhere stories live. Discover now