BAB 1

1.7K 68 1
                                    

"Kau bila pula balik sini?" Hardi yang sedang memandu, bersuara memecah sunyi antara kami sedari tadi. Selalu aku banyak cakap, harini entah kenapa rasa nak diam. Pelik.

"I'll be offshore for 2 weeks, then cuti for some few weeks. Tak sure lagi."

"Habis kau balik kl tak?"

"Tak tahu lah. Tengok lah macam mana." Azriel membelek-belek barang di dalam begnya mana tahu ada yang tertinggal.

Sejak kejadian haritu, rasa macam tak nak balik kl dah pun ada. Rasa tak tenang, rasa macam ada sesuatu yang tak kena tapi tak tahu benda apa.

"Bini kau camne?" Hardi membelok kanan saat lampu kuning bakal bertukar merah.

"Kau tengok-tengokkan la sepanjang aku takde ni. Kalau ada meeting kat KL, aku kena balik jugalah macam mana pun." Azriel hanya membalas pertanyaan rakannya dengan nada biasa.

"Eh bodoh!" Azriel terkejut saat dia ternampak ada kereta tiba-tiba laju bakal melintasi hadapan mereka.

Ponnn!!!

Kuat bunyi kereta itu menekan hon.

Pedal minyak ditekan lebih laju dan kereta itu melalui belakang bontot kereta Hardi. Sedikit lagi nak berlanggar tadi.

"Relakslah. Macam tak biasa." Hardi ketawa sedikit dan meneruskan perjalanan.

"Kau ni kalau nak mati awal, jangan ajak aku. Aku belum habis nikmati hidup aku tau."

"Kau ni apahal sejak makin berumur makin serius? Dulu elok je sama naik gila kepala kita."

"Tapi aku nak langgar traffic light pun tengok kawasanlah." Azriel mengeluh perlahan. Malas nak bertekak.

"Kau alright ke tak ni? Sejak dari malam tu aku tengok kau duk termenung sorang-sorang. Apahal? Kena sampuk?"

"Banyak la kau kena sampuk."

Dan mereka sampai ke destinasi.

"Sorry aku tak dapat hantar kau sampai KLIA, ada hal kat Putra."

"Kau hantar ni pun dah cukup bagus. Jom, gerak dulu. See you in few weeks." Dan mereka berjabat tangan seperti mereka selalu lakukan, sedari dulu.

"Apa-apa hal nanti roger je."

"Aku tahu la jaga diri aku." Azriel ketawa. Tak pernah-pernah kau nak suruh aku roger. Bukannya aku tak biasa balik rumah sendiri. Harini je mamat tu rajin nak hantarkan aku, tu pun tak sampai ke KLIA pun, separuh jalan je.

Kaki dihayun perlahan-lahan menaiki tangga untuk ke stesen KLIA Transit. Luggage beroda empat ditolak perlahan, selari dengan kaki berjalan.

Jam ditangan dilihat perlahan, 2 jam lagi flight. Masih banyak waktu.

Selesai saja membeli tiket train, Azriel masuk ke dalam platform dan menunggu selama 10 minit sebelum train seterusnya tiba.

Sampai je train, terus masuk. Dan duduk dengan tenang sekali. Azriel memang macam ni, jenis yang suka bertenang. Tak suka menggelabah ataupun rushing. Boleh naik marah nanti.

Pintu sudah berbunyi untuk ditutup, tapi ada seorang wanita berlari laju ke arah pintu masuk, dan snap! Nasib baik sempat.

Azriel tersenyum melihat telatah wanita itu. Kelam kabutnya. Nak pergi mana cik kak? Dengan beg galas warna pink. Face mask menutup separuh mukanya. Face mask bercorak pula tu. Comel. Hahaha.

Terlihat tiket flight wanita itu jatuh di hadapannya. Lalu tangan laju ingin mengambil tapi wanita itu terlebih dahulu menarik tiket tersebut.

Hanya satu terlihat di mata. Miri, 9.25 p.m. Sama flight...

Sumpahan Cinta Dari DiaWhere stories live. Discover now