BAB 28

585 40 0
                                    

Panggilan dari Hardi dijawab setelah dicari-cari di mana Arina menyimpan telefon pintarnya.

"Oi aku dengar cerita kau jadi hero?"

"Aiii lajunya berita sampai."

"Mestilah. Astro Awani kot aku ni!" Hardi ketawa.

"Takde apalah. Small matter je. Tapi kenalah buat teruk, nak dapat perhatian." Azriel ketawa.

"Banyaklah kau. Kau discharge bila?"

"Tak tahu. Petang ni kot. Asal?"

"Tak yah melawat la eh? Kau bukannya budak kecik."

"Hahahaha kuahaja. Tak payah ah! Tak payah nak tunjuk concern kau tu."

"Tak la aku ni sayang juga kat kau. Sikit la. Kawan sekepala dari kecik kan. Menipu sama-sama, kahwin je tak sama. Aku dah nak kahwin, kau takde jodoh lagi. Kakakaka." Hardi ketawa jahat.

"Diamlah, setan." Azriel ketawa sekali.

"Eh kau sakit ni, tak jadi ke kita konvoi utara? Kau kata hujung tahun. Ni lagi seminggu lagi nak masuk tahun baru."

"Hmmm tahun depan jelah kalau macam ni gayanya."

"Tahun depan aku dah ada bini. Kau kena cari binilah juga. Baru boleh bawa konvoi sama-sama. Kalau tak, berangan jelah bini aku nak lepaskan aku."

"Tu lah tu." Azriel dah buat muka murung. Habislah, lepasni tak ada lagi geng sekepala.

"Weh. Mak aku call ni." Azriel tiba-tiba mendapat panggilan dari maknya.

"Okay..." Hardi menjawab laju.

"Kau bagitahu mak aku ke pasal aku accident ni?"

"Tak ada langsung."

"Kyra?"

"Tak kot?"

"Takpe ah. Aku nak jawab call mak aku ni. Nanti aku roger kau balik."

"Alright, my bro." Hardi mematikan panggilan.

"Assalamualaikum, mak." Azriel memulakan bicara.

"Waalaikummussalam. Busynya sampai tak boleh call mak minggu ni?" Mak dah perli.

"Hahaha. Busy sikit mak. Kenapa mak?"

"Tak de apa. Saja nak tanya khabar kamu. Diam je."

"Ohhh. Riel sihat je, mak. Nanti Riel balik Miri masa wedding Hardi dan Kyra."

"Ha baguslah tu. Mak pun ada benda nak bagitahu ni."

"Apa mak?"

"Mak dah merisik anak kawan mak."

"Oh Dani nak kahwin dah ke?" Azriel tersengih. Laju kau ye, Dani.

"Bukan Dani. Azriellah ish."

"Ha?!" Azriel terkejut sedikit. Tersedak dibuatnya.

"Dah kamu tak ada calon, mak carikan calon. Mak dah bagitau kan sebelum ni?"

"Ala yeke mak?" Azriel hanya diam. Jarang dia nak melawan cakap mak.

"Azriel mesti suka budak ni. Mak tengok pun berkenan sangat."

"Azriel ikut mak je." Azriel menghela nafas. Baru nak ajak Arina balik Miri nanti... Hm...

"Betul ni? Tapi kena tunggu persetujuan pihak perempuan juga. Riel doalah yang terbaik untuk jodoh Riel ya?"

"Ye, mak. Kalau jodoh dari pilihan mak, tetap jodoh juga."

Sumpahan Cinta Dari DiaWhere stories live. Discover now