"You tahu tak Kyra takde esok?" Azriel menjeling sedikit ke arah Arina yang sibuk dengan smartphonenya dari tadi. Muka tak payah katalah, macam garam belacan.
"Tahu." Pendek balasan dari Arina.
"Baguslah kalau tahu."
"Why?" Arina mengerling melihat Azriel.
"Takde apa. Saja je tanya. Dah you diam je dari tadi."
"Siapa kata i diam?"
"Ai macam ni tak diam?"
"I ni hati penuh nur, kalau diam pun bercahaya."
"Apa kena mengena pulak diam dengan cahaya." Azriel dah garu kepala. Budak ni kalau merepek, memang betul merepek. Dasar orang utara memang macam tu kot.
"Yela, nur tu maksudnya hati i tak pernah diam la. You tak payah sibuklah. Drive tengok depan. Tak payah nak gatal-gatal tengok tepi, ingat sikit i dah nak kahwin." Arina membalas panas.
"Oh nak kahwin. Anyway, i selalu nampak bakal suami you datang. Pelik."
"Ha?" Arina menoleh ke tepi.
"Aik? Terkejut pula?"
"Mana ada terkejut. Biasa je." Arina mengawal kembali suaranya.
"Em... Dia datang selalu ke?"
"Takkan you tak tahu?"
"Tak la. Dia selalu buat surprise kadang-kadang i tak tahu." Arina main bantai je cakap. Maklumlah tak pandai menipu, tak macam Azriel tu...
"Selalu i nampak dia depan rumah you."
"Oh yeke? Sajalah tu nak buat surprise." Arina gelak kecil. Cover teruk! Tapi kedengaran menyampah di telinga Azriel.
"Tapi pelik tak de pulak eh you keluar dengan dia?" Azriel melirik matanya ke tepi.
"Tengok depan. Mata tu tengok depan." Arina mengingatkan kembali. Tidak selesa akan pandangan mata Azriel yang suka sangat memandang mukanya. Dulu suka, sekarang menyampah.
"I tanya kan..."
"Mana you tahu i takde keluar?"
"You rasa?"
Arina hanya menjongketkan bahunya.
"I letak cctv depan rumah you. Senang nak intai you." Azriel loya buruk.
"Ha yelah." Arina malas layan.
"Hahaha marah nampak. Takdelah. I tanya Fakyra you ada rumah tak. Dia always cakap ada. Dia cakap you takde keluar mana pun. Hari-hari duduk rumah je. Kalau i bawa keluar, baru you keluar. Lepastu you pergi kerja." Azriel menerangkan.
Erk.....
"You ni kenapa busybody pasal hidup i eh?" Arina dah geram.
"Bukan busybody, say..." Azriel hampir terlepas perkataan itu. Tapi cepat-cepat kunci mulut. Nanti Arina melenting pula.
"Habistu?"
"Takde apalah."
"Ha suka cakap tak habis. Tak sukalah macam ni." Arina dah bentak. Geram.
"Tak. I cuma tanya je pasal lelaki tu. Kalau betul bakal suami you, takpe. Kalau bukan, i nak pesan kat you hati-hatilah." Azriel memesan lembut.
"I tahulah jaga diri i. You tak payah sibuk. You pun sebelum ni bukan ada pun, i boleh je hidup sampai harini. You tak payah nak acah-acah jaga hidup i." Wah bongkaknya kau, Arina Humaira... Bongkak sangat.
YOU ARE READING
Sumpahan Cinta Dari Dia
RomanceKalau ini sumpahan cinta yang dia pernah katakan pada aku dulu, kini aku percaya. Aku cinta mati sama dia.