BAB 40

903 48 2
                                    


"Sayang, sayang." Azriel mencuit Arina yang dah keras berbaring disebelahnya. Arina merungut dalam hati. Kau nak apa lagiii, ya Allah....

"Arina...." Lengan Arina dicuit beberapa kali.

"Apa?" Arina membalas geram.

"I tak boleh tidur la."

"Jangan mengadalah." Arina marah. Dan Azriel bangun duduk dari baringnya.

"Arina, bangunlah."

"Esok nak bangun awallah..." Arina gosok-gosok mata. Menipu je padahal bukan tidur lagi pun.

"Eh bila ada hantaran kat sini?" Azriel yang ternampak hantaran disusun di hujung bilik ini, menerpa ke arah itu. Dan Arina hanya menjulingkan matanya.

"Dari petang tadi lagi ada kat situ. You yang tak perasan."

"I nak tengoklah you bagi apa dekat i." Azriel yang teruja melihat bungkusan-bungkusan hantaran yang dibungkus rapi dengan dihiasi bunga rose, mula mengambil salah satu daripadanya.

"Tengok ah." Arina baring kembali. Yang tu pun nak tengok. Aku ni kalau tak, terujalah juga nak buat semua benda sebab kahwin kan... Tapi sejak-sejak Azriel lelaki tu, terus rasa tak nak buat apa-apa. Teruja tu dah hilang.

Dan terus ingatannya teringatkan perfume yang dibeli haritu.

"Ehhh Azriel!" Arina terus bangun dari baring.

"Napa?" Azriel memanggung muka. Tangan terhenti dari membuka bungkusan hantaran itu.

"Tak payah la buka lagi. Nanti-nantilah."

"Apasal?" Azriel mengerutkan dahi.

"Dah pukul 11 ni. Tidolah. Esok kena bangun awal tau tak?"

"Okay... Tapi lepas i buka ni."

Arina menjulingkan mata.

"Okay. I buka satu ni je. Yang lain i buka hari lain. Satu hari, satu hadiah untuk Azriel!" Azriel berkata ceria.

Wah orang tua ni bukan main eh?

Bad luck pula tu. Bungkusan hantaran yang pertama dibuka adalah perfume yang aku beli tu... Perfume favorite Azriel... Masak!

"Eh..." Azriel ketawa. Dan perfume itu dikeluarkan dari bungkusan cantik itu.

"Ni bukan perfume yang you paling menyampah sedunia ke?" Azriel dah kelip-kelip mata.

"You ni kenapa eh? Tak boleh ke kalau tak sakitkan hati i?"

"Arina... Nampak sangat kan you ni tak boleh move on. Oooo so selama ni bukan bawa kebencian pada i, tapi bawa kerinduan yang tak sudah!" Azriel dah mula mendajal. Seronoknya rasa. Dan perfume itu disembur di leher dan bahunya. Manalah tahu Arina tiba-tiba peluk malam ni.

Hahaha. Berangan jelah kau, Azriel.

"Diamlah." Arina buat muka marah. Dan badannya dihempas ke atas katil. Menoleh ke arah lain.

Azriel tahu dia dah salah cakap. Azriel pula terdiam.

"Arina, i minta maaf eh?" Azriel bangun dari duduknya di atas lantai, dan berjalan menuju ke arah Arina. Dan dia duduk di sebelah Arina yang baring membelakanginya. Azriel hanya menunduk dan mula untuk menyusun ayat.

"I nak minta maaf semua yang i dah buat pada you dulu. I tak pernah bermaksud pun. I pun dah rasa sakit ditinggalkan. I minta maaf, i bukan niat nak tipu you, nak permainkan you. In fact, i pun dah terkena sumpahan cinta dari you dan i langsung tak boleh lupakan you." Azriel berkata perlahan dan lembut sekali.

Sumpahan Cinta Dari DiaWhere stories live. Discover now