BAB 10

778 45 0
                                    

"Riel, kau nak gi mana ni?" Hardi yang baru bangun dari tidur, turun dari tingkat atas, terus terpandang Azriel yang sudahpun menyarung jaket kulit ke badannya. Sarung tangan pula diambil dan dipakai.

"Nak pergi Terengganu."

"Kau baru sampai petang semalam. Pagi ni kau nak pergi Terengganu balik? Kau tak letih ke, gila? Aku ingat kau cuti 3 4 hari." Hardi dah garu kepala. Baru nak ajak Azriel konvoi superbike bersama hari Selasa ni memandangkan dia pun memang akan ke sana untuk menjenguk Fakyra.

"Aku ada hallah." Azriel menjawab pendek.

"Hal apa?"

"Sejak bila kau menyibuk hal aku ni?" Azriel dah angkat kepala dan tergelak.

"Concern lain macam." Azriel sambung ayatnya dengan ketawa bersisa.

"Tak adalah. Aku tanya je. Haritu Kyra bagitahu kau bawa awek untuk jadi housemate baru dia."

"Ohh tu partner projek aku."

"Concern betul kau kat awek tu. Selama ni tak pernah pulak kau concern bab-bab macam ni." Hardi hanya memerli. Yelah, siap tolong carikan rumah. Rumah awek aku pula tu. Tapi aku tak kisah pun. Cuma aku kisah sikit kot sebab Kyra cerita pasal Arina. Ah! Apa-apa jelah!

"Aik? Aku concern salah, aku tak concern pun salah." Azriel dah geleng kepala.

"Tak kata salah pun."

"Complain macam salah." Azriel membalas lagi.

"Yelah ikut kau lahh. Asal tak drive je?"

"Malaslah. Tak feel. Lagipun rindu nak jalan-jalan dengan bini aku." Azriel tergelak.

Bini kesayangan dialah Ducati Panigale V4 R tu. Kereta dia pun dia tak sayang sampai macam tu. Hardi tergelak.

Aku seumur hidup pun minatkan superbike, tapi takdelah label bini. Macam-macam hallah, Azriel ni. Daripada dulu tak berubah. Padanlah awek lari!

Hardi ketawa lagi.

"Kau apahal bodoh gelak sorang-sorang? Dah gila ke sejak aku busy ni?"

"Aku nak pergi kat Kyra Selasa ni, ingat nak ajak kau sekalilah. Kau nak gi harini pula. Nak ikut boleh?" Hardi sengih.

"Nak buat apa, gila? Tayah ikut ah." Azriel dah buat muka.

"Kau ni mesti nak melencong ke tempat lain kan?"

"Ya Allah, ada jugak mamat masuk berita kena tibai ni. Menyibuk je kerja." Azriel dah angkat helmet nak keluar rumah.

"Aku dah lambat ni." Azriel melangkahkan kaki keluar dari pintu hadapan rumah. Motorsikal berkuasa tingginya dihidupkan. Manakala Hardi pula join sekali duduk depan pintu rumah. Sengaja nak mengacau lagi.

"Kau elok-elok. Kirim salam tau kat Arina." Seraya itu Hardi ketawa panjang dan lari masuk ke dalam rumah. Kalau tunggu silap-silap helmet tu boleh lekat kat muka dia. Azriel tu bukan boleh kira. Melawak kasar!

-----------------------

Arina yang sudah bersedia untuk bertolak, menggalas beg pinknya dan handbag. Ni first time nak drive jauh, ke pantai timur pula tu. Seumur hidup tak pernah lagi drive ke sana. Pernah drive highway utara-selatan je. Kedah to Johor direct, sedikit pun tidak gentar. Tapi kali ni, eeee takut!

Arina gelak sendiri. Mengadalah kau ni, Arina. Kau mana ada takut apa-apa. Kau kan berani. Ingat! Jadi perempuan kena berani! Drive highway sorang-sorang ni takde hal lah, Arina. Apalah sangat! Celah gigi je!

Dengan cerianya dia menaiki lif dan level dimana keretanya diparkir ditekan.

Elok sampai saja di kereta, angin tayar kereta di cek sekali lalu, enjin di cek juga. Bolehlah tahu sikit-sikit setelah diajar oleh Azriel dulu. Eee tengok! Sikit-sikit nak sebut nama mamat gila tu. Eeee menyampah!

Sumpahan Cinta Dari DiaWhere stories live. Discover now