"Ya Allah... Dah berbaik dah budak berdua ni." Hardi bersuara memerli Azriel dan Arina yang sedang duduk berborak sambil makan petang di bangku halaman rumah sewa Arina.
Fakyra pula tergelak. Sampai je tadi, sengaja Hardi parkir kereta jauh sedikit. Nak tengok progress hubungan Arina dan Azriel. Rupanya petanda baik. Baguslah. Boleh report kat mak Azriel. Hahaha.
Serentak itu, Azriel dan Arina menoleh ke belakang melihat Hardi dan Fakyra yang baru sampai.
"Sayang, jomlah kita balik kampung lagi. Mana tahu Riel dengan Arina lagi membaik." Hardi sengih.
"Banyaklah kau. Meh sini makan sekali." Azriel buat muka menyampah. Ada je Hardi ni nak kenakan dia.
"Wah sedapnya. You masak ke?" Fakyra sudah sibuk mengambil kuih di atas meja.
"Kirim salamlah perempuan ni nak masak kuih macam ni ajak makan bersama. Aku minta masak nasi pun berkira." Azriel mencebik. Arina pula jegil mata.
"Eh bersyukur sikit i masak jugak nasi kat you. Kalau tahu you nak kata macam ni, i campur taik hidung dalam nasi tu."
"Arina you jangan nak pengotor sangat eh. Masak nasi pun sekali tu je." Azriel dah marah.
"Okaylah tu masak gak. Kalau tak biar makan pasir je." Arina membalas lagi.
"Aku baru puji tadi, dah jadi balik perangai budak berdua ni." Hardi tepuk dahi.
"Dahlah. I nak masuk dalam. Jom Kyra." Arina dah pegang tangan Kyra untuk tarik masuk ke dalam.
Kyra yang terpinga-pinga, mengikut saja jejak Arina masuk ke dalam.
"Apa cer?"
"Tak tahu. Sekejap lembut macam jeli, sekejap garang macam singa. Ikut mood dialah. Aku pun konfius dah." Dari cara Azriel cerita, Hardi dah agak mamat ni mesti penat layan Arina.
"Hahaha. Macam-macam hallah korang ni. Ni, mak kau pesan suruh balik bawa menantu."
"Bila kau jumpa mak aku?"
"Semalam sebelum flight balik KL, aku gi rumah mak kau dulu. Dani ajak."
"Oooooo. Okay... So kau balik KL bila?"
"Sekejap lagi."
"Cepatnya..."
"Esok kerja."
"Ala..." Azriel mencebik.
"Takpayah nak ala sangatlah. Kau bila nak balik KL?"
"Weekend depan kot. Nak tukar amik kereta bawa datang sini."
"Kenapa? Arina tak bagi tumpang dia dah ek?" Hardi buat muka simpati.
"Ha ha ha kelakar lah tu?"
"Muka aku cam buat lawak ke?" Hardi masih buat muka simpati.
"Takdelah. Senang nak bawa barang kalay pakai kereta."
"Boleh jual dah bini kau tu. Buat duit kahwin."
"Kau elok sikit eh? Mahal tau aku beli bini aku. Sedap-sedap je nak suruh jual. Kahwin apanya. Duit ada, calon takde pun takde guna."
"Takda calon? Tu dalam rumah tu apo bondo nya eh?" Hardi masih menyakat.
"Bakal suami dia datang masa korang takde ni." Azriel bersuara biasa.
"Kau seriouslah? Kereta haritu ke yang selalu datang tu?"
"Bukan. Tu bukan bakal suami dia. Tu orang suruhan je."
"Oh kaya ah ni?"
"Terlebih." Azriel mencebik.
YOU ARE READING
Sumpahan Cinta Dari Dia
RomanceKalau ini sumpahan cinta yang dia pernah katakan pada aku dulu, kini aku percaya. Aku cinta mati sama dia.