BAB 58

974 46 1
                                    

Arina yang baru terjaga dari tidur lenanya, memerhatikan Azriel yang duduk di sofa di hujung ruang bilik mereka.

Kenapa pulak tu?

Jam di dinding dilihat. 12 tengah malam. Entah apa yang buatkan Arina terjaga, dia sendiri tidak pasti.

Arina kemudiannya bangun dari baring, dan berjalan perlahan dengan muka sembab. Mata ditenyeh perlahan-lahan.

"B..." Azriel dipeluk perlahan-lahan. Terkejut Azriel dibuatnya.

"Ya Allah budak kecik ni buat b terkejut jela!" Azriel sudah mengurut dadanya dan memeluk Arina kembali.

"Awat tak tidoq lagi?" Muka masih disembam ke dada Azriel.

"Tak boleh tidoqlah."

"Kenapa?" Arina mengerutkan dahi memandang Azriel.

Azriel tiba-tiba memuncungkan mulutnya.

"Kenapa ni?" Lengan Azriel diusap lembut.

"Rasa macam nak merajuk." Perlahan saja Azriel berkata begitu.

Terus Arina buat muka simpati.

"Kenapa nak merajuk ni..."

"Tak tahu lah. Sebab dah pukul 12 kot." Azriel masih buat suara mengada.

"Aik? Selama ni pukul 12 tak merajuk pun?"

"Hari ni rasa nak merajuk."

"Ala... Sayang ada buat salah ke?"

"Tak tahu." Azriel sudah bangun dari duduk meninggalkan Arina yang terpinga-pinga.

Arina akhirnya ketawa.

Kemudian Azriel dipeluknya dari belakang.

"Tak nak lah kawan macam ni." Azriel masih monyok.

"B janganlah buat perangai. B dah tua lah. Dah 30 tahun kenapa nak merajuk macam budak-budak? Sayang je merajuk dah lah." Arina dah gelak-gelak manja.

"Tapi..." Azriel tidak menghabiskan ayat.

"B ni manja lah." Arina mencebik. Daripada dulu dia tahu Azriel memang manja sangat. Cuma ego tu je tak boleh bawa bincang.

"B memang manjak pun..." Azriel menoleh ke belakang, memeluk Arina kembali.

"Sayang tak ingat ke sayang buat-buat tak ingat ni?" Azriel memandang ke dalam anak mata Arina.

"Ingat apa eh..." Arina memegang dagunya sendiri dengan jari telunjuk.

"Tengok tu..." Azriel kembali memuncung.

Arina ketawa lagi.

"Happy birthday, Abang. Semoga sentiasa dalam lindungan Allah. Sayang saaaaayangggg sangat dekat abang."

Azriel tiba-tiba tersenyum.

"Eh eh kenapa senyum tu?" Arina mencuit-cuit manja pipi Azriel.

"Ni first time sayang cakap sayang b after kita kahwin. Sejak kita jumpa, mana ada sayang cakap sayang sayangkan b."

"Harini je cakap. Hari lain tak dah." Arina menjeling manja.

"B nak hari-hari boleh?"

"Tengoklah kalau Azriel tu tak buat Arina marah.."

"Janji tak buat lagi!" Azriel sudah mengangkat tangan kanannya.

"B sekarang ni banyak berjanji kan? Berani berjanji. Tahu kan sayang ni suka mengungkit."

"Ungkitlah sayang. B tak kisah. B memang akan tunaikan."

"Kejap. Sayang ada hadiah untuk abang." Arina terus berlari kecil dengan ceria ke arah laci meja solek.

Sumpahan Cinta Dari DiaWhere stories live. Discover now