BAB 24

601 37 0
                                    

"Assalamualaikum, makcik!" Suara Fakyra gembira lain macam.

"Kamu ni Fakyra, terkejut makcik. Waalaikummussalam. Kenapa ni?" Mak Azriel dah urut dada.

"Saya dah tahu seeeemuaaa pasal Arina."

"Hah macam mana?" Mak Azriel teruja.

"Dia tak ada sesiapa pun, makcik. Ada, tapi dia tak nak. Kyra rasa kan, dia pun sayang dekat Azriellah."

"Ye ke? Alhamdullilah la kalau macam tu."

"Alamat dia pun Kyra dah ada makcik."

Mak Azriel ketawa.

"Laju buat kerja."

"Makcik punya pasal, Kyra sanggup tau." Fakyra ketawa. Memang keluarga mereka agak rapat sebab mak kepada Azriel rapat dengan ibunya. Tapi tak pula dia berjodoh dengan anak-anak Mak cik Zahra tu.

"Nanti Kyra WhatsAppkan tau alamatnya. Katanya tu rumah keluarganya di Kedah. Ada parents dia duduk rumah tu."

"Okaylah. Kalau macam tu, hujung minggu ni juga mak cik nak ajak pak cik kamu ke Kedah."

"Amboi mak cik. Tak menyabar dah ni." Dah Fakyra ketawa riang bersama mak Azriel.

Belum sempat habis berbual, dah masuk call dari Hardi. Lalu Fakyra mematikan panggilan Hardi terlebih dahulu.

"Makcik, ni Hardi call ni. Nanti Kyra call makcik lagi ya kalau ada berita baru."

"Okay, Kyra. Kirim salam Hardi." Lalu panggilan dimatikan. Kemudian tangan menaip alamat Arina dan disend kepada Mak Cik Zahra. Done!

Fakyra menghubungi Hardi kembali.

"Hello. You on call dengan siapa? You dah ada orang lain ke? Dah tak sayang i ke? Ingat tau kita dah nak kahwin." Macam machine gun saja mulut Hardi setelah panggilan disambungkan.

"Sejak-sejak nak kahwin ni you jadi paranoid eh?" Fakyra ketawa.

"Ish. You jangan buat i macam ni, Kyra. You tahu i cinta mati kot kat you."

"Haaa ye lah, sayang. Yelah. I call mak Azriel tadi. Bagitahu pasal Arina."

"Oooo you dah tak sayangkan i. I bukan priority you lagi."

"Apa benda ni sayang?" Fakyra dah gelak mengekek.

"Takpe, takpe. You dah letak i no 2 after makcik Zahra. Sokay sokay." Hardi buat-buat terasa hati.

"Sayang jangan mengada boleh tak?"

"So what's happening? I pun nak jadi makcik bawang juga." Hardi gelak bersama.

"I report kat mak cik Zahra lah pasal Arina."

"Betul ke haritu bakal suami Arina datang?"

"Siapa bagitahu you?"

"Azriel."

"Betul." Pendek jawapan dari Fakyra.

"So plan you cancellah eh?"

"Apasal pulak?" Fakyra dah marah.

"Yelah. Dah berpunya."

"Tulah. You suka buat pala tau."

"Wah sejak duduk serumah dengan orang Kedah ni cakap Kedah eh you." Hardi gelak. Buruknya girlfriend aku cakap Kedah.

"Hahahaha. Arina tu tak tahu nak terima lamaran Kashaf ke tak."

"Kashaf?"

"Nama lelaki tu."

"Owwww. Then then?" Macam biasa perangai menyibuk dah sampai.

Sumpahan Cinta Dari DiaWhere stories live. Discover now