BAB 61

1K 46 1
                                    

"Wah wah... Bakal papa sibuk betul." Safira yang entah dari mana menyapa Azriel yang sedang sibuk menyelak fail-fail penting di dalam biliknya.

"Eh Safira..." Azriel tersenyum memandang Safira yang tak reti nak ketuk pintu dulu sebelum masuk.

"Hai Azriel! Busy?" Safira senyum manis.

"Busylah juga. You ada apa datang?"

"Nak jumpa papa. Tapi PA dia cakap dia baru je keluar. I lambat 5 minit je!"

"Oh... Then how?"

"Jumpa you pun dah okay." Safira sengih.

"Tapi i busy ni."

"Eh takpe. I tak ganggu. Tunggu Kashaf sebenarnya."

"Ni ofis i..."

"Hahaha i know!" Safira ketawa lagi.

"Okaylah, suit yourself. I buat kerja dulu okay?"

"Okay." Safira hanya bangun lalu menuju ke sofa di ruang membaca Azriel. Dan buku-buku engineering dibeleknya seketika.

"Arina tak masuk ke harini? I tak nampak dia pun?" Safira bertanya lagi.

"Ada. Dia half day. Kejap lagi adalah tu."

"Dia okay tak?"

"Okay apa?"

"Yelah mana tahu ada alahan apa-apa? Hehe." Safira sengih. Sengaja je ingin beramah sebenarnya.

"Mana you tahu Arina pregnant?" Azriel mengerutkan dahi.

"Papalah... Siapa lagi."

"Haha laju betul Uncle Malik ni sampai news eh."

"Mestilah! Papa i kot!"

"Sayang, sorry lambat." Kashaf sudah menolak pintu bilik Azriel.

Azriel agak geram. Wah. Bilik aku ni macam tempat keramaian eh? Aku banyak kerja tau tak!

Kejap. Sayang?

"Bro." Kashaf sudah menyapa Azriel dan mereka bersalaman secara brotherhood.

"Tak sebenarnya tak niat nak ganggu kau. Tapi aku yang minta Safira tunggu aku kat sini. Alang-alang dia datang sini."

"Oh ada apahal bro?" Azriel mengangkat kening.

"Em..." Sekeping sampul surat berwarna emas disuakan kepada Azriel.

"What is this?" Sampul surat itu dibuka dan Azriel ketawa.

"I've told you, you guys are meant to be together." Azriel ketawa terbahak-bahak.

"Kau kot yang buka mata aku." Kashaf sengih.

"Hahaha. Arina dengar ni mesti dia happy!"

"Eh mana Arina? Tak masuk ke?"

"Apa bising-bising ni?" Arina yang baru sampai, menjengukkan mukanya di pintu bilik.

"Sayang, come here." Azriel menggamit Arina untuk mendekatinya.

"See who's getting married..." Azriel menunjukkan kad kahwin tadi kepada Arina.

Dan Arina tersenyum lebar.

"Tahniah, Safira!" Terus Safira dipeluk mesra.

"Tahniah juga bakal ibu!"

"Eh??" Arina pelik.

"Uncle Maliklah, sayang. Dia teruja lebih nak dapat cucu katanya." Azriel ketawa.

"Cucu first dari kita. Next cucu, dari dorang ni pula." Arina sudah menyakat.

Sumpahan Cinta Dari DiaWhere stories live. Discover now