7 | the tour guide

95 11 2
                                    

-𝑻𝒂𝒐'𝒔-

Sepanjang perjalanan mengelilingi sekolah itu,Chanyeol ataupun lebih senang aku panggil Cendol sibuk bercerita tentang sejarah sekolah yang sangat gah ini sehinggalah mamat ini membawa aku bergosip tentang beberapa orang guru dan pelajar di sekolah ini.

"Kau tau tak? Guru Fizik kitorang tu...huish,garang tau! Macam singa level garang dia."

Aku hanya mengangguk kecil.

"Maksud kau..guru Fizik kita?"

"Ha'ah..guru Fizik kitalah."

Matilah aku kalau dapat guru spesies garang camni.Seumur hidup aku,aku tak pernah ada guru yang level garang dia macam ni.

Tabahlah kau Tao...huhuhu.

"Siapa nama dia?"

"Cikgu Cha Jae Hoon."

"Ouh...okay."

Chanyeol memandangku sambil melompat terkinja-kinja riang.

Dah kenapa budak ni? Buang tabiat ke? Besar panjang pun masih lagi macam budak-budak.

"Tao! Tao! Tao!"katanya sambil memukul bahuku.

"Ouch! Sakitlah!"

"Oof! Mianhae..aku saja je pukul kau tadi.HAHAHHAAHHAH!"

Haish,stres pula aku dengan makhluk Yoda ni.

"Kau tau tak kenapa aku nak sangat jadi tour guide kau?"

"Apasal?"

"Sebab aku nak escape Kelas Fizik je."

Lah..patutlah.Haish,takut cikgu lah katakan.

"Kenapa kau nak escape?"

Keluhan dilepaskan daripada mamat capang itu."Aku belum siap homework,kau tau tak?"

"Pasal?"

"Pasalnya aku sibuk semalam.Aku kena tolong mak aku urus kedai makan dia,aku kena bagi makan kat anjing aku,aku kena tolong bapa aku cuci kereta dia...banyak lagilah!"

"Woah...banyak sangat tu."

"Ofcos,"kata Chanyeol sambil mempamerkan derp facenya yang membuatkan aku ngeri untuk melihat wajah mamat itu.

"Memang cikgu Jae Hoon tu garang sangat ke?"

Chanyeol memandangku lalu mengangguk ringkas.

"Ada satu hari tu..hari Rabu,dia mengajar kelas kitorang.Dia ada tanyalah satu soalan ni dengan kami semua."

Percakapan Chanyeol terhenti seketika apabila dia menjumpai seketul pembalut gula-gula.Lalu,lelaki itu mengutip sampah tersebut dan membuangnya semula ke dalam tong sampah.

Wah,rajinnya budak ni! Adik-adik,jika ingin menjadi budak baik,contohilah abang Chanyeol ye!

Chanyeol menyambung semula.

(C) Wo Ai Nie Miss Arrogant! | HZT Where stories live. Discover now