27 | yeoja penyelamat!

51 8 1
                                    

-𝑻𝒂𝒐'𝒔-

Aku amat berterima kasih.

Hari ini aku dapat keluar dari bilik rawatan yang selama ini menjadi penjara bagi diriku.Selama beberapa hari berada di sini,aku berasa begitu sunyi dan sepi.Memandangkan kawasan ini sangat jarang dikunjungi setiap pelajar.

Menurut Chanyeol,bilik rawatan ini merupakan kawasan yang paling 'keras' di sekolah ini.

Nasib baik aku survive,kalau tak..hari-hari dah boleh meracau kot kat sini ahuhu.

Aku melangkah keluar dari bilik rawatan sehingga jururawat yang menjaga di situ menegurku.

"Lain kali jangan pergi minat sangat kat bola tu."

Kata-kata jururawat itu ku balas dengan wajah dan suara yang jengkel.

"Ngeh ngeh ngeh,"gumamku perlahan.

Aku berjalan keluar dari bilik rawatan itu sambil membawa beg pakaian yang dibawa oleh pembantu rumah pada hari pertama aku dimasukkan ke dalam bilik ini.

Sedang aku berjalan keluar,aku didatangi oleh sekumpulan pelajar perempuan yang gedik dan bermekap tebal di kawasan koridor yang tidak berapa lengang itu.

"Hai Zi Tao,my crush!"kata perempuan foundation 100 lapis itu.

Mak aii,putih gile muka! Kalau bukan hantu ni mayat kot.

"Abang sayyyyangggg!"satu suara garau menerpa telingaku.

Aku menoleh ke belakang lalu melihat seorang 'perempuan' yang aku tak pasti sama ada dia tu benar-benar tulen ataupun tidak sedang melambai ke arahku.Solekan gaya drag queen yang ditepek pada wajah lonjongnya membuatkan semua pelajar yang berada di sekitar koridor itu berasa gerun.

"Sape ni??"gumamku.

Sajat sesat kat Korea ke ni?

"Excuse me,Zi Tao tu I punya okay? Korang semua yang pakai mekap macam tepek cat kat muka ni boleh blah lah!"

Geng yeoja yang memakai mekap tebal itu terus berlalu pergi sambil mengumpat tidak tentu hala mengenai 'perempuan' yang berwajah menakutkan itu.

Kemudian,'perempuan' itu atau lebih senang aku panggil sebagai Sajat Korea menoleh lalu memandangku dengan senyumannya yang amat menggoda-bluerkk!!

Maaf Tao nak muntah..eww sial punye pondan.

"Opppaaaaa!"Sajat Korea itu hampir membelai dadaku.

Namun,aku segera menepis tangannya.

"Opppppaaaaa!"katanya lagi sambil menarik tanganku dan mendekatkan dirinya untuk mengucup pipiku.

"CIKGUUUUUU!!!!! ADA ORANG NAK CABUL KITAAAAAAA!!!"jeritku sehingga suaraku bergema di koridor itu.

Semua pelajar yang berada di situ terus memandang kami sambil menahan ketawa.Ada juga yang membuat muka jijik.

"SIAPA NAK KACAU AWAK HAH!"

Aku pantas berpaling lalu melihat...

(C) Wo Ai Nie Miss Arrogant! | HZT Where stories live. Discover now