8 | the assemble

79 12 17
                                    

-𝑱𝒆𝒏𝒏𝒊𝒆'𝒔-

Suasana hiruk-pikuk kelas masih lagi kedengaran rancak apabila jarum pada jam dinding kelas sudah menunjukkan pukul 7:25 pagi.Nampaknya masing-masing sedang sibuk dengan hal sendiri walaupun mereka perlu berkumpul di dewan untuk perhimpunan dalam masa 5 minit lagi.

Begitu juga dengan aku yang masih lagi sibuk berbual dengan Lisa dan Jisoo mengenai kerja amali Kimia yang akan kami lakukan pada hari ini.

"Macam mana dengan graf yang cikgu suruh buat? Bila nak hantar?"tanyaku.

"Minggu depan.Yang penting,eksperimen tu kita kena buat dulu supaya senang kita nak buat report nanti."

"Aku takutlah.."kata Jisoo sambil mengusap buku limanya.

"Apa yang kau takut?"tanya Lisa.

"Aku takut kelas Fizik lepas perhimpunan ni nanti...dahlah aku belum siap homework yang cikgu Jae Hoon bagi..haish,matilah aku kalau macam ni!"

Aku memerhatikan Jisoo sambil membuat isyarat tangan untuk berdoa.

"Apa kau buat ni,Jennie?"

"Pray for Jisoo."

Jisoo menepuk dahinya apabila melihat kelakuanku yang dianggap aneh olehnya.

"Apasal?"aku meletakkan kedua belah tanganku ke bawah.

"Kau ingat membantu ke cara macam tu?"

"Manalah tau kalau ada keajaiban yang berlaku di sebalik doa seya yini."

Jisoo hanya menggulingkan matanya sambil berpeluk tubuh.Kemudian,dia memandang di sekeliling kelas sambil melihat beberapa orang pelajar sedang berasak keluar menuju ke tapak perhimpunan.

"Kau tak nak pergi perhimpunan ke,Jennie?"kata Jisoo sambil berjalan meninggalkan kami berdua.

"Weh,jangan tinggalkan aku!"

Aku segera mengejar Jisoo manakala Lisa datang menyusul sambil membetulkan tali lehernya.

Kami bertiga terus berjalan beriringan menuju ke tapak perhimpunan apabila masa hanya tinggal dua minit lagi untuk acara pagi itu bermula.

🌹🌹🌹

Aku hanya terus berdiri sambil menumpukan perhatian terhadap Tuan Pengetua yang masih lagi sibuk berucap tentang isu kebersihan kelas.

Yang pasti,ucapan itu amat membosankan dan membuatkan kebanyakan pelajar mula menguap.Ada juga yang bersembang dengan kawan lain sehingga ada yang ketawa dan memukul member yang berdiri di sebelah mereka.

Aku hanya terus mendiamkan diri sambil mataku ligat memerhatikan beberapa orang classmateku yang masih gagah berdiri selama 23 minit.Yang pasti,diorang semua tahan sangat nak berdiri lama-lama ni.

Aku sorang je ke yang rasa macam nak pengsan ni? Lutut aku dah bergegar teruk ni!

Tolong Jennie! Huhu..

Aku hanya mengeluh sambil mencebik.Lama lagi ke perhimpunan nak habis ni? Haish...

Satu bunyi dengkuran kedengaran di sebelah kiriku.Semakin lama semakin kuat.

(C) Wo Ai Nie Miss Arrogant! | HZT Where stories live. Discover now