-𝑱𝒆𝒏𝒏𝒊𝒆'𝒔-
Sejujurnya aku tak tau.
Apa tujuan Tao bawa aku ke sana tadi? Kenapa dia tak cakap apa-apa? Kenapa dia tak explain apa sebenarnya yang berlaku? Apa yang Jungkook bagitau kat aku,dia langsung tak buka mulut.
Ini kali pertama aku tengok mamat yang poyo tu jadi malu.Mulut dia pula terus bisu.Kena gam ke lidah dia tu?
Segala persoalan itu terus berlegar-legar dalam kotak fikiranku.Aku dirundung kemusykilan yang membuatkan kepalaku semakin lama semakin sakit.Sudahlah oppa tampar aku tadi gara-gara aku bagitau pasal sikap paranoid dia,inikan pula tertanya-tanya pasal Tao yang tiba-tiba je jadi shy-shy cat.
Lama lama jadi 'syai-syaiton' jugalah aku kat dia tu.
Aku melepaskan keluhan yang begitu kasar sambil membenamkan wajahku pada bantal.Jam pada skrin telefonku sudah menunjukkan pukul 10:30 malam.Nampaknya Tuan Puteri Jennie patut tidur.
Eh,tak payalah.Aku tak nak tidur pun.Aku memang tak dapat tidur.
"Argh! Sakit gilos kepale gue yini!"
Aku memegang kepalaku yang semakin kuat berdenyut dengan kuat sambil mengerang kesakitan.
"Apa yang aku patut buat?"
Kata-kataku diakhiri dengan keluhan yang lebih kasar lagi.
Boring siak time malam buta ni.
"Apa yang aku patut buat?"pertanyaan itu diungkap semula.
Semakin lama aku semakin mengelamun kosong,wajahku seakan-akan menonong memandang ke atas siling.Pandangan yang amat membosankan dilontarkan tepat ke atas sambil bibir bawahku disorong perlahan.
Aku begitu bosan sehingga diri ini terasa mereput di dalam bilik yang sedikit sempit lagi menyesakkan nafasku ini.
Belum sampai seminit aku mengelamun,telefonku berbunyi.
Ting!
Notification Whatsapp muncul pada skrin sehingga membuatkan aku berasa ingin tahu.
Siapalah yang mesej aku malam buta ni?
Aku menekan ruang notifikasi itu lalu muncul nama seorang lelaki yang tidak asing lagi.Yalah korang tau lah kan siapa.
"Tao?"
Aku menjengketkan sebelah kening berulang-kali sambil bibirku dicebik.Hairan,bertambah hairan diri ini apabila lelaki itu menghantar mesej dengan menulis namaku sahaja.
Tao:Jennie
Wajahku bertambah kerut.Jantungku semakin berdegup laju.Rasa ingin tahu bercampur takut mula merajai hati.
Aku dapat merasakan manik-manik peluh mula mengalir dengan laju bagaikan air terjun Niagara pada dahi.Tubuhku hanya terdiam kaku sambil menatap mesej ringkas daripada Tao.
"Kenapa dia mesej aku ni?"gumamku dengan suara yang kedengaran sedikit bergegar.
Dia nak bunuh aku ke? Eh,silap
YOU ARE READING
(C) Wo Ai Nie Miss Arrogant! | HZT
Fanfiction[Pemenang Kategori Fanfiction (Amazing Book Award 2020)] Huang Zi Tao,seorang jejaka yang baru sahaja memulakan hari pertama persekolahannya di Seoul High School menghadapi satu masalah apabila seorang gadis yang bernama Jennie Kim tiba-tiba sahaja...