12 | that annoying guy

89 9 2
                                    

-𝑱𝒆𝒏𝒏𝒊𝒆'𝒔-

KRINGG!!

Yahooo!! Rehat!! Inilah masanya untuk aku menjadi food-hunter di kantin sekolah!

"Jisoo? Kau tak nak keluar rehat dengan aku?"

Jisoo yang sedang sibuk menyusun bukunya di atas meja memandangku sambil tersenyum nipis.

"Mianhae,Jennie..tapi aku janji nak keluar rehat dengan Chanyeol hari ni.Dia nak belanja aku Tteokbokki."

"Oh..okaylah,"kataku dengan perasaan yang penuh sedih.

Untunglerr dah ade boyfriend...bukan macam aku,sejak break dengan Kai terus shining Solo..bichi naneun solo ddu ddu ddu~

Aku terus keluar rehat dengan sendiri sambil memuncungkan bibirku.Alangkah sedihnya aku hari ini apabila tiada seorang pun yang mahu temankan aku rehat pada hari ini.

Sampailah...

"Jennie!"

Aku menoleh ke belakang lalu melihat Tao berlari ke arahku.Aish,budak ni lagi..

"Kenapa? Apa yang awak nak?"kataku.

Tao hanya mempamerkan senyumannya yang bagiku sangat meloyakan.

"Saya nak ikut awak rehat hari ni boleh? Saya nak join Chanyeol tapi dia cakap dia ada date dengan awek dia-"

"Jisoo?"

"Jisoo? Siapa tu?"

"Kawan saya yang duduk di sebelah saya tu."

"Ha'ah..dialah tu."

"Sehun?"

"Dia ada perjumpaan kelab memanah."

"Si Sehun tu kan pengerusi kelab memanah."

Tao melopongkan mulutnya tanda faham.

"Jungkook?"

"Yang gigi arnab tu?"

"Iye.."kataku dengan nada malas.

"Oh..dia pergi bagi makan kat arnab di taman."

"Sebab si Jungkook tu ahli kelab pencinta alam."

"Ouh,okay Tao tau..Tao tau."

Aku hanya tersenyum kambing sambil berjalan menuju ke kantin.Semasa kami masuk ke dalam kawasan itu,banyak mata yang memerhatikan kami.

"Weh,Jennie! Boyfriend baru kau ke tu?"kata Lucas,pelajar dari kelas 1 Sastera.

Aku menggulingkan mataku lagi lalu menyilangkan kedua belah tangan pada dada.

"Ini classmate baru akulah!"

"Ooh!"kata Lucas dan geng-gengnya.

"Apasal?"

"Takdelah..tapi korang dua macam ada-"kata Mark sambil mengangkat dua jari telunjuk di tangan kanan dan kiri.

(C) Wo Ai Nie Miss Arrogant! | HZT Where stories live. Discover now