36 | my hope

53 6 15
                                    

-𝑪𝒉𝒂𝒏𝒚𝒆𝒐𝒍'𝒔-

Bayu malam bertiup menampar pipi sambil secawan kopi panas aku hirup dengan penuh nikmat.Tatkala semua orang sudah lena melayari mimpi,aku pula masih terjaga melayani malam yang semakin larut dari tepi tingkap bilik yang terbuka.

Di kala kesyahduan malam ini,mataku mengelamun jauh pada gugusan bintang yang bersinar dalam kelompok langit yang semakin gelap.Bintang-bintang itu seolah-olah memberikan sinar yang baharu buat diriku.

Oh ya,mesti korang semua tertanya-tanya kan kenapa aku jadi POV untuk part ni?

Sebenarnya,aku nak bagitau kat korang something.

Aku dah lama minat kat Jennie.

Jap,jangan terkejut dulu! Aku tak nak semua pembaca di luar sana jadi terkejut.

Yalah kan,kenapa aku tetiba minat kat Jennie pula sedangkan aku dah ada awek yang paling pandai kat kelas aku?

Aku cuma minat kat Jennie dari umur kami 7 tahun sampailah 14 tahun(time ni dia dah mula couple dengan budak Kai tu).

Disebabkan dia menjalinkan hubungan dengan mamat yang bernamakan keluarga Kim itu,aku dah mula hilang harapan untuk bersama dengan dia.

Aku tau aku salah.Sejujurnya,aku memang bodoh dalam percintaan.

Nama je doktor cinta tapi nak bawa ex-crush jadi girlfriend dulu pun kau gagal,Yeol..haih

Aku menghela nafas dalam lalu memejamkan mata untuk mengingat kembali apa yang berlaku pada dua tahun yang lepas.Ingatan itu menerpa semula bagaikan pita filem lama yang dimainkan di bilik tayangan sekolah.

Chanyeol's Flashback

"Aku patut berani ahuyy! Aku patut berani!"

Itulah aku.Park Chanyeol,budak yang sering terkinja-kinja mengalahkan beruk kat zoo.Kalau korang semua nak tau macam mana level gila aku masa tu,memang tahap babun hilang akal lah aku cakap.

"Arhh! Macam mana ni! Apa aku patut buat?"

Aku meraup kasar wajahku.Dengan hati yang penuh gundah gulana,aku hampir terjerit sehingga semua orang di dalam kafe itu sibuk memerhatikanku dengan wajah yang pelik.

Aku memandang wajah mereka dengan senyuman yang awkward gila masa tu.

"Emm..hai?"kataku sambil menunjukkan baris atas gigiku yang putih bagaikan permata.

"Apa kau buat bocah?"

Watdehek dia panggil aku bocah?

"Ermm..takde apa-apa."

"Kitorang dah lama tau perhatikan kau,babun."

Serius lah? Ke aku mimpi ni?

"Betul?"tanyaku dengan super hairan bin keliru.

"Kau takut jumpa giler-friend ke ni?"

Eh,macam mana dia tau? Ah,lantaklah korang! Aku nak membatukan diri dulu sementara tunggu Jennie.

(C) Wo Ai Nie Miss Arrogant! | HZT Where stories live. Discover now