- 0 2 -

2.2K 121 2
                                    

2013

"Izreena! cepatlah kambing! Abang dah lambat ni!" Jerit abang Izzul dari bawah.

Haih, sejarah berulang kembali.

"Leklu, baru pukul 7.20 . Sekolah start pukul 8.00" balas aku pula.

"Yelah, dah tu takkan nak hantar awak pukul 8.00 cik adik oi. Kerja abang je start pukul 7.45" balas abang pula.

Kalau gaduh dengan abang memang terpaksa angkat bendera putih. Aku mencapai beg sekolah. Uniform aku dibetulkan.Hari ni aku beruniform sekolah. Kemeja berwarna putih bersama kain hitam. Disebabkan sekolah itu tiada peraturan tentang rambut, aku biarkan rambut aku dilepas.

Aku turun ke bawah. Selepas tutup pintu rumah , beg aku dicampakkan ke dalam kereta di seat belakang. Aku membawa diri ke seat sebelah driver. Baru aku buka pintu, abang menegur.

"Ehem, where do you think you think your going , miss?" Tanya abang.

Aku bingung. "Imgoing to sit?" Balas aku pula.

"Back seat please. This seat are reserved for Hani Natasya." Kata abang sambil tersenyum sinis.

"Abang hantar Iz dulu kan? Bukannya ambil kak Hani before i go to school. Nanti Iz dah sampai sekolah Kak Hani duduk la depan" balas aku lagi.

"So? Even abang ambil kak Hani after hantar awak, still awak tak boleh duduk. Kotor nanti." Balas abang lagi.

Aku mendengus. Pintu kereta aku hempas dengan kuat. Sungguh, menjengkelkan.

Abang tergelak kecil.

Fikir kelakar? Tch. Airpod aku disumbat ke dalam telinga. Lagu kegemaran dipasang.

15 minit kemudian , kami sampai. Aku keluar tanpa menyalami abang. Aku tahu tindakan aku salah tapi perasaan marah still ada you know.

Abang menggeleng lalu meninggalkan perkarangan sekolah.

Sekolah Menengah Putrajaya tersergam indah. Ehem, sekolah private ni. Thats why uniform dia pun nampak cool. Tak main lah uniform baju kurung kain biru.( cis, author punya uniform, author hina)

Aku melangkah ke Blok B. Tempat dimana locker diletakkan. Aku mencari locker aku. Sedang aku menyusun buku tiba tiba terdengar bunyi tapak kaki di sebelah kiri aku. Walaupun sudah 7.40 , namun suasana seperti subuh. Pelajar pun tidak ramai lagi. Aku mengendahkan gangguan tadi.

Tiba tiba bunyi tadi terdengar lagi. Aku memberanikan diri " Siapa tu?" Namun tiada jawapan. Aku sudah tidak senang hati.

"Boo!" Terjah seorang lelaki dari belakang. Bahu aku terhinjut sedikit akibat terkejut. Setelah melihat empunya suara, buku ditangan aku digunakan untuk memukul badan sasa lelaki itu.

" Kau dah kenapa?!" Marah aku. " Lek aaa Iz." Balas Fahmi.

Jantan tak guna. Nasib aku tak terkencing.

"Eh, Kau ada kelas apa nanti?" Tanya Fahmi

"Akaun" balas aku pendek. Rasa marah masih terbaki dalam hati.

"Oit sama. Sep!" Kata lelaki itu. Telapak tangannya diangkat.

Tangannya aku jeling. Kemudian ibu jarinya aku gigit.

"Eee jijik siaa" Fahmi menarik jarinya dari gigitan aku lalu dibawa basuk ke paip berdekatan.

Aku ketawa berdekah. Puas hati. 1-1.

"Eh, dah ah. Jom gi kelas." Kata aku sambil menutup pintu locker.

"Sabar ah. Jari aku ni kena basuh dengan satu kali air tanah dan tujuh kali air mutlak. Najis mughallazah kau tahu?" Sindir Fahmi.

Lead Me, Aden ✓Where stories live. Discover now